Kaart geformateerd en recovery uitgevoerd, wat nu....

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Ik heb tijdens een shoot spijtig genoeg gehad dat de camera op de knoppen terecht was gekomen. Hierdoor is een kaart geformatteerd. Deze heb ik direct opzij gehouden en niet overschreven.
Nu heb ik met diverse programmas de kaart ingelezen en een recovery uitgevoerd. De laatste die ik gebruikt heb kreeg de bestanden er het grootste van af. In CR2 (raw) formaat zelfs nog wel. Ik heb een Imac en kan de pictogrammen gewoon zien. Alles lijkt dus goed maar als je de bestanden wilt openen in ps of andere programma's krijg ik iedere keer een foutmelding. Is er iemand die me hierin kan helpen want die foto's zijn wel erg belangrijk mag ik zo zeggen.
Ik heb er eentje op mijn dropbox gezet zodat er een voorbeeld is om naar te kijken. Wellicht dat iemand hier deze wel geopend kan krijgen?

https://www.dropbox.com/s/rx32xb0wzlfzvt2/412400.CR2" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop echt dat ik er uit kom. Heb de software leverancier van de recovery tool ook een mail gestuurd. Ik weet het anders ook niet meer.
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Met ExifTool kan ik de "embedded" JPG (5616x3744 pixels) er uit halen.

Zie:
http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/" onclick="window.open(this.href);return false;

en voor Windows met een grafisch interface:
http://u88.n24.queensu.ca/~bogdan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Wel heel apart dat de camera op de knoppen valt en ze zo indrukt dat alles geformatteerd word,is hij van een trap gevallen ofzo?
Heb je bestand gedownload,zie als miniatuur de foto,open ik hem in de windows viewer zie ik de foto heel even in het groot waarna hij op zwart gaat.
Kan hem verder ook niet openen in een ander programma.
Heb je met de recovery software wel de bestanden naar een andere schijf geschreven? en Niet naar je cf kaart.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik kan het bestand inderdaad niet openen in CameraRAW.
Maar ik zie wel netjes de embedded jpg in FastStone image Viewer en kan die ook op hoge resolutie bekijken!
Hierna kan ik de foto middels hetzelfde programma gewoon opslaan als .jpg, dus dan is je foto gered ;)

Je camera heeft wel een behoorlijke klap gehad als je kaart spontaan een format heeft gekregen, dan moet hij ten 1e is je "my menu" tabblad staan omdat dit het eerste menuscherm is, dan die optie aanklikken daarna het wieltje naar rechts draaien om vervolgens nog eens op SET te drukken :)
Laatst gewijzigd door 1 op WireWess, in totaal 25 keer gewijzigd.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

De camera lag op mijn autostoel toen het gebeurde. Achterin de wagen heb je dat niet in de gaten. Ik was stom genoeg om de camera niet uit te zetten en heb hem snel op de achterbank gegooid om door te kunnen. Erg dom allemaal maar gedane zaken nemen geen keer.
Ik ga even kijken naar jullie JPG optie. Dank alvast.
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Terzijde, de laatste firmwareversie is 2.1.2
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... e=download
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Heb het nog anders voor elkaar gegeven. Had Data recovery 3 nog lopen en had weinig hoop. Deze krijgt het echter wel voor elkaar om de RAW files goed terug te krijgen. Ik ben helemaal gelukkig weer. Enorm bedankt nog voor de hulp. En in het vervolg de camera uit als ie de wagen in gaat ;-)
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Anoniem 3

Ik heb hem gedowload, daarna kan ik hem in Faststone-viewer bekijken en opslaan als TIFF.
Die TIFF kan ik weer gaan bewerken in een programma wat TIFF kan inlezen, bijv Gimp, maar ik neem aan ook PS.
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Heb ze al in RAW nu die wel te openen zijn in PS dus het is al opgelost.
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar