Voetbal is oorlog

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Modellen: Mark en Michel
MUA: Selena Colpa

Beste allemaal,

Normaal heb ik enkel dames voor de lens. Dat heb ik een keer doorbroken, ha ha. 2 voetballers dit keer. Dat gaat dan dus niet op de automatische piloot, en is heel wat anders als wat ik doorgaans doe.
Het idee erachter is: voetbal is oorlog. Dat verklaart de achtergronden bij ommige foto's.
2 mannen, een voetbal, kunstgras, flink wat heftig licht, en humor...... Dat levert de volgende plaatjes op.

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5
Afbeelding

Foto 6
Afbeelding

Foto 7
Afbeelding

Benieuw naar de reacties. Zeker omdat ik hier nog veel kan leren omdat dit niet echt mijn ding is :D

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Die laatste is een heerlijk slot! Super grappig (zo lang het nep is). Foto 6 vind ik het acteren nog wat te geacteerd, ik zou daar als scheids niet intrappen denk ik. Bij foto 4 had misschien wat meer schaduw in het gezicht gemogen. Dit om het net wat agressiever te doen lijken. Foto 3 mooie actie vastgelegd. Goed bedacht.

Foto 2 vind ik de minste. Ik vind dit geen realistische actie. De tweede die mee springt (op de achtergrond) doet helemaal niet mee in de actie. Daar is de bal te ver voor weg. Die klopt dan ook qua timing niet. Als je alleen de speler op de voorgrond in de foto kan verwerken dan is die mi een stuk beter. Ook jammer is dat de ene een shirt aan heeft van een nationaal team, en de ander een neutraal shirt.

De eerste een lekkere start naar de rest van de serie.

Ik denk dat je opzet zeker geslaagd is. Redelijk 'overdone' effect op de positieve manier. Neigt daardoor wat naar de voetbal spelletjes. Het doet me ook aan een reclame campagne van een tijd geleden denken (ik denk Am. Football) maar dat was nog een stuk rauwer. Dat had ik dus ook graag voor de 4e foto gezien. Al met al mooie resultaten.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

4,5 en 6 vind ik de leukste foto's!
Ik vind het idee erg leuk!
Foto 3 vind ik het te overdreven gezicht van de staande kerel erg jammer. Anders was die mijn voorkeur denk ik :)
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

vind het idee erachter wel gaaf maar...vind de belichting iets te hard in sommige o.a foto 2...niet netjes gefotoshopt want je ziet lijntjes en stukjes van de achtergrond ik had het nog wat beter bewerkt als ik jou was.

verder zou ik er lekker mee blijven experimenteren :D
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Toffe serie dit!
Belichting vind ik net wat te fel, afgezet tegen het donkere/zwarte achtergrond.
Lieverd zie ik als achtergrond dan dreigende wolken met daglicht.
Dan is het wat meer uniform... Bedankt voor posten!
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Heel leuk bedacht en gedaan. Ik volg Jeldo wel en zou voor iets meer realiteit wat meer achtergrond willen zien. Maar ik denk niet dat dat jouw bedoeling was. Dus goed gedaan.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
eospeter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012 19:23
WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant - BE

leuke serie !
Sommige beelden doen mij soms denken aan de laatste FIFA PC-spel (foto 1 en 4)
Canon 7D en wat glas van Canon / Sigma / Tokina
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Beadnkt voor alle reacties tot dusver.
De bedoeling was dus inderdaad knetterhard licht, en een duister sfeertje neerzetten: vandaar de titel van dit topic: voetbal is oorlog.
Inspiratie kwam van de serie van Erwi olaf. Zoek maar eens op google met als zoekterm: erwin olaf voetballers. Ik heb het iets minder 'tekenfilm-achtig' neergezet.

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Vind het best wel netjes hoor, want dit lijkt me kei moeilijk, en de acties en de belichting en wat mimiek van de modellen, ga er maar aanstaan !
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

3 is voor mij de topper !!! de rest mag er ook wezen ....
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Leuke plaatjes. Ik vind de gezichten veel te glad, alsof ik naar screenshots van FIFA 2011 zit te kijken. Overigens heeft nog niets zo lang geleden een incident zoals weergegeven op foto 7 in het echt plaats gevonden. Niet fraai.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Ik vind dit een gave serie , zoiets niet eerder gezie.
Ik heb helemaal geen problemen met het harde licht, vind het zelfs mooi.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar