Winkel wil mij de 60d niet verkopen, snap er niks meer van!

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Tinkerbell
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2012 21:02
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Na een maand lang op internet lezen heb ik vandaag eindelijk de knoop doorgehakt om een 60d te gaan halen.

Dus besteld bij Camera.nl en dus ging ik hem vandaag halen in Barendrecht.

Vlak voor het afrekenen gaf de verkoper aan dat het geen goede camera was, er zou erg veel ruis optreden, zelfs al bij 100 iso en mensen zouden de camera massaal weer terugbrengen naar de winkel. Om te voorkomen dat ik er ook weer mee terug zou komen was het advies: niet kopen! Een tweede verkoper kwam erbij en hij gaf aan dat hij zelf de 40d heeft, maar nooit, maar dan ook nooit de 60d zou nemen. Hij zei letterlijk dat hij niet begreep hoe Canon zulke troep heeft kunnen maken.

Had advies was: neem een 650d. Maar deze was sowieso niet op voorraad.

Een derde verkoper verbaasde zich eigenlijk weer over het advies van de 650d, zijn advies was een Sony Alpha.

Vervolgens even naar Foto Klein gegaan, om te kijken wat ze daar zeiden, zijn advies was ook een Sony Alpha.
Tevens vond hij ook dat een 60d eigenlijk wat te hoog gegrepen was voor een beginneling.

Ik snap er niks meer van!

Wat is jullie mening?

650d beter dan 60d?
Canon EOS 60D + Canon 18-55 IS II
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Mmmm... Ik ken er die dat de 60D hebben/hadden en die zijn/waren er toch tevreden van.
Hij sprak wel dat er vanaf iso400 ruis bij te pas kwam, maar voor urbexen had dat wel iets vond hij.

Zelf heb ik de Canon 5DIII en daar kan ik al ruis laten inkomen op iso800 ;).
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Ik weet niet wat beter is maar wat ik wel weet is.. Te hoog gegrepen voor een beginneling is onzin. Je zult snel groeien in het begin dus steeds meer vragen van je apparatuur. Dus ook sneller naar een duurder/ betere en uitgebreidere body willen ( spreek uit eigen ervaring). Tevens is het iets wat je voor jaren koopt dus zet hoog genoeg in.
Dus ik zou gewoon voor een 60d of vergelijkbaar model gaan, en zoals ik lees is de 60d een prima toestel en dat kunnen hier mensen vast bevestigen.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Aangezien mijn andere camera een Sony is, ben ik blij dat ze een Sony Alpha adviseren 8)

Zonder onzin, als jij een 60D wilt, dan begrijp ik niet goed dat ze die niet gewoon verkopen. Op de Sony en de 650D zit misschien een grotere marge? Anders zou ik het niet weten. Digitalrev heeft de 650D en 60D naast elkaar gezet: 650D vs 60D - hun conclusie: allebei relevant.

Ik vind de xx0D cameras niet prettig, dus ik zou altijd gaan voor de 60D. En Canon brengt geen rotzooi uit. Voor specifiek gebruik kan een andere camera beter zijn, maar als allround camera zijn dit uitstekende keuzes.

Kortom, gewoon de 60D halen.... :D
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
oso98
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 368
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Veenendaal

+1

En dan zeker niet bij camera.nl...
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik heb een 60D, en het is een prima camera. Dat van die ruis is ook echt onzin.
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

Overigens hebben de 650D en 60D precies de zelfde sensor en image processor. De beeldkwaliteit van beiden is dan ook absoluut gelijk (het verschil tussen de 60D en 650D is dat de 60D meer instelmogelijkheden en een andere, robustere body heeft). Alleen dat al laat zien dat die verkopers uit hun nek kletsen als ze beweren dat de 650D beter is dan de 60D qua ruis.
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

dr_la schreefCOLONOverigens hebben de 650D en 60D precies de zelfde sensor en image processor.
en....hier was ik in de war met de 600D.... de 650D heeft een digic 5 beeldprocessor, ipv digic 4.... enniewee, mijn commentaar blijft staan: de 60D is een prima camera.
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

beetje offtopic, maar wil het toch even delen :
Ik heb namelijk een vergelijkbare situatie meegemaakt bij camera.nl afgelopen week.
Ik wilde een Philips TV van een bepaald type, ik had al een boel voorwerk gedaan en wist precies wat ik wilde . Camera.nl kon deze voor de laagste prijs leveren en hij was in Breda op voorraad, dus dat kwam mooi uit. Toen ik eenmaal in de winkel was wilde ze me deze tv ook echt niet verkopen, ze hadden allerlei argumenten om mij er vanaf te helpen..... Ze konden me wel een TV aanbieden van een ander merk ( waar ze volgens mij gewoon meer marge op hebben) voor nagenoeg hetzelfde bedrag. Ik heb me toen dus om laten praten en ben op het aanbod ingegaan. Eenmaal thuis bleek het een (licht) beschadigd exemplaar te zijn. Het viel me in de winkel al op dat de doos open was en beschadigd, maar dat kwam omdat de verkoper hem alvast voor mij had opengemaakt in het magazijn, zodat ik kon zien hoe " dun" deze tv was vertelde hij me....

Ik ben dus terug gegaan en toen heb ik om een nieuwe gevraagd, maar dat kon niet, want dat zou minimaal 4 a 5 maanden duren eer dat ze hem dan weer binnen kregen. Er werd me weer een ander merk/model aangeboden. Hier was ik het dus niet mee eens en ze hebben me toen een (redelijke) korting op dit exemplaar gegeven.

Toen ik de tv wilde gaan halen stond er ook een man voor mij in de rij die een bepaalde canon DSLR wilde gaan kopen, die werd ook zwaar afgeraden om deze te nemen hij kon veel beter een pentax kopen zeiden ze. Dus volgens mij hebben ze daar allemaal een training gehad om de producten met de minste winstmarge aan de klant af te raden .

Voor mij dus geen camera.nl meer.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Wat een onzinnig verhaal. Ik heb de 60D en nergens last van, ook niet als ik hoger in de iso zit.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Tinkerbell
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2012 21:02
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Dank jullie wel! Ik dacht ook al in de winkel, ik ga het jullie voorleggen, daar word ik vast wijzer van.
Het is duidelijk, ben gewoon in de maling genomen.

Intussen contact gehad met Digimaxx in Dordrecht en hem daar gereserveerd, morgenmiddag ga ik de 60d alsnog halen ;)
Canon EOS 60D + Canon 18-55 IS II
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

camera.nl , ik heb er een paar weken geleden mijn netwerkprinter gekocht en mij hebben ze niet om proberen te praten. Wellicht omdat ik toen ik aan de beurt was gelijk het typenummer opdreunde en zei dat ik bij hun uit was gekomen via tweakers.

Maar Marcel, hebben ze jou toevallig een samsung aangepraat? Het viel mij tijdens het wachten op dat andere klanten die voor een TV kwamen rechtstreeks naar de Samsungs werden geleid en er werd gezegd dat dat toch wel de beste waren.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik garandeer je dat er niks mis is met de Canon 60D. Ik heb deze ruim een jaar gehad. Eigenlijk zouden we deze link door moeten sturen naar Camera.nl
Wat een misbruik wordt er gemaakt. Je zult er maar staan en weinig ervaring hebben met bep. zaken.
Lijkt nergens op.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

camera.nl heeft ook niet al te beste showreviews op tweakers:
http://tweakers.net/shopreview/6868/camera-punt-nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ik snap dat ook niet. Ik was laatst bij de kapper, wilde ze mij een kort kapsel uit mijn hoofd praten...
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLONcamera.nl heeft ook niet al te beste showreviews op tweakers:
http://tweakers.net/shopreview/6868/camera-punt-nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha.... I.d.d. "leuk" om te lezen die reviews. Wat een winkel zeg, sjongejonge
HdV
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 21:47

Heb een paar weken geleden ook zo'n vreemde situatie meegemaakt bij Camera.nl in Barendrecht.

Had zinnen gezet op EOS 1100D of EOS 550D. Bij die melding kwam de verkoper met het verhaal dat de sensoren van CANON tegenwoordig in dit segment niet goed meer zijn omdat ze er zoveel moeten maken. Ook zijn de lenzen van 'plastic' en dus niet goed.

Wat dan wel? Een 5D was wel 'aardig', maar dat viel buiten het budget :wink:

Welk merk dan? Nikon misschien? Nee, hetzelfde verhaal. Slechte sensoren en lenzen! :?
Welke spiegelreflex dan? Wel, geen één... neem een systeemcamera!

We zijn maar vertrokken en naar FOKA gegaan. Daar werden we keurig aan een CANON EOS 'geholpen'.

Als ik bovenstaande lees dan weet ik, samen met mijn ervaring, niet wat ze bezielt. Willen ze niet meer verkopen wat ze in de vitrines hebben staan?
Ze geven overigens wel prima (gratis) lezingen en workshops.
Groeten,
H.

EOS 500D | Canon EF-S 18-200 f/3,5-5,6 IS | Speedlite 430EX II
En ook PowerShot G9
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Dus ik kan volgens jullie met een gerust hart gaan voor de 60d? Dat komt mooi uit want die 5dm2 kon ik slecht verantwoorden bij mijn vrouw.....

Even zonder dollen de 60d en een paar mooie lenzen zoals de 17-55 en een mooie 70-200 lens is dan een betere inverstering dan een 5dm2?

Ik zit nog te twijfelen om ff te gaan ja of nee. Dit mede omdat het toch hobby is. Een stel heeft me gevraagd om hun trouwreportage te doen (over meer dan een jaar).
Zou de 60d plus een mooie lenzenset hier genoeg voor zijn?

Alvast bedankt voor de antwoorden ik zal er blij mee zijn.

En voor de TS sorry dat ik je topic zo verstoor dit is omdat ik ook de 60d overweeg.

Mvg Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
twistersam

Welke camera je ook gaat kopen, en als je de 60D wilt gewoon doen, koop hem niet bij camera.nl (ook niet bij fotoklein, is dezelfde pot nat).
Die winkels hebben nog nooit van aftersales gehoord, verkopers weten niet waar ze het over hebben.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ook ik heb de 60D en hij bevalt me prima!

Ik heb hem hier in Wijchen gekocht bij Ringfoto, die is aardig scherp met de prijzen ook, en ik vind t persoonlijk advies ook fijn. (zijn tevens webshop ook; fotodevakman.nl)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar