Duif

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Ik was vandaag even in het duivenhok om te kijken hoe ik op 35mm qua maten van de bak voor de portret foto´s van de duiven uit zou komen. Normaal vind ik het hok niet de meest inspirerende plaats om foto´s te maken maar aangezien ze momenteel op eieren zitten toch maar even wat dingen geprobeerd en moed verzamelt om de beste foto hier op het forum te zetten :) .
Ik ben erg benieuwt naar jullie comentaar.

Afbeelding

550D EF-S18-55mm f/5.6 ISO 1600 55mm

Bedankt
Bianca
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Helemaal geen verkeerde foto :wink: .
Scherpte is goed en door diafragma F5.6 te gebruiken heb je een mooie rustige bg.
De kleuren lijken me ook ok.
Is dit bij natuurlijk licht ? Goed je ISO naar 1600 gezet waardoor je met waarschijnlijk een acceptabele sluitertijd hebt kunnen fotograferen.
Over houding van de duif of compositie kan ik je niet veel vertellen. Hoe je dat wil weet je zelf het best denk ik.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nou, die staat er al heel erg netjes op toch..?!

Had je de 1600 ISO echt nodig?
Misschien iets minder tele gebruiken zodat je net niet de 5.6 nodig hebt maar bijv. genoeg aan 4.5.
Kun je wat lager blijven in je ISO. En dan achteraf een uitsnede maken als je dichterbij wilt.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind dit een prima foto, hoor, niks op aan te merken.... Ik vind de blik van die duif ook leuk, zo oplettend en een beetje argwanend, ik vind het een fijne plaat!
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Bedankt voor het commentaar, dat helpt me weer wat verder.

De foto is gemaakt met natuurlijk licht, flitsers en duiven gaan niet samen dat levert me een echtscheiding op denk ik :wink:.

Aangezien ik nog niet heel handig ben met alle instellingen heb ik de AV stand van de camera gebruikt, morgen nog maar eens het hok in om de tip van Frank uit te proberen.

Bianca
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

En dan misschien (ook) landscape fotograferen...met minder ruimte aan de onderzijde, zodat de rand van het nest deels wegvalt? Zo maar een suggestie...
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Vandaag op nieuw wat duiven op de foto gezet, ruim 70 foto´s waar ik er uiteindelijk 3 van heb over gehouden. Niet alle dames waren even enthousiast over dat grote zwarte gevaarte in hun hok.
Alle instellingen voor het eerst allemaal handmatig gedaan en wat geexperimenteerd met de ISO en sluitertijd. Ik heb een hoop geleerd maar het is me nog niet allemaal helemaal duidelijk dus van de week nog maar even studeren. Ik kan het mis hebben maar het leek als of de camera automatisch wilde onder of overbelichten in de M stand, klopt dat?
Ik heb ook nog het e.a. in portrait geprobeerd maar aangezien dit toch de beste was toch maar voor deze gekozen.

Afbeelding
Camera Canon EOS 550D
Exposure 0.167 sec (1/60)
Aperture f/4.5
Focal Length 35 mm
ISO Speed 800

Bianca
Anoniem 3

Heb jij het geluk dat je de duiven 'voor het oprapen' hebt.
Hier komen ze alleen maar in de tuin als ik voer gestrooid heb en vliegen weer op als ik achter het raam beweeg....

Desalniettemin: mooi portretten.
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Dank je telescoop, we hebben er inderdaad "maar" een stuk of 80 en er zijn al weer jongen onderweg. Ik zal mijn best doen om ook eens wat anders te plaatsen ;).
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

BiancaPT schreefCOLON.... Ik kan het mis hebben maar het leek als of de camera automatisch wilde onder of overbelichten in de M stand, klopt dat?...
De camera wil helemaal niets in de "M"stand, daarom heet het ook de M (van manual) stand, jij wilde kennelijk wat.:)
BiancaPT schreefCOLON...Aangezien ik nog niet heel handig ben met alle instellingen heb ik de AV stand van de camera gebruikt,...
Waarom moet je daar "nog niet handig genoeg" voor zijn. De Av stand is een prima stand om dit soort foto's mee te maken.
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

eos4all schreefCOLON
BiancaPT schreefCOLON.... Ik kan het mis hebben maar het leek als of de camera automatisch wilde onder of overbelichten in de M stand, klopt dat?...
De camera wil helemaal niets in de "M"stand, daarom heet het ook de M (van manual) stand, jij wilde kennelijk wat.:)
O ik wilde zeker wat, ik wilde een foto maken :wink: . Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd. Op het moment dat ik de camera liet scherpstellen zag ik op het scherm dat het blokje onder het balkje van de belichtingscorrectie bewegen. Toen ik de camera wat heen en weer bewoog schoot het blokje heen en weer onder het balkje van de belichtingscorrectie, toen ik de camera op een donker gedeelte richte en scherpstelde stop het blokje op 1 stop overbelichten. Ik dacht dat ik in de M stand alle instellingen zelf moest regelen en begrijp dus niet wat er nu precies gebeurde maar mischien staat er ergens een instelling niet goed. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

Bianca
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Dat balkje kun je in de M stand gebruiken als "belichtingsmeter", (zie ook de handleiding van je camera)
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Oke bedankt, dan heb ik er waarschijnlijk goed aan gedaan de instellingen dus danig aan te passen dat de belichtingsmeter op 0 bleef. Ik zal de handleiding er eens op na slaan!
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Een mooie top plaat die tweede foto'
die kleuren paars knallen echt uit de foto. Scherpte is ook goed.
jammer van dat takje rechts voorin wat onscherp en door het onderwerp loopt maar verder erg mooi
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Dank je, ben erg zelf ook tevreden over. Ik wilde niet te veel aan het stro rotzooien, er lagen jongen onder die net uit het ei waren.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Ja als het nest bewoond wordt door klein grut wil je inderdaad niet teveel rotzooien, dan laatje het strootje zitten.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar