Geweldige aanbieding Marktplaats - Canon 5D III voor €1331

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Tjonge jonge, het is geweldig Jim. Een superaanbieding gevonden op Marktplaats... Een Canon 5D Mk III voor 1331 Euro!! Pak nu je kans.
Je MOET hier klikken!

HO HO STOP Lees eerst even door.

Op Marktplaats kwam ik een advertentie tegen waarbij ik dacht "Dat is iemand die heel graag van zijn camera af wil." Meestal moet je dan best snel reageren om zo'n koopje weg te kapen, dus ik had een emailtje gestuurd dat ik hem voor die prijs wel van hem over wou nemen. En in de mobiele app kon ik niet de details van de verkoper zien, alleen dat hij in Rijssen zat, dus ik zou dan zeker die camera op gaan halen. Maar hij blijkt dus één dag actief te zijn op Marktplaats.

Ik kreeg nu een email terug in enigszins gebrekkig Nederlands, met de mededeling dat alle producten origineel zijn en met volledige garantie van de fabrikant en alle accessoires. En een verwijzing naar de website van Arckadia tech, wat een Pools winkelcentrum blijkt te zijn. Ik denk niet dat ik een bestelling ga plaatsen... Tenzij ik die camera op kan halen in Rijssen en ik ook pas na keuring het geld kan overhandigen. Die website vertrouw ik niet. Als ik ooit eens naar Polen op vakantie ga, misschien dat ik dan eens een kijkje ga nemen in dat winkelcentrum.

Dit valt weer onder het kopje "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn..."

Groeten,
Hendrik

P.S.: Als iemand het toch wil gaan proberen? Laat iemand dan ook even de "Unboxing" filmen en laat zeker even weten hoe mooi de baksteen was. En een echte fotograaf kan toch met alles fotograferen, toch??
Op de website zelf staat het volgende:
Pack content
1 x Mini Tripod 7
For use with SLR or compact cameras.
1 x Deluxe Gadget Bag by Jill-e Designs
En daarna de prijs... Dus dit bovenstaande zou je daadwerkelijk in je pakketje terug kunnen vinden. En dan is die prijs best wel hoog.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Als je hier alle nepaanbiedingen breeduit wilt gaan behandelen, dan heb je daar wel een dagtaak aan :)
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Sowieso iets op marktplaats kopen.....ik zou het nooit doen!
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

C8080 schreefCOLONSowieso iets op marktplaats kopen.....ik zou het nooit doen!
Dat begrijp ik dan weer niet :? .
Ik heb al diverse (foto)spullen via Marktplaats gekocht en verkocht en steeds naar volle tevredenheid.
Het blijft een kwestie van oppassen en vertrouwen, maar dat is het overal mee tegenwoordig :wink:

Jan
Canon materiaal
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

+1
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

ik heb ook via MP ge- en verkocht, altijd met veel plezier en geen instinkers gehad. Maar het blijft nu eenmaal wel: wat te mooi is om waar te zijn is gewoon te mooi
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

eos4all schreefCOLONAls je hier alle nepaanbiedingen breeduit wilt gaan behandelen, dan heb je daar wel een dagtaak aan :)
Ach ja, heb je ook wel gelijk aan. Sorry voor de verspilde minuten :D
Het stond er gewoon als normale advertentie van een persoon op en dan krijg je een emailtje van dat winkelcentrum terug...
En Marktplaats is gewoon altijd wel oppassen. Veel mensen liegen er wat op los. En wat voor de één een "Nieuwstaat" is met een paar keer geflitst, is voor de andere "Met kleine gebruikssporen".
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Anoniem 4

Doe mij er maar drie. Alleen betaal ik pas als ik gezien heb, dat ik daarvoor daadwerkelijk 3 hagelnieuwe 5DmkIII-s krijg.
Bestel jij ze, dan kom ik ze bij je ophalen.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Sommigen zijn zo obvious dat je al bij het lezen van de titel weet dat het fake is:
http://link.marktplaats.nl/660545659" onclick="window.open(this.href);return false;
"Canon EOS 7D 18.0 MP Camera Kit w / 4 Lenzen Plus"

Die 'w' is natuurlijk een 'with' die niet door de vertaal machine is aangepast ;)

Als je met google images het plaatje zoekt kom je die ook tegen op een italiaanse site:
http://class.posot.it/vendo-canon-7d/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verrassend...
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

ik zou wel eens willen weten hoeveel procent van de aanbiedingen op marktplaats fake is of anderszins niet klopt...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Nou, ene Ted uit Groningen heeft ook het Adobe CS6 Master pakket op Marktplaats staan.
http://link.marktplaats.nl/660753235
Hij wil er maar liefst 25!! Euri voor hebben. En dan wel gewoon een plaatje erbij plakken van een officiële versie en zeggen dat het is zoals afgebeeld. Kan dat uberhaupt wel? Van een vrachtwagen gevallen? Of gaat hij heel ver met het maken van een gecopieerd doosje, boekje e.d.?
Er staan vast veel nepperds op. Maar ook vaak genoeg mensen die niet reageren op een email of van wie het al lang verkocht is.

P.S.: Oh ja, die Ted geeft dus geen antwoord op mijn vragen die ik hem emailde, of het geen OEM, volume, of student/teacher-licentie was, maar een volledige commerciële... Kost normaal ook maar een eurootje of een paar duizend.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nog zo'n mooie:
http://link.marktplaats.nl/660870563" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik snap niet dat je er uberhaubt op reageert als je al van te voren weet dat het te mooi is om waar te zijn.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Dat MP, er er zijn er nog hoor, tegen dit soort handel niets of weinig doet, gaat m'n petje te boven...
Is al JAREN zo...
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

tsja, je kan moeilijk verwachten dat MP overal van weet wat het kost. Mijn ervaring is dat ze adequaat optreden na meldingen en bekende fraudeurs aanpakken. Meer kan je niet van hen verwachten lijkt mij.

Dat ze er niets tegen doen is in ieder geval niet waar.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Niets, zucht... Te weinig, want als ze hulp aanreikt, doen ze er niets mee!
Meermaals zelf meegemaakt!
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar