raw + jpeg

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
peter.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2011 18:49
WoonplaatsCOLON gouda

ik heb een canon 60d en deze ingesteld op raw+jpeg. in mijn camere zijn het grote bestanden van ong. 25 mb. als ik de fotos op mijn computer zet krijg ik 2x een jpeg bestand (1x bijv nr 5120 en 1x5120(1) ) welke ook even groot zijn jpeg groote en kom ik bij lange na niet aan de grootte welke op de camera te zien is. als ik alleen in raw een foto neem krijg ik wel een raw foto staat ook in pictogram. of ik begrijp het niet goed of ik doe wat verkeerd maar mijn gedachte was dat als je raw+jpeg neem ik dus 2 aparte bestande krijg 1x raw+1xjpeg en geen 2x jpeg op de computer.zie ik iets over het hoofd ?
canon 60d- ef 70-200 f4 L is usm /macro 100L- 2.8 is usm /ef-s 18-135 is
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Met welk programma haal je de foto's uit je camera? Ik gebruik altijd EOS-utility en hij haalt dan gewoon netjes de RAW én JPG bestanden uit mijn 60D!
Vinos
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2011 13:38

Had ik met mijn vorige computer ook. Probeer het eens via de cardreader, of de manier van Marfique....
peter.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2011 18:49
WoonplaatsCOLON gouda

ik laat mijn kaart in mijn d60 zitten .ik verken dan mijn camera en selecteer alle fotos naar mijn externe harde schijf omdat ik een wat oudere computer heb met wat weinig ruimte. als ik alleen raw fotografeer krijg ik wel een raw foto maar met raw+jpeg allen jpeg+jpeg(1). ik gebruik dus geen apart programma.
canon 60d- ef 70-200 f4 L is usm /macro 100L- 2.8 is usm /ef-s 18-135 is
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Wat? Dat kan toch niet. Als je er heen surft en op de kaart in de camera kijkt zie je dan de RAW bestanden niet? Weird...
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Zie je met de Windows verkenner .CR2 (RAW) bestanden op de geheugen kaart staan?
Hans.

P.S.: Je mag best hoofdletters gebruiken aan het begin van een zin, dat vergroot de leesbaarheid.
peter.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2011 18:49
WoonplaatsCOLON gouda

Allereerst bedankt voor alle reacties. Ik heb en kaartlezer geleend en hiervandaan de fotos op de externe harde schijf gezet.Nu heb ik wel degelijk 2 aparte bestanden raw en jpeg , dus het probleem is opgelost. Waarom het niet lukt als ik mijn kaartje in de camera laat zitten is mijn een raadsel.
canon 60d- ef 70-200 f4 L is usm /macro 100L- 2.8 is usm /ef-s 18-135 is
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Meestal zit dat in het ontbreken van een stuurprogramma voor de camera.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
oso98
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 368
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Veenendaal

boels069 schreefCOLONMeestal zit dat in het ontbreken van een stuurprogramma voor de camera.
Correct, heb het beschreven probleem om mijn zakelijke laptop geconstateerd, waar niet het benodigde stuurprogramma geinstalleerd is.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar