Foto portofolio website maken

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Ik heb het idee opgevat om een website te maken voor mijn foto,s en mischien daar in verder
als het zich goed ontwikkeld. Alles geregeld domeinnaam en hosting en de site is in de lucht!!!!
Althans de testsite van joomla. waar ik kan oefenen :D Deze is nu wel engels????

Op het forum zag ik al dat meerdere mensen een eigen site hebben en heb ik dit virus nu ook te pakken.
Vindt het nu al leuk alleen is het heel veel werk , wil er een nette overzichtelijke site van maken.
Hebben jullie mischien goede tips voor mij wat wel en niet te doen, en ik ben op zoek naar een hele mooie
template voor fotografie.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ok, mijn mening is simpel: een website mag best vol staan met allemaal dingen, maar een PORTFOLIO SITE moet schoon blijven van alles wat niets te maken heeft met jou fotografie. Om een voorbeeld te geven van wat ik bedoel kun je op mijn site kijken: http://www.bobvanduin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben ook met een blogsite bezig waar ik ook allerlij andere dingen kan dumpen, maar mijn portfoliosite is voor mijn portfolio only!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Ik zit nu voor het tweede jaar bij zenfolio. En dat bevalt me uitstekend! Eenmaal ingericht heb je weinig meer aan onderhoud.
Het uploaden is een fluitje van een cent, kost weinig tijd, ook als er nieuwe galleries bij moeten.
Dat vond ik het grote probleem bij het hebben van een eigen site. De moeite en tijd die ik kwijt was om alles goed en uniform te onderhouden. Die tijd bespaar ik me nu.
Ik had al een domeinnaam en die staat doorgelinkt naar mijn 'space' bij zenfolio, zodat mijn website-naam onveranderd kon blijven.
Nog een groot voordeel vind ik dat ik in feite een back-up heb van al mijn foto's. Ik upload ze in volledige resolutie en kan ze ook weer downloaden, terwijl de presentatie weergegeven wordt in afmetingen die ik wil.
Ik kan pagina's aanmaken voor foto's, voor filmpjes, een eigen blog, gastenboek, kortom gewoon compleet.
Neem maar eens een kijkje op mijn site. André Verlaat (eosnaam=toledo) heeft daar ook naar volle tevredenheid z'n site ingericht (verlaat-fotografie.nl).
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Dat is ook een manier om het uit te besteden, maar wil het graag zelf doen.
Bovendien doen ze dat ook niet gratis.
Hosting en domeinnaam bij elkaar 30,- euro alleen had ik de domein naam en hosting bij 1 bedrijf
moeten doen.
Bij de hosting heb ik een hele goede Belgische service deze hebben het doorlinken voor mij geregeld.
Wat betreft de lay-out van mijn site, ik wil hem gebruiksvriendelijk maar ook weer niet zoals alle
andere dus wel iets aparts.
Na vanmiddag mijn achterbuurman gesproken te hebben.Hij zit zelf in de reclame en doet het design
voor websites, de templates maken besteed ie uit in een goedkoop land.
Kan ik bij hem eventueel voor hulp bij terecht maar ik ga eerst zelf iets bedenken en dan komt
de rest vanzelf.
Vandaag ga ik er helemaal niks aan doen , de ideeen komen dan vanzelf wel.
Wel heb ik foto,s gemaakt van de grootste windmolen van nederland in aanbouw bij Medemblik
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Voor gratis templates kun je ook even hier kijken: http://www.joomla24.com" onclick="window.open(this.href);return false;
JSN Tendo is ook wel een leuke. Het is even puzzelen hoe joomla werkt, maar als je het één keer doorhebt stelt het niet zoveel meer voor.

Mijn site heb ik gemaakt met JSN Epic.
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Charlie.P schreefCOLONVoor gratis templates kun je ook even hier kijken: http://www.joomla24.com" onclick="window.open(this.href);return false;
JSN Tendo is ook wel een leuke. Het is even puzzelen hoe joomla werkt, maar als je het één keer doorhebt stelt het niet zoveel meer voor.

Mijn site heb ik gemaakt met JSN Epic.

Zeg dat :roll: het is even een studie maar het geeft mij wel vertrouwen als je het doorhebt dan is het makkelijk.
JSN tendo heb ik gedownload deze heeft heel veel opties zie ik. Dan kan ik het naar eigen smaak indelen
Bovendien zit ook een handleiding bij: http://www.youtube.com/watch?v=JaI6KAm3q6M" onclick="window.open(this.href);return false;


Bedankt voor de tip, er staan ook zoveel templates had ik al gezien.
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Op het moment heb ik meerdere joomla sites draaien (zie signature), allemaal Gavick.com themes die ik zelf heb aangepast.

XiPHiAS Photography, Joomla 1.0, doe ik nog maar weinig mee, moet ik maar eens omzetten naar Joomla 2.5

Sportfotografie.us, Joomla 1.5, m'n grootste site met denk ik zo'n 15Gb (6000 foto's) aan highres beelden in een plogger gallery gekoppeld aan Oypo voor afdrukken etc.

SAJINDO, Joomla 1.7, is m;n nieuwste site met alleen m'n martial arts foto's. Ook weer plogger en Oypo.

Verder meerdere stand alone plogger beeldbankjes draaien voor specifieke klanten of doelgroepen waar men dan ook afdrukken kan bestellen.

http://degroteprijs.xiphias.net" onclick="window.open(this.href);return false; Moeder der Nederlandse talenten jachten, 10 jaar voor Idols begonnen. Deze is heel kaal en word in de site van de school geinclude.

http://amsterdamcrusaders.xiphias.net" onclick="window.open(this.href);return false; Simpel voor het football team waar ik fotografeer zodat the guys pics kunnen bestellen.

En dan nog stuk of 10 client specific eigen geschreven beeldbankjes. Beeldbankje wat ik ooit 10 jaar terug heb geschreven en nu nog gebruik om snel en makkelijk highres beelden bij m'n klanten te krijgen. Upload en forget. Helaas geen voorbeeld

Pfff, veel te veel sites

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Bedankt voor de info,daar verdien je zeker ook wel een paar stuivers mee zeker? Met die website of valt dat mee
Ik ben nog druk bezig om te kijken hoe het allemaal werkt maar heb het wel een beetje door.
Door te oefenen kom je erin.
Afgelopen week weinig naar gekeken gister weer een uurtje.Heel veel templates gezien en
ook voorbeelden van hele mooie websites.


http://vandelaydesign.com/blog/gallerie ... -websites/" onclick="window.open(this.href);return false;

wel vanmorgen mijn domeinaam iets veranderd ipv art-isfotografie , artisfotografie bij dezelfde
als mijn hosting zit. Deze zetten het waarschijnlijk zo voor mijn over dan heb ik alles bij een.
Wat ik met die art-isfotografie ga doen weet ik niet of dat ik hem weer vrijgeef.
Deze template ga ik mischien voor mijn site gebruiken,zwart doet toch wel goed hoor.

http://demo.joomlashine.com/joomla-templates/jsn_tendo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
lubi
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2010 07:26

Ik zou niet te moeilijk doen. Ga zoeken naar wat tutorials en maak een Wordpress portfoliosite.
Er zijn diverse (gratis) templates en plugins voor. Joomla ben ik niet zo'n fan van. Wordpress is simpeler.
Hou het simpel, lees tutorials, google.
bv: http://wordpressphotographythemes.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (niks mee van doen hoor)
Art-s vind ik niet zo sterk, streepje op de verkeerde plek. Maar als deze niet veel kost gewoon laten verwijzen naar je hoofdsite, komen ze er altijd op terecht. Anders opzeggen.
ik mag alles zien…
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik zou als ik jou was nog eens heel goed nadenken over je naam, "artis"fotografie doet mij toch wel erg aan een dierentuin in Amsterdam denken.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

eos4all schreefCOLONIk zou als ik jou was nog eens heel goed nadenken over je naam, "artis"fotografie doet mij toch wel erg aan een dierentuin in Amsterdam denken.
Hoi ik lees nu net je bericht, ik heb er artisfotografie.nl van gemaakt.
Dit word toch wel gelezen als , Art Is fotografie lijkt mij zo.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

fotografie kan kunst zijn, kunst is niet persee fotografie...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

artisfotografie zou ik lezen als Artis Fotografie. Pas wanneer ik op je site zou komen zou het mij duidelijk worden dat het art is moet zijn...
'Art is fotografie' is engels en nederlands door elkaar, doordat fotografie in het nederlands staat, verwacht je er geen engels voor, en wordt het al snel artis. Ik moet eos4all hierin wel gelijk geven dus.

Daarnaast is art niet per definitie fotografie, zoals Bob ook al zegt.. zou je het omdraaien, 'Fotografie is art' dan klopt het wel :)
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

'Fotografie is art' dan klopt het wel
Ook dat wil ik best discussiëren. Wat kunst is is persoonlijk. De een vind die klodders op een doek prachtig, terwijl de andere niet begrijpt welk kind mocht kliederen van zijn ouders. Jou foto´s zal de een mooi vinden en de ander niet, ik vind dus niet dat jij mag beoordelen wat andere kunst moeten vinden.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

leuke discussie over de naam van je website. Je kunt het ook lekker neutraal houden natuurlijk.
Maurice-e-fotografie.nl of zo iets. Bij "art" denk je al snel aan artistieke, meer abstracte foto's en daar vallen landschapjes, macro' en portretjes e.d. meestal niet direct onder.

Maar volgens mij begon je met te vertellen dat je inmiddels een Joomla testsite draaiend heb.
Zelf heb ik mij site ook in Joomla gemaakt en ben daar best tevreden over.
Als je interesse hebt, kijk dan maar eens op http://www.dorsman1970.nl.
Ik maak gebruik van joomgallery als component om mijn foto's op de site te zetten.

Of Wordpress eenvoudiger is dan Joomla kun je het best zelf bepalen. Gewoon beide installeren en uitproberen wat het best bevalt.

succes met bouwen.
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar