zandsculpure fotograferen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
dees
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2012 16:58

wie kan mij tips geven over het fotograferen van zandsculpturen die binnen staan. Ik heb vorig jaar in België zandsculpturen gefotografeerd maar dat viel erg tegen.
Je hebt dus te maken met een bepaald licht binnen (vaak donker) en soms lichtbundels (spotjes) die op de beelden staan. Je krijgt daar door veel schaduwen en uitgebeten lichte stukken. Natuurlijk heb je ook niet zoveel ruimte i.v.m. de looppaden en andere mensen. Nu fotografeer ik in RAW dus de witbalans kan je vaak later nog aan passen. Maar hoe ga je te werk. Ik neem een statief mee maar ik weet niet of je die kan gebruiken wegens de drukte dus ik ga er van uit dat je veel uit de hand moet fotograferen. Ik heb op internet gekeken maar ik kan eigenlijk niks vinden over dit onderwerp. dus wie o wie heeft er ervaring mee en wil graag dit delen met mij.
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Om de grote lichtverschillen te overbruggen kun je een belichtingstrapje maken. Statief is noodzaak.
Of je beperken tot details. Zeker omdat het binnen is lijkt mij dit een goed alternatief.

Succes,
Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Grote contrast verschillen kan je overbruggen met een invulflits.
Hans.
dees
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2012 16:58

bedankt alvast voor jullie reactie
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Even verplaatst naar het juiste onderdeel
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar