Fotoshoot met dochtertje bij graffiti muur

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Sommigen van jullie hebben misschien wel gelezen dat ik dit weekend een fotoshoot zou hebben met mijn dochtertje en haar nichtje. Het nichtje was helaas ziek dus die was er niet bij. Wel hebben we de fotoshoot met ons dochtertje gedaan.
Ik heb in zowel JPEG als RAW geschoten, maar ik krijg de RAW's nog niet op de laptop. Waarschijnlijk heb ik daar een programmatje voor nodig. Daar moet ik me nog in verdiepen. Op de Canon website staan voor de EOS 1100D een aantal programma's die ik zou kunnen downloaden. Welk programma moet ik hebben om RAW binnen te halen? Volgens mij kan ik met Photoshop de RAW bewerken, klopt dat?
Ik zal straks wel een paar JPEG's laten zien. Dat doe ik vanavond, wanneer ik terug ben van mijn werk.

Wordt vervolgd.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Ga er even vanuit het binnen halen in een foto bewerking programma.

Er zijn er meerdere. Digital Photo Professional (meegeleverd op de CD van je camera) en ik meende ook imagebrowser (ook meegeleverd op de CD van je camera.

Verder zijn Lightroom, aperture een van de bekenste
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
wernerfotografie

+1 : Gewoon even op de cdtjes kijken die je hebt gekregen toen je je camera kocht. Digital Photo Professional zit daar als het goed is bij. Daar haalde ik mijn RAW bestanden mee binnen om ze vervolgens wat aan te passen en om te zetten naar JPEG. Prima programmatje. Ben benieuwd naar je fotos !
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

De programma's heb ik ge-installeerd, maar ik moet er nog achter komen hoe alles werkt. Ondertussen dan maar met de JPEG's. Zojuist geprobeerd om de foto's hier op EOSdigitaal in de gallerij te zetten, maar dat lukte ook niet.
Dan maar via DeviantART (foto's mogen max 900 pixels hoog zijn? Volgens mij zijn ze dat ook in deviantart. Dan maar zo):
http://steven6773.deviantart.com/art/gr ... -322327431
http://steven6773.deviantart.com/art/gr ... -322327585
http://steven6773.deviantart.com/art/gr ... -322327676
http://steven6773.deviantart.com/art/gr ... -322327934
http://steven6773.deviantart.com/art/gr ... -322327832

De shoot was kort maar krachtig. Lopen naar de "berenkuil", picknicken, krijt en waterspuit introduceren en foto's maken. Alles binnen 1 uur. Wat mij betreft iets te kort, maar de kleine had geen zin meer. Het nichtje was helaas ziek, dus mijn vrouw heeft Amber een beetje moeten bezig houden. Voor Amber was het al een hele belevenis om op de muren te mogen tekenen. Daarna schoonmaken met water. Met een speelkameraadje erbij zou de fotoshoot langer kunnen zijn, maar helaas. Misschien een volgende keer.

De instellingen van de camera, per foto, moet ik nog terugvinden. Die volgen later. Ik heb de foto's even door Photoshop gehaald voor automatisch verbeteren en om een verkeersbord in de achtergrond weg te werken.

Wat is jullie eerste indruk van de foto's?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

De derde foto vind ik echt heel mooi gelukt.
Net of ze zelf bezig is met graffiti haha. Door deze compositie krijg ik zelf het gevoel er zelf bij te zijn.

Klein puntje van opbouwende kritiek, ik zou zorgen dat de voeten er ook helemaal opstaan.

Ik hoop nog meer van je te zien

Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

leuke foto's Heb misschien nog een klein puntje. misschien een invul flitsje hier en daar.
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bedankt voor de reacties en tips. Ik zal er de volgende keer op letten.
Ik heb op dit moment alleen de flits die vast op de body zit. Ik zou het kunnen opvullen met die flits, maar dan kan ik het gewenste vlak niet gericht belichten. Die dag was er geen wolkje te bekennen, dus een overvloed aan licht. Zou ik het ook hebben kunnen invullen via een scherm? Is dan een groot vel A1 papier voldoende of moet het meer reflecterend zijn?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Dat had gekund. A1 op stuk karton plakken /. of karton wit schilderen of stuk piepschuim. allemaal goedkope middelen om beetj van dat licht te bouncen op de harde schaduwen.
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Arie_Radijssie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 23:04
WoonplaatsCOLON Nederland

Leuke serie, ik vind foto 1 net ff te druk misschien is proberen om te zetten naar zw/w

gr. Arjan
Ik hoop dat ik oud genoeg word om echt veel te fotograferen, hier op dit forum kan ik alvast ontzettend veel leren!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar