Ervaring aankopen via Ebay Chinaarts Digital Camera Company?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn op aankopen via Ebay. Ik ken de verhalen "if it sounds to be good to be true, etc. etc.", maar als ik de prijzen van Chinaarts Digital Camera Company zie, en de beoordelingen die deze verkoper krijgt, lijkt dit op het eerste gezicht wel een betrouwbaar bedrijf. Ook maar even gegoogle'd, en ook daar positieve reacties (voorbeeldje. op een EOS 5DmkIII met 24-105mm kit lens scheelt het een kleine €700 met de NL webwinkels). Aan de andere kant, als je een keer een garantiekwestie hebt, dan kan de NL importeur daar lastig over gaan doen. Maar goed, dat heb je als het ware al afgekocht door het prijsverschil moet je maar denken. En ohja, je stekkertje van je lader voor in het stopcontact zal er net iets anders uitzien (ook daar valt mee te leven).

Ik ben benieuwd of hier ook forumleden zijn die via Ebay, of zelfs bij deze verkoper, aankopen hebben gedaan.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Vergeet de BTW en invoerrechten niet bij de prijs op te tellen (reken op minstens 25% extra)
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

Mocht er echt 25% bijkomen is de camera duurder als bijv bij cameranu :mrgreen:

Gr. Sharky
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Ja dat is ook waar. Het verschil is zo rond de 20%... Kan dus beter een BTW kortingsactie van de MediaMarkt afwachten :wink:
Daffiedolf

Ter informatie: Mediamarkt sluit duurdere Canon camera's en L-lenzen uit van BTW-actie.

Via e-bay kun je in de problemen komen als de douane "toevallig" jouw pakket eruit pikt en je vraagt naar de inhoud. Je zult dan af moeten rekenen en je hele voordeel verdampt.
€ 700 is een hoop geld, maar bepaalde reparatie zijn ook niet goedkoop als je geen garantie hebt.

Wat ik wel eens heb besteld is een geheugenkaart. Scheelde de helft en zit in een enveloppe.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Geen haar op mijn hoofd die ook maar overweegt om dergelijk materieel voor die bedragen via internet aan te schaffen.
Nog los van eventuele risico's om toch belazerd te worden, het gedoe als er iets mis mee is kan veel ellende geven.
Los daarvan, voor ik een zaak uitloop richting huis vertrek weet ik toch graag globaal zeker dat alles onbeschadigd is, feilloos werkt en een beetje hoe.
En een stuk goed advies en afterservice dat is me op dat bedrag wel een paar tientjes meer waard.
En in een beetje goede winkel gelijk rondsnuffelen en gelijk ook wat spullen uitproberen die misschien ook nog op het (toekomstige) verlanglijstje staan is ook wel leuk....
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Etienne Jong
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 10:14
WoonplaatsCOLON 't Zand (NH)
CONTACTCOLON

Vwb betrouwbaarheid zit het wel goed met deze verkoper.
Het is een powerseller met 31283 verkochte artikelen, prima feedback en sinds 1999 actief op ebay :idea:
http://www.airliners.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Daffiedolf schreefCOLONVia e-bay kun je in de problemen komen als de douane "toevallig" jouw pakket eruit pikt en je vraagt naar de inhoud...
...en nog verder geleuter: je bent ZELF verantwoordelijk voor het aangeven, alle andere leuke trucken heet gewoon SMOKKELEN ofwel OPLICHTING!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar