FotoSG

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

En als ik dan Cor van Dijk weer goed begrijp dan is dit absoluut niet zo. Hij heeft juist zijn banden met FotoSG verbroken en is nu rechtstreeks dealer van Linkstar via Benel. Je punt over de website deel ik, maar dat was me 1.5jr. geleden ook al opgevallen (muv het deel dat ze exposeren op Zoom Experience).
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Waarom zou Benèl nu hier "misbruik" van gaan maken om de oude voorraden te dumpen. Ik kom er zo nu en dan wel eens en heb altijd goeie ervaringen met hun. Ik denk dat ze, nu ze dealer zijn van Linkstar het zelf of via Cor, hun kans grijpen om tijdens de beurs Linkstar weer op de markt te zetten. Website staat idd geen linkstar op maar ze hebben ze wel degelijk hoor, maar als je iets nodig bent bel ze gewoon ff dan weet je het zeker.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Haha, mooie hersenspinsels allemaal..

Benel heeft geen Linkstar op de site staan omdat ze importeur zijn en Linkstar verkopen via het dealerschap. Ja, Benel staat op de beurs, en ja, ook om aan te geven dat het verhaal van FotoSG niet klopt en dat Linkstar wel degelijk op voorraad is.

Ik ben inderdaad dealer van Linkstar geworden rechtstreeks via Benel. Ik ben momenteel de enige die het verkoopt in Nederland en zo ongeveer alles is aanwezig. Bij mij heb je na betaling ongeveer 2 a 3 dagen later je bestelling in huis. Is er onverhoopt iets niet dan krijg je gewoon je geld retour of een alternatief artikel wat net zo goed of beter is. Ik reken geen verzendkosten voor orders boven de €200,00 (daar beneden een vast bedrag van €8,00 per order) en heb momenteel een aktie waarbij er op sets 30 euro korting zit.

De laatste 2 weken heb ik tientallen bestellingen gehad en die zijn allemaal binnen 3 dagen geleverd. Ook ik wil graag duidelijk maken dat Linkstar niet dood is en ook nooit is geweest. Want het is tenslotte zonde dat iedereen denkt dat het over is met Linkstar. Integendeel zelfs!
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLON Bij mij wekt dit alles toch sterk de indruk dat ze die beurs aangrijpen om hun laatste voorraden te dumpen. Ontbreekt er nog wat bij de Linkstarproducten die je al hebt, dan moet je je kans grijpen, maar alleen als het daar uit voorraad leverbaar is.
Moet je nog met Studiolicht beginnen, dan zou ik twee keer nadenken en misschien toch maar iets kopen dat breder verkrijgbaar is.

Met alle respect, dat weet je vast wel... Maar dit is klinkklare onzin! Er komen zelfs nieuwe producten van Linkstar op de markt en er ligt echt een magazijn vol Linkstar die continue aangevuld wordt. En ja, dat heb ik met eigen ogen gezien omdat Benel met een dealer eerst persoonlijk contact wil.

Geloof me, ik zou geen Linkstar verkopen als ik er vervolgens geen accessoires meer van zou kunnen verkopen. Dan doe ik mezelf en onze klanten ernstig tekort. En de meeste mensen op dit forum kennen mij al een aantal jaren en kunnen dat beamen.
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Het zou dan alleen wel handig zijn van Benel dat ze dit systeem (manier van verhandelen) op hun site vermelden. Daarbij komt dat het voor de consument vaag is dat wanneer je in google "Falcon Eyes" intypt je als eerste resultaat de fabrikant vindt en dit bij Linkstar in de verste verte niet het geval is. Toch vind je met wat zoeken een hele interessante catalogus voor 2010-2011
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gosse
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2010 22:29

@E7 picture
Iemand enig idee hoe het een aantal mensen dan nu toch gelukt is nog spullen binnen te krijgen, ookal kwam dit rechtstreeks van Benel? Grijpt Benel in, heeft FotoSG toch nog ergens een rol postzegels gevonden....?
Ik heb een tijdje geleden contact gehad met Han Rijk van Benel. Deze vertelde mij dat benel enkele domeinnamen van FotoSG had overgenomen. Vraag me zo even niet meer naar de exacte deal, maar het schijnt dat hierdoor wat 'geld' is gecreerd, zodat FotoSG weer wat namen en adressen aan Benel kon doorgeven, aan wie er spulletjes moesten worden geleverd. Vandaar dat die mensen, dus dozen, voorzien van Benel tape hebben gekregen. Ik las hier op het forum dat mensen zich nog steeds verbaasden over het feit dat de website van FotoSG in de lucht is. Ik heb hier vandeweek weer contact over gehad met Benel, omdat ik wist dat zij eventueel de domeinnaam FotoSG ook wilde overnemen. Dat is dus nog niet het geval en zij hebben op de webshop geen invloed. Han vertelde mij dat zij sinds een paar dagen ook al geen contact meer met FotoSG kunnen krijgen.

Ik heb op andere fora wel gelezen dat er nog mensen zijn die onlangs via de webshop bij FotoSG nog besteld hebben. Zij waren niet op de hoogte van deze problematiek. Ik denk dat de mogelijkheden om iets tegen de actieve webshop te ondernemen, minimaal zijn. Je moet je ook afvragen of je je in dat zwarte gat wil storten. Wat misschien zou kunnen is de hostingprovider middels een nette mail op de hoogte brengen van de heersende problematiek rond de webshop. Maar of zij iets kunnen doen betwijfel ik.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Gaat volgens mij niet echt goed meer met FotoSG??
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&start=20
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 19 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Klopt inderdaad Peter.
Als het goed is wordt vandaag
de faillissement aangevraagd
(heb ik uit de wandel gangen)

Gr Dimitri.

p.s. je 2de link gaat naar de mail box ;)
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Tweede link weg gehaald :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Oops, die laatste post is wel gewaagd, er wordt aangegeven wie het is en waar hij morgenavond te vinden is :|
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Vind dat ook niet erg netjes en zeker niet om dan ook nog even de hyves van zijn zoon erbij te zetten. Wat heeft die ermee te maken?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

JSnakes schreefCOLONOops, die laatste post is wel gewaagd, er wordt aangegeven wie het is en waar hij morgenavond te vinden is :|
Vindt dat inderdaad niet kunnen, voor als er mensen zijn die hem willen overvallen. Snap eerlijk gezegd ook niet dat er op het Tros Radar forum geen mod is die deze gegevens weghaalt voordat mensen voor eigen rechter gaan spelen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Tros Radar forum heeft teveel bezoekers en posts ten opzicht evan het aantal mods. Bovendien zijn de mods alleen onder werktijd actief. Je snapt dus wel dat er heel wat van dit soort (veel te ver gaande) posts op de site van Radar staan. Je kunt de post wel als "niet ok" melden, dan is de kans groter dat er iemand naar kijkt. Het niveau van (veel bezoekers van) Tros Radar (waar ik vanuit mijn functie als deurwaarder actief ben en adviseer) is vaak bedenkelijk laag... dan krijg je dit soort oproepen. Al snap ik ze wel, je zal maar die bijstandsmoeder zijn...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

zullen we de berichten die op Tros radar forum staan
links laten liggen en hier verder praten over FOTOSG
Bedankt
Gebruikers-avatar
arth
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2010 13:12

Persoonlijk maken in Hyves niet netjes , mensen geld afhandig maken is verre van netjes.

En Ja, In een ver verleden gaven ze service , vroeger was alles mooi en dronken we kopjes thee ;-)
Dit bedrijf gaat slecht om met zijn klanten en er is een man verantwoordelijk voor , en het is geen BV maar een eenmanszaak, dus is hij persoonlijk verantwoordelijk voor zijn acties, en had ook een ander pad kunnen bewandelen.
Een beetje ondernemersgeest zorgt goed voor zijn klanten en als het wat slechter gaat kan hij de klanten daarvan op de hoogte stellen, nu word het geld grofweg gewoon afgepakt van klanten, en gegijzeld.
Alles stond bij mijn aankoop "op voorraad" , achteraf dus een groot leugen om mij te laten kopen en geld te laten storten op zijn rekening.

Ik neem deze zaak heeeel erg persoonlijk, ik moet hier rekeningen betalen en deze gozer van fotosg steelt gewoonweg mijn geld, zonder enige schroom schijnbaar ! en hij komt er ook nog mee weg ?? NEE, ik heb hier geen enkel begrip voor en ook niet voor mensen die het schijnbaar ook nog een geweldig bedrijf lijken te vinden, het is een onbehoorlijk boerenbedrijf die schaamteloos met zijn klanten omgaat.

Ik kan geen enkele compassie vinden voor dit bedrijf aangezien ze onbeschoft en glashard met klanten omgaan, en met het geld van mensen waar ze hard voor hebben gewerkt. ik vind het een schande. en ik wil mijn geld en ja ik neem het wel persoonlijk als en bedrijf en dus Jorna Oeds mijn geld afpakt en beloften doet die hij niet nakomt !

Het is een slecht en niet functionerend bedrijf, ik snap niet dat mensen hem schijnbaar een hand boven het hoofd blijven houden. Dit bedrijf is niet netjes! en ja ! dat maakt mensen kwaad,
Het is jammer dat Jorna Oeds zijn klanten schijnbaar niet serieus neemt, want zeg nou zelf , het zijn heel veel klachten en allemaal dezelfde leugens en verhaallijnen. wie houd wie nu voor de gek? een thuiswaarborgmerk zit er niet meer in, dat moge duidelijk zijn.

En ja! ik heb de gitaar schijnbaar betaald waar zijn zoon mee rondloopt.
Vroeger hadden ze en schandpaal en die is er nog steeds, en gelukkig maar dat houdt mensen een beetje in toom en zorgt ervoor dat je niet anoniem overal mee wegkomt, welkom sociale controle !
In Egypte word je hand nog steeds afgehakt als je steelt ;-)

Een faillietverklaring bij FotoSG betekend een persoonlijke faillietverklaring aangezien FotoSG geen BV is, wellicht is hij getrouwd met huwelijkse voorwaarden en kan hij zijn huis houden met wat geluk.
alles met passie

Canon 5D M2 / Canon flitser 580 / Canon 24-70mm L USM / Canon 100mm L IS USM / Elinchrom Ranger Quadra A
secret
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2010 01:31

Canon shooter, wat een niveau om mensen via deze site belachelijk te maken....

Ja ik ben die bijstandsmoeder, ja ik ben ook gewoon office manager geweest op HBO niveau, en ja ik wil mijn geld terug!!!!

meer energie steek ik niet in deze struisvogelpolitiek van mensen met binkgedrag!!! Zoveel meer niveau dat ze nog niet eens correct nederlands kunnen.

een goedenavond.!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

MarcoEOS550D schreefCOLON...Al snap ik ze wel, je zal maar die bijstandsmoeder zijn...
@ secret: Uhmmm wel even goed lezen voordat je boos wordt:
a) je reageert op MarcoEOS550D, Canon Shooter is iets heel anders, dat wordt je als je een bepaald aantal berichten hebt geplaatst op dit forum, zoals "moderator", "shooter" of "shooter +"

b) hij schrijft héél duidelijk: al snap ik ze wel; dit lijkt me getuigen van iemand die sympathie heeft voor jouw vervelende situatie.

Gegroet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
jongeman
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2010 13:30

Is er iemand onder de overige gedupeerden die Digitalus webhosting heeft aangeschreven over het feit dat de site nog in de lucht is?
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

arth schreefCOLON
Een faillietverklaring bij FotoSG betekend een persoonlijke faillietverklaring aangezien FotoSG geen BV is, wellicht is hij getrouwd met huwelijkse voorwaarden en kan hij zijn huis houden met wat geluk.
Hij woont in een huurhuis.
dus dat kunnen ze hem niet afnemen
hij is niet gehuwd.

Ze negeren zelfs mails, aangetekend schrijven ( naar zijn persoonlijk adres ) die door een incasso bureau worden verzonden.
Voorlopig is hij nog niet failliet verklaard ( het is inderdaad een "één persoons zaak" )
Hopelijk krijg ook ik nog spullen of geld terug maar ik vrees ervoor.
Er naartoe rijden is een hele onderneming en zeker met het slechte weer van de laatste dagen.
Ik ben minimaal 3 uur onderweg en dat is: bij goed weer en weinig files.......

Heb me er al bij neer gelegd dat ik niets van mijn centen en ook mijn herstelde linkstar zal terug zien...
Maar we doen nog een poging met het incasso bureau.
De laatste, anders worden de kosten hoger dan wat ik te goed heb.

Er zijn 3 schuld eisers nodig om een faillissement te kunnen aanvragen.

Maar: dan kom je als gewone klant op de laatste plaats wat de uitbetaling betreft. Heb je ook weer niets aan.
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

jongeman schreefCOLONIs er iemand onder de overige gedupeerden die Digitalus webhosting heeft aangeschreven over het feit dat de site nog in de lucht is?
Meerdere keren.. En de site is nu eindelijk uit de lucht!

Zelf krijg ik ook nog flink wat geld en reparatieartikelen van mijn klanten van FotoSG. Ik heb dit inmiddels allemaal zelf vergoed door nieuwe spullen te kopen uit mijn eigen zak, en dit naar mijn klanten te sturen. Volgens het incassobureau welke ik in de arm heb is de kans klein dat we ooit nog iets terug zien van al dat geld.. Ik krijg een erg teleurgesteld gevoel in de nederlandse wetgeving... Dat dit zomaar kan. Ik vind het schandelijk!

Maar ik geef niet zomaar op. Morgen gaat er een officiële brief de deur uit om het faillissement aan te vragen van deze oplichters.
Als dat geen resultaat heeft zoek ik toch echt zijn huisadres even op. Als het niet officieel kan dan maar face-to-face confrontatie en zien wat daar uit komt...
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar