Fotograferen van tekeningen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Het vastleggen lukt wel steeds beter; onbegrijpelijk vind ik dat ik zelfs met statief een aantal onscherpe foto's krijg.......misschien moet ik toch een AB kopen, maar ik vind het een beetje krom dat er alleen aan de voorkant van de EOS 350D een sensor voor de AB zit?????????

Maar met deze foto ben ik redelijk tevreden (de tekening is overigens nog lang niet af)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89028[/img]
Gebruikers-avatar
rooster
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007 18:38
WoonplaatsCOLON Hoorn

Dat je af en toe onscherpe opnamen hebt heeft waarschijnlijk met de Auto Focus te maken. Auto Focus is nooit perfect. Zeker niet op de 350D.
Een oplossing: de lens op MF (manual focus) zetten en met de hand scherpstellen.
Je kunt zo een aantal opnamen maken en kijken wanneer je de beste scherpte hebt.
Als je eenmaal tevreden bent over de scherpte, en je opstelling is vast, dan krijg je vanuit deze stand iedere keer een perfect scherpe opname.

Ik zie dat de laatste opnamen op f/5.6 is genomen. Als je naar f/8 gaat is de scherpte nog even goed en de scherptediepte is groter, waardoor je wat mee speelruimte hebt.

Om bewegen van de camera te voorkomen, tijdens het in drukken van de ontspanknop, kun je kiezen voor "zelfontspanner", al dan niet in combinatie met "spiegel opklappen (pag 94)".

Succes.
Gebruikers-avatar
Coen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 275
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 17:29
WoonplaatsCOLON Wateringen

Mischien is het al gezegt hoor maar waarom scan je ze niet gewoon?? 8)

Is toch veel makkelijker?
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Beetje lastig met een tekening van 50 x 65 cm :?
Bovendien zitten we hier op een fotografie forum :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Marfique schreefCOLONHet vastleggen lukt wel steeds beter; onbegrijpelijk vind ik dat ik zelfs met statief een aantal onscherpe foto's krijg.......misschien moet ik toch een AB kopen,
Nee hoor.
Als je onscherpe foto's hebt door het indrukken van de sluiter op statief en je hebt geen zin om knaken uit te geven, dan is er altijd nog de zelfontspanner. Kost je tien seconde extra, maar het is wel hands-off fotograferen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar