Loreo Lens in a Cap

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Voor €17,50 een 35mm objectief. http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... canon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft er iemand al ervaring met deze gadjet
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ben eigenlijk ook wel benieuwd!
Maar verwacht geen wonderen... ;-)
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

MichielBroerse schreefCOLONBen eigenlijk ook wel benieuwd!
Maar verwacht geen wonderen... ;-)
hier een review.. :wink:
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

jeroenjeroen schreefCOLON hier een review.. :wink:
Weggegooid geld dus. :(
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
spike-1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 01:28
WoonplaatsCOLON Heerlen

Na lange tijd geef ik weer eens een reactie hier op het forum, ik ben veel bezig met fotografie de laatste tijd dus weinig tot geen tijd genomen om hier te reageren.
Waarom dan dit topic....? Het lensje waarover gesproken wordt sprak mij ook zeer aan, en na de testen te hebben gelezen eigenlijk nog meer :lol:
Na zeker ervan te zijn dat hij ook moeiteloos op de 5D MKII zou passen heb ik hem besteld en gister binnen gekregen.
Het lensje is zoals ze zeggen en vervangende lensdop, met de mogelijkheid om snel foto's te kunnen maken niet meer en niet minder.
De lens zelf is kunststof en dat beperkt meteen het geheel, alhoewel het wel voor mij (en dat was eigenlijk wat ik zocht) een beetje het Lomo effect geeft, nu is het geen holga camera dat is een feit, dat wilde ik ook niet.

Gister de lens op de body en stevig aan de tand gevoeld, en het valt mij erg mee.
De foto's zijn alles behalve scherp, maar dat weet je van te voren, de foto's zijn grauw, en erg veel last van lens flair, maar toch is het een leuk speeltje.
Door de beperkingen dwing je jezelf om anders te kijken.
De instelbare diafragma schijf van 5.6/8/16/32/64, geven genoeg speelruimte om gek te doen, verder natuurlijk niks van autofocus, puur kijken en afdrukken.

Thuis heb ik de foto's wel even door Photoshop getrokken omdat ik wilde kijken wat er mee te doen viel, hierbij wat voorbeelden.

1

32563

2

32562

3

32561

4

32560

5

32559

6

32558

Al met al ben ik wel te spreken over het behaalde resultaat, en het zal een lensje zijn wat ik vaker zal gebruiken.
Let wel, dit is mijn oordeel, en is natuurlijk voor iedereen anders, en natuurlijk wil ik ook niemand mijn oordeel opdringen, en heb ik respect voor ieders mening omtrent deze lens.
Capture life, in the flip of a mirror
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Verbazend als je de resultaten die Spike-1979 met deze lens haalt vergelijkt met de review-resultaten. Er zit
een wereld van verschil tussen. Het is voor dat geld natuurlijk een gadjet, maar de getoond foto's zijn toch
beter dan dat ik had verwacht.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
spike-1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 01:28
WoonplaatsCOLON Heerlen

Het ligt natuurlijk helemaal aan jezelf wat je met je materiaal doet en kan, maar ik twijfel er zeker niet aan dat een beetje fotograaf met elk materiaal goede foto's kan maken.
Ook moet ik natuurlijk wel een beetje credits aan Photoshop geven, maar dat doe ik toch altijd met alle foto's, en meer als wat verscherpen/saturatie/contrast heb ik bij deze foto's ook niet gedaan.
Natuurlijk wel allemaal in RAW geschoten, maar dat is eigenlijk standaard :mrgreen:

kortom voor het geld is het echt een leuk speeltje, en gezien de prijzen op andere sites waar ze deze lens aanbieden is het zeker de moeite waard.
Capture life, in the flip of a mirror
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar