Volkswagen Jetta MK2 uit 1987

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Row1Design
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2010 19:33

Hallo,

samen met mijn broer en een vriend hebben wij een paar maanden geleden deze Volkswagen Jetta gekocht (belastingvrij) voor 450 euro.
Met als doel om hem te gebruiken. En dan bedoel ik dus ook echt gebruiken. Dus we kijken niet zo om naar de netheid en als er een deukje bij komt maakt het niks uit.
We rijden er ook vooral mee door de bossen, we hebben hem nog geen 1 keer gewassen, omdat we em ook echt "gebruikt" er uit willen laten zien.
Zoals je ziet is hij mat zwart gerold, zo hebben we de auto gekocht, we hebben alleen wat kleine dingetjes gewijzigd ( "booskijkertjes" van zwarte ductape, en wat kleine stickertjes her en der.)

En als we op pad gaan, neem ik natuurlijk altijd mijn camera's mee (Canon 500D, GoPro HD Hero 2 Motorsport Edition). Niet alleen om foto's te maken, maar ook om te filmen. (Ik zet later nog een filmpje in het andere daarvoor bestemde forumgedeelte.)

Maar goed, na een hoop gel*l, hier een aantal foto's:

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Leuk voor jullie.
Maar voor de mensen op dit forum...??
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLONLeuk voor jullie.
Maar voor de mensen op dit forum...??

Beetje rare reactie, vind je zelf ook niet.
Als er iemand iets doet wat jij niet leuk vind dan kap je het maar zo af.
Je zou ook gewoon commentaar op de foto's kunnen geven of anders gewoon niet reageren.
Volgens mij is het hier een fotografie forum en er zijn foto's geplaatst, er word zelfs nog uitgelegd waarom de auto er zo uit ziet!

Wat de foto's betreft, ze doen mij weinig eerlijk gezegd,
De foto's dat de auto tussen de gele bloemetjes staan vind ik totaal niet passen,
Foto 8 en 10 zou nog wat kunnen worden misschien met een goede z/w omzetting,
Daar lijkt het een beetje of de auto achtergelaten is.
De laatste 2 foto's vind ik ook niet passen bij deze auto, en die mensen had ik er sowieso afgelaten.
Op foto 3 lijkt het of je gezoomd heb tijdens het afdrukken, leuk effect maar de achtergrond is heel erg storend, misschien de volgende keer even kijken waar je dit doet.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nee, zo raar is mijn reactie op deze post niet naar mijn mening...
Ik hoop dat een en ander velig gebeurt, zonder overlast voor derden en met respect voor de natuur, waar vele mede-forummers en anderen dagelijks van proberen te genieten...

Maar ik blij dat jij wel inhoudelijk een reactie geeft op de foto's hoor.
Bij deze, +1 voor de inhoud van die reactie.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik vind het vooral knap dat dit soort auto's nog steeds door een APK komen...

maar om even op de foto's terug te komen; als je de serie beperkt had gelaten door alleen 1,2,8,10 en 11 te posten dan was het nog wel mooi geweest. Zo'n afgetrapte auto tussen de bloementjes.... zeg eerlijk, dat ziet er toch niet uit. :-)

Foto 3 is trouwens een leuk effect, alleen de achtergrond is niet mooi. Zoiets had je in het bos moeten doen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Leuke ragbak! De meeste foto's spreken me niet heel erg aan, behalve nummer 10 (omdat de auto in die omgeving heel mooi past) en 13 (omdat jullie er zo trots naar staan te kijken). ;)

Nog wel een tip: als je veel met autofotografie wilt doen, denk dan eens na over een polarisatiefilter. Dat voorkomt die spiegelingen in je voorruit. Al is er een kans dat deze auto al snel uberhaupt te vies is om te spiegelen... haha!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Hmm.

Ik snap eigenlijk je reactie ook niet helemaal, Frank.
Veiligheid staat misschien voorop, maar ik heb geen hele rare, extreme dingen gezien.
Iedereen was ook maar wat blij met meneer Baumgartner, dat was ook niet echt veilig te noemen.

Met de natuur moet je ook met respect omgaan, maar ook dat zie ik niet echt negatief in deze.
Er zijn genoeg sporten en hobbies waar de natuur een klapje van krijgt.
Overigens is autorijden zelf ook niet goed voor de natuur, maar ik neem aan dat je zelf ook in een auto rijdt?
Het overheidsbeleid is nou eenmaal dat auto's ouder dan 25 jaar geen belasting hoeven te betalen. Als daar nou eens aandacht aan wordt besteed..

Gewoon een groep jongeren die plezier beleeft aan een oude auto.

En ik vind er ook een zeer goede, creatieve reeks foto's. Waar na is gedacht over compositie en contrasten.
De auto tussen de gele bloemen vind ik geniaal. Heerlijk rauwe beelden.
Wel mag er wat selectiever met de beelden omgegaan worden.

Nu weer ontopic please.

Mooi bakkie!

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik kan uit deze foto's niet echt opmaken dat de natuur beschadigd is geweest. Ik zie wel dat die hooglander op foto 8 geen last heeft van jullie auto.
Maar eh, foto 2? Volgens mij hebben jullie geluk gehad dat jullie niet over de kop zijn gegaan.
Qua foto's: nummer 5 en 6 vind ik de compositie niet zo geslaagd. Verder leuke serie.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Row1Design
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2010 19:33

Frank64 schreefCOLONLeuk voor jullie.
Maar voor de mensen op dit forum...??
Jammer, door deze reactie voel ik mij heel erg jong. ;)
Als je begrijpt wat ik bedoel.
steven l schreefCOLONIk kan uit deze foto's niet echt opmaken dat de natuur beschadigd is geweest. Ik zie wel dat die hooglander op foto 8 geen last heeft van jullie auto.
Maar eh, foto 2? Volgens mij hebben jullie geluk gehad dat jullie niet over de kop zijn gegaan.
Qua foto's: nummer 5 en 6 vind ik de compositie niet zo geslaagd. Verder leuke serie.
Nee, het is ook echt niet onze bedoeling om de natuur te beschadigen, we rijden gewoon over bestaande paden, en ja dat iets lomper dan dat je dat met een normale auto zou doen. Maar we houden natuurlijk onze eigen veiligheid (EN dat van anderen, die in de bossen kunnen lopen) in ons achterhoofd.

Verder is onze auto nog steeds APK waardig, ik snap dat mensen het tegenovergestelde denken, maar dat komt puur door hoe ie er uit ziet, want technisch gezien houden we alles bij, als er iets kapot is, word daar aan gewerkt. Zo hebben we bijvoorbeeld al een wiellager vervangen, en voor 2 rembloksetjes vervangen. Dus nogmaals, veiligheid zit bij ons wel hoog.
citizenjay81 schreefCOLONHmm.

Ik snap eigenlijk je reactie ook niet helemaal, Frank.
Veiligheid staat misschien voorop, maar ik heb geen hele rare, extreme dingen gezien.
Iedereen was ook maar wat blij met meneer Baumgartner, dat was ook niet echt veilig te noemen.

Met de natuur moet je ook met respect omgaan, maar ook dat zie ik niet echt negatief in deze.
Er zijn genoeg sporten en hobbies waar de natuur een klapje van krijgt.
Overigens is autorijden zelf ook niet goed voor de natuur, maar ik neem aan dat je zelf ook in een auto rijdt?
Het overheidsbeleid is nou eenmaal dat auto's ouder dan 25 jaar geen belasting hoeven te betalen. Als daar nou eens aandacht aan wordt besteed..

Gewoon een groep jongeren die plezier beleeft aan een oude auto.

En ik vind er ook een zeer goede, creatieve reeks foto's. Waar na is gedacht over compositie en contrasten.
De auto tussen de gele bloemen vind ik geniaal. Heerlijk rauwe beelden.
Wel mag er wat selectiever met de beelden omgegaan worden.

Nu weer ontopic please.

Mooi bakkie!

Gr,
Jasper
Mijn dank is groot!
En idd, gewoon een groep jongeren die plezier hebben aan een auto, niks meer, niks minder. We zouden ook op straat rond kunnen hangen en met scootertjes overlast gaan bezorgen. Ik zeg maar iets..
MarcoEOS550D schreefCOLONLeuke ragbak! De meeste foto's spreken me niet heel erg aan, behalve nummer 10 (omdat de auto in die omgeving heel mooi past) en 13 (omdat jullie er zo trots naar staan te kijken). ;)

Nog wel een tip: als je veel met autofotografie wilt doen, denk dan eens na over een polarisatiefilter. Dat voorkomt die spiegelingen in je voorruit. Al is er een kans dat deze auto al snel uberhaupt te vies is om te spiegelen... haha!
Bedankt voor de tip! Zo'n filter heb ik wel, alleen denk ik er niet altijd aan, maar is het bij deze auto ook een beetje nutteloos omdat de lak mat is, en je dus in ieder geval geen spiegeling op de lak hebt.
woody111 schreefCOLON
Frank64 schreefCOLONLeuk voor jullie.
Maar voor de mensen op dit forum...??

Beetje rare reactie, vind je zelf ook niet.
Als er iemand iets doet wat jij niet leuk vind dan kap je het maar zo af.
Je zou ook gewoon commentaar op de foto's kunnen geven of anders gewoon niet reageren.
Volgens mij is het hier een fotografie forum en er zijn foto's geplaatst, er word zelfs nog uitgelegd waarom de auto er zo uit ziet!

Wat de foto's betreft, ze doen mij weinig eerlijk gezegd,
De foto's dat de auto tussen de gele bloemetjes staan vind ik totaal niet passen,
Foto 8 en 10 zou nog wat kunnen worden misschien met een goede z/w omzetting,
Daar lijkt het een beetje of de auto achtergelaten is.
De laatste 2 foto's vind ik ook niet passen bij deze auto, en die mensen had ik er sowieso afgelaten.
Op foto 3 lijkt het of je gezoomd heb tijdens het afdrukken, leuk effect maar de achtergrond is heel erg storend, misschien de volgende keer even kijken waar je dit doet.

Gr. John
Bedankt voor je commentaar! ;)
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Je heb dan geen spiegeling op je lak maar wel op je ruit, kijk maar eens bij nr 10.
Deze spiegeling kan je voor een groot deel weg halen met een polar filter.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik vind gaaf dat men op deze manier nog wat naar buiten gaat om te fotograferen!

Wat ik jammer vind is dat de bewerkingen totaal niet overeen komen. Wanneer je een serie plaatst kijkt het erg onprettig als er zo veel stijlen door elkaar gooit.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
WL078
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2012 19:29
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Allereerst on-topic;

De serie aan zich. Daar zit zoveel verandering / verschillende stijlen in dat het inderdaad niet een geheel is. Persoonlijk zou ik er dan voor kiezen er meer dan 1 serie van te maken. Komt dan denk ik beter uit.

Foto 6 is leuk.
Mooi stuk bloemenveld. De hoogspanningsdraden horen niet ideaal in het plaatje. En de Jetta eigenlijk al helemaal niet. Ze lijkt wat verloren te zijn zo. Maar ik vind dat dat de foto juist wel compleet maakt. En ze kloppen in de compositie ten opzichte van de bomenrij. En dus is het een leuke toevoeging.

Foto 13. Mijn favoriet in de serie.
"MarcoEOS550D" heeft het al aangegeven; "omdat jullie er zo trots naar staan te kijken."
En dat samen met de ondergaande zon. Helemaal goed.

Nu off-topic;
Ik ben van de oude auto's. Doe het onderhoud van 2 klassiekers ( Een MB 200D uit '66 en een Morris Minor uit "63. ).
De Jetta zoals jullie hebben is inmiddels een zeldzaamheid aan het worden. Liefst zou ik ze origineel en in goede toestand zien.

Aan de andere kant; Als je ze voor 450 euro koopt en al mat zwart is ( wat meestal erop duidt dat ze optisch slecht is, en dat lijkt ze ook op de foto's. ). Dan kan ik met voorstellen dat het niet het exemplaar is dat je per se wilt behouden.

Een leuke "ragbak" is het dan inderdaad. En dat ze dan wel technisch goed onderhouden wordt is een compliment.

Nogmaals; foto 13 erg leuk.
Met vriendelijke groet,
Les
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar