Wie is de mol?!

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Kwam gisteravond dit diertje tegen,rustig gras etend,niet echt schuw kon tot 3 meter naderen daarna liep hij het riet in.
Ik denk dat het een mol is geweest maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Weet iemand met zekerheid wat dit voor beestje is?

32102

32103

Anoniem 3

Nee, da's geen mol, maar een jonge egel.
Mollen hebben zijdelings uitstaande graafpoten en een roze 'varkenssnuit'.

[edit] verloren cavia kan ook....
Ik kom terug op mijn egel-verhaal.
Laatst gewijzigd door 2 op Anoniem 3, in totaal 28 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Weet je zeker dat je geen ontsnapte / gedumpte cavia hebt gezien? :wink: Volgens mij staan bij mollen de voorpootjes meer naar buiten toe.

Als ik dat @#$@# beest in mijn tuin te pakken heb zal ik er wel een foto van plaatsen.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Zie ik daar nu n lange dunne staart op foto 2? Lijkt me echt een jonge muis of rat oid; kan niet helemaal inschatten hoe groot t diertje is?
Voor een cavia lijkt t neusje me te spits?
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Op foto 2 zie je zijn staart,het beesje is ongeveer 8 tot 10 cm,en loopt niet heel erg snel.
Heb er misschien zelfs 2 gezien of 2x dezelfde.
1ste keer dat ik zon beest het riet in zag lopen heb ik geen goede foto kunnen maken,even later zag ik er weer een een meter of 10 verder,die staat op de foto^
Alexander!
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2008 20:00

Kan me vergissen, maar lijkt er toch erg veel op dat we hier gewoon met een jonge bisam-rat, ook wel beverrat, van doen hebben.

Dit niet-inheemse dier komt helaas maar al te vaak voor in de Nederlandse natuur en zorgt daar voor veel problemen i.v.m. zijn graafwerkzaamheden in dijken.

In tegenstelling tot wat velen denken "bah, een vieze rat" is dit een heel proper beestje.
Sterker nog, het is een zuivere vegetariër.

En kijk eens naar de nu al mooie vacht.
Dat is met name de reden dat het beestje hier "geïntroduceerd' is, zei het in gevangenschap.
Maar ja, er ontsnappen er ook wel eens . . . .


Groet,
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

Zeker geen mol. Ook geen egel. Staart klopt niet met bisamrat. Ik denk eerder aan een woelmuis. Of een jonge zwarte rat.
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Zwarte ratten hebben grotere oren. Hamsters hebben volgens mij geen staart. Mollen hebben een kort dik staartje. Ik denk dat het een soort woelmuis is. Wel een mooi beestje. Vooral foto 1 vind ik mooi, je zou hem zo gaan aaien.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Akumal

Foto komt een beetje 'geflitst' over, vind ik wat minder, leuke 'molletje' wel hoor.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar