Winkel wil mij de 60d niet verkopen, snap er niks meer van!

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Tinkerbell
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2012 21:02
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Zojuist de 60d opgehaald bij Digimaxx!
Hele aardige verkopers. De accu is nu aan het laden dus we gaan het zien ;)
Canon EOS 60D + Canon 18-55 IS II
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLON
arnold_w schreefCOLONDus los van eventuele overmatige ruis, lijkt deze camera dus ook last te hebben van onscherpte.
Sorry Arnold maar ik ben van jou over het algemeen iets meer onderbouwde opmerkingen gewend. "De 60D lijkt last van onscherpte te hebben?" Iets zegt me dat er ergens in zo'n bewering nog informatie mbt de gebruikte objectieven relevant is. En dan hebben we verder nog het micro-adjustment gebeuren. En de fotograaf laat ik voor het gemak nog maar even buiten beschouwing (hoewel dat zeker ook een niet te verwaarlozen bron voor onscherpe foto's is :wink: ).
Microadjustment had hij al volgens mij wel gedaan (hoewel ik betwijfel of dat op dit model zit), de fotozaak beoordeelde de camera iig ook als "niet OK" De betreffende 60D moet wel zo'n enorme back/front focus hebben als dat met microadjustment niet te corrigeren is, getuige ook het feit dat zijn objectief (een 300 f/4L) het wel goed doet op de 7D.

Met "lijkt last te hebben" doelde ik dus niet op zijn exemplaar, dat leek nml niet zo, dat was wel duidelijk zo. Ik bedoelde te zeggen dat de 60D in het algemeen last lijkt te hebben van onscherpte, omdat ik het al eerder heb gelezen.

Maar ik sluit user error ook niet uit, hoewel hij wel de indruk wekte te weten waar hij het over had.

Het zou toch kunnen dat de QC bij Canon (weer eens) te wensen overlaat en dat daardoor slecht gekalibreerde exemplaren de schappen hebben bereikt. Enfin, blijft een beetje speculeren, want moet toegeven dat ik het zelf nog niet gezien heb.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik zie e hoor hier toch ook erg veel tevreden 60D-gebruikers, zonder ruis- en/of onscherpte-issues. Waaronder ikzelf, gelukkig.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik gebruik nu inmiddels ruim een jaar ongeveer 2 verschillende 60D's. Verleden week nog eentje bijgekocht.
Ik gebruik ze 99% van de tijd op iso 1600 :D
Ja, er is ruis. Nee, ik heb nog nooit van een collega of klant commentaar gehad dat er teveel ruis in zat of de kwaliteit van de foto's niet goed genoeg was. Ik vind het maar een bullshitargument van die verkoper.

Nu wil ik nog een tweede 85mm aanschaffen ivm 3D fotografie. Camera.nl was één van de goedkopere en heeft hem in Breda op voorraad. Misschien dat ik morgen* even langsga en 'op zoek ben naar een leuke portretlens'
Ik zal dan heel braaf het hele verhaal meespelen en aan het einde gewoon zeggen dat ik een 85mm f/1.8 wil.......

*dit is wel als ik morgenvroeg mijn bed uit kan en dat hangt af van de hoeveelheid alcohol die ik zometeen binnengiet
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Clack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012 18:16

Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

Ten tweede: wat ik doe om eens te polsen wat voor winkel ik voor me heb is een mailtje sturen met een paar relevante vragen waar ik het antwoord van weet, en dan wachten of hun antwoorden matchen.

Ten derde: vertrouw op je eigen zintuigen en argumenten want je komt niet voor niets uit bij een product waar jij van denkt dat het het meest geschikt is voor jou.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jeroen, ik hoop dat je morgenochtend 'n beetje fit bent, want ik heb nu al voorpret van deze actie.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik voel een nieuw blogitem aankomen, Jeroen... :D Zet alvast een biertje koud om te kunnen genieten van jouw ervaringen :)
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

En hier nog iemand die het al helemaal voor zich ziet hoe jij daar staat Jeroen. Ik moet er nu ook al om lachen.
Dus ff een beetje kalm aan met de alcohol vanavond want wij willen jouw relaas wel even horen.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Anoniem 3

@Jeroen:
had ik toch de indruk dat je mijn 100mm macro op een 7D geschroefd had.... Ik heb je toen niet over 60D's gehoord.
Desalniettemin (wat een prachtig woord toch), desalniettemin vind ik de 60D niet de minste en maak er veel en gretig gebruik van.

Enne...
@Arnold: de 60D heeft geen micro-adjustment, niet nodig, zeggen ze....
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nee, ga vandaag niet langs. Moet even de financiën in de gaten houden en verstandig zijn
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ook dat is heel belangrijk. Dan hebben we nog wat tegoed :wink:
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLON Enne...
@Arnold: de 60D heeft geen micro-adjustment, niet nodig, zeggen ze....
Daar was ik inmiddels ook al achter, maar hoezo niet nodig?
Je hebt toch altijd te maken met objectieven die wat afwijking kunnen hebben, dan moet je het dus door Canon laten kalibreren, dus "niet nodig" lijkt me wat kort door de bocht.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Anoniem 3

die camera is zo goed...
Nee hoor, gaintjuhhh.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

arnold_w schreefCOLONIk bedoelde te zeggen dat de 60D in het algemeen last lijkt te hebben van onscherpte, omdat ik het al eerder heb gelezen. Maar ik sluit user error ook niet uit.
Ik zag net dit DPZ artikel waarin jij ook hebt gepost. Die TS vergelijkt (zo te lezen) 100% crops van een 10MP met een 18MP camera. En dan moet je je afvragen of je wel weet wat je aan het doen bent...
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Bij Kameraexpres in Amsterdam loopt (gelukkig) deskundig en vriendelijk personeel rond.
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

En toch hoor ik daar ook soms rare verkoopadviezen. Maar vriendelijk en deskundig zijn ze zeker.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk dat iedere winkel wel rare adviezen doet als men rekening moet houden met marges en winsten.
Vergeet ook niet dat een winkelbediende in een fotozaak nog niet automatisch fotograaf is en het soms alleen maar moet hebben van zijn verkooptrainingen en de specificaties die op papier staan. Niet iederee snapt dat je met een macro ook wel andere dingen kunt fotograferen en dat kunststof lenzen heus niet slechter hoeven te zijn dan glazen lenzen. En dat een lens natuurlijk iets anders is dan een opbjectief....
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Beasar schreefCOLONEn toch hoor ik daar ook soms rare verkoopadviezen. Maar vriendelijk en deskundig zijn ze zeker.
Nou dan had ik zeker een slechte zo ongeïnteresseerd......geef mij cameraland maar daar hoef ik mijn achternaam al niet meer te noemen :mrgreen: en zijn altijd heel aardig en behulpzaam en geven goed advies. Uuu dit even los van dit topic :oops:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nu we toch bezig zijn met algemene winkelervaringen: Cameraland ben ik dan weer op afgeknapt. Werd daar als jongere (jaar of 16, toen) absoluut niet serieus genomen. Werd later beter, maar toch, nare bijsmaak...
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Pieterr schreefCOLON
arnold_w schreefCOLONIk bedoelde te zeggen dat de 60D in het algemeen last lijkt te hebben van onscherpte, omdat ik het al eerder heb gelezen. Maar ik sluit user error ook niet uit.
Ik zag net dit DPZ artikel waarin jij ook hebt gepost. Die TS vergelijkt (zo te lezen) 100% crops van een 10MP met een 18MP camera. En dan moet je je afvragen of je wel weet wat je aan het doen bent...
En zo komen de spookverhalen in de wereld...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar