iemand ervaring met deze aanbieder? MKIII zeer voordelig

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Je kunt je producten ook ophalen in de winkel...scheelt toch een aardige duit!

http://www.marktkraamkoopjes.nl/Webwink ... -lens.html
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Heb geen ervaring met deze aanbieder, ik ben zelf op zoek naar een 60D en die is bij marktkraamkoopjes ook stukken voordeliger. Maaarrrrr..........ik weet t niet
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Het feit dat je ook in een winkel af kunt halen doet mij twijfelen...als je alleen online kunt kopen zou ik het uberhaubt niet doen bij een "onbekende" aanbieder..
Ze zijn bekend bij tweakers en beslist.nl, hebben een klantenservice die telefonisch bereikbaar is en betaling kan ook via paypal..dat is ook weer een pluspunt..zou voor mij een ritje Enschede wel waard zijn voor de 5D MKIII.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat je het ook op kan halen maakt het wel weer anders ja.. Voor jou helaas niet echt om de hoek, maar je zou anders ook kunnen kijken of iemand uit Enschede eens langs die shop kan rijden voor je?
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Je bepaalt zelf of je risicos neemt, maar ik zou het niet doen gelet op deze reviews:
http://tweakers.net/shopreview/8973/mar ... opreviews/
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Tsja, scherpe prijzen.
Mooie website.
Ziet er goed uit.

Maar een 5DIII voor 2469? Dat kan echt niet. Bijna 400 euro onder de prijs van de goedkoopste aanbieder van Nederland, Digital Street.
Dan beginnen bij mij de alarmbellen te rinkelen.
Als het te mooi lijkt, is het dat ook meestal.......
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@geelduikbootje...die bellen gingen bij mij ook rinkelen totdat ik las dat je ook af kunt halen, als het alleen online bestellen zou zijn dan is het een ander verhaal...denk ik?
de reviews gaan voornamelijk over de slechte levering/tijden daar heb je geen last van als je het zelf ophaalt..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Geelduikbootje schreefCOLON Maar een 5DIII voor 2469? Dat kan echt niet. Bijna 400 euro onder de prijs van de goedkoopste aanbieder van Nederland, Digital Street.
Dan beginnen bij mij de alarmbellen te rinkelen.
Als het te mooi lijkt, is het dat ook meestal.......
Tja, maar aan de andere kant als je voor afhalen kiest kan je ter plekke alles controleren of het klopt. Heb nu ook weer niet direct het idee dat het gestolen spullen zijn, mogelijk wel schaduwimport?
Maar ik vermoed meer dat ze met een redelijk agressief prijsplan markt willen veroveren en dan kan dat ook keuze van investering zijn zeg maar
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Judith schreefCOLON@geelduikbootje...die bellen gingen bij mij ook rinkelen totdat ik las dat je ook af kunt halen, als het alleen online bestellen zou zijn dan is het een ander verhaal...denk ik?
de reviews gaan voornamelijk over de slechte levering/tijden daar heb je geen last van als je het zelf ophaalt..
Mee eens Judith.
Afhalen geeft mogelijkheid tot zien-wat-je-koopt. Da's de moeite van het op en neer rijden wel waard. Gezellig dagje uit levert 400 pietermannen op :D

Garantievoorwaarden? Tot om de hoek? Of van Canon Nederland/Europa? Ook niet onbelangrijk.
Heb overigens verschillende Canonnen gehad, nooit troubles. Maar je zult maar net de pech hebben.....

Ben je van plan om te gaan kopen? Ik ben reuze benieuwd.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Een 5d3 voor een kleine 2500euro is gewoon een hele scherpe prijs maar zeker niet ondenkbaar.
Toen begin dit jaar de MM een actie had en daarna de Saturn zat deze body ook net boven de 2500euro, dus als je geen vertrouwen hebt in deze zaak gewoon de volgende actie afwachten.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Geelduikbootje schreefCOLONMaar een 5DIII voor 2469? Dat kan echt niet. Bijna 400 euro onder de prijs van de goedkoopste aanbieder van Nederland, Digital Street.
Foka is goedkoper, digitalstreet vraagt €2848,- terwijl Foka er €2829,- vraagt.
DigitalRev vraagt €2745,29, €2469,- zit daar wel heel veel onder. Als je het voldoende vertrouwd..... Waarom niet? Maar wel halen en checken, want heel betrouwbaar voelt het allemaal niet!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ook aan de andere kant van de Noordzee zit zo'n dozenschuiver die opvallend veel goedkoper is.
Ervaringen daar vandaan leren: alles prima zolang het bedrijf blijft bestaan. Stopt het bedrijf, dan kun je garantie op camera's ergens in Azie gaan claimen. In Europa kun je het wel vergeten.
twijfel je: ZORG DAT ER EEN EUROPEESCHE GARANTIEKAART MEEGELEVERD WORDT!!!!
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

De bovengenoemde camera kan je ook aan de andere zijde van de oceaan halen.
voor net geen 2400 euro,maar of dat bij de douane allemaal goed gaat weet ik zo niet
je moet wel durven voor zon bedrag.

Camera: http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 1209572711" onclick="window.open(this.href);return false;

Ebay aanbieder van deze camera met nog meer goedkoop merk spul :

http://cgi3.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... =chinaarts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Waarom zou ik naar de andere kant van de noordzee of de andere kant van de oceaan gaan als ik ook naar Enschede kan rijden?
Goede tip Eos4all, zal er eens een mail aan wagen en vragen hoe het met het typenummer zit en of het europeesche toestellen zijn met dito garantie.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

Judith schreefCOLONWaarom zou ik naar de andere kant van de noordzee of de andere kant van de oceaan gaan als ik ook naar Enschede kan rijden?
Omdat je dan al voor 2275 euro (plus ongeveer 35 euro aan verzendkosten: http://www.hdewcameras.co.uk/canon-cameras-18-c.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ) klaar bent?
Dat scheelt wederom een slok op een borrel met marktkraamkoopjes en je hoeft i.t.t. een bestelling van de andere kant van de oceaan (of nog minder duur, uit Hong Kong en omstreken) niet bang te zijn voor een aanslag van de douane als je het pakket ontvangt.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nooit dat ik dat zou doen kayaker...gedoe met garantie, onzekerheid..nope..dat is niets voor mij.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hoi, ik heb ervaring met die aanbieder. Tenminste, ik heb daar een harde schijf besteld met behuizing en intern geheugen. En het zou vandaag in de namiddag bezorgd worden. Ze hebben nou juist niet een telefonische helpdesk, daarmee besparen ze geld. Maar ze zijn niet sloom met beantwoorden op email. Ze zijn wel wat minder duidelijk met betrekking tot orderstatus e.d.

En eBay en vooral Hong Kong e.d. zou ik niet vertrouwen, maar die Engelse aanbieder zeer waarschijnlijk wel. Tja, met garantie is het enige probleem dat je niet zomaar rechtstreeks naar een winkel kunt stappen. Maar je hebt zonder meer garantie! Dus je kan het ook direct naar Tech Repair sturen en/of voor een vergoeding van de verzendkosten willen veel winkels wel de service bieden om het voor je op te sturen (heeft Cameranu ook wel eens voor mij gedaan).

Maar ik zou persoonlijk zeer zeker naar die Engelse aanbieder kijken.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Ik heb wat reviews bekeken over HDEW cameras en dit lijkt allemaal goed. Welliswaar zijn de meeste kopers engelse kopers, maar er zijn ook een paar buitenlandse kopers die zeer positief zijn. Denk dat ik de gok neem om daar te bestellen een Canon 60D + 15-85MM f/3.5-5.6 IS USM voor €1054,- incl. porto, de goedkoopste die ik hier kan vinden is camera.nl €1334,-.
kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

Judith schreefCOLONNooit dat ik dat zou doen kayaker...gedoe met garantie, onzekerheid..nope..dat is niets voor mij.
Dat is natuurlijk een keuze.

Persoonlijk zou ik graag alle mogelijkheden naast elkaar willen kunnen leggen en dan zelf bepalen welk risiko ik bereid ben te nemen voor welk (beduidend lager) bedrag.
Als dat betekent dat je meer wilt betalen voor een beter gevoel dan moet je dat natuurlijk vooral doen.

Zelf ben ik, na even serieus naar HDEW te hebben gekeken naar de prijs voor een nieuwe 7D (toen 823 euro) voor enkele honderden euro minder voor een gebruikte 7D uit Nederland gegaan (geen garantie, maar wel 30% minder duur dan die van HDEW). Dat is natuurlijk een afweging die iedereen voor zichzelf maakt...
Anoniem 4

Alles hangt af van het bijgevoegde garantiebewijs. Canon kent voor camera bodies geen internationale garantie (voor objectieven wel, maar ook daar zitten een paar addertjes onder het gras, bijv. als er bij aankoop in China op de garantie kaart staat “Mainland China, Hong Kong & Macau SAR. only.”)
Voor camera’s moet je terug naar het land/regio van aankoop. Bij aankoop in China, USA, Australia, etc. moet je bij een defect daarnaar terug.
Daar kunnen ook hele andere garantietermijnen gelden, er zijn zelfs voorbeelden van 90 dagen en op coulance hoef je vaak ook niet te rekenen.
In Nederland geldt geen vaste garantieperiode, die is afhankelijk van de verwachte levensduur van een product. Op basis hiervan kun je zelfs na jaren nog een (gedeeltelijke) vergoeding krijgen voor de kosten van reparatie.
Als je je camera ter reparatie moet opsturen naar China, mag je al blij zijn als je hem terugkrijgt.
Bij aankoop in Engeland moet je ook erg voorzichtig zijn. Koop je bij een reguliere dealer van Canon, dan krijg je wel een EWS of EMEA garantiebewijs.
Evenwel heeft Engeland hele nauwe contacten met HongKong en daar gelden nog speciale regels. Het is niet uitgesloten dat je bij goedkope winkels in Engeland uiteindelijk een HongKong exemplaar krijgt. Je bent voor garantie dan helemaal aangewezen op de betreffende winkel. In Nederland en Engeland hoef je daarmee niet aan te kloppen bij Canon. Die verwijzen naar de Aziatische regio of de hierboven genoemde.
Essentieel is dus het garantiebewijs. Kijk daar goed naar.
Ook in Nederland zijn er bedrijven die aan grijze import doen.

Canon staat (ook) in Nederland geen dumpprijzen toe. Als je onder hun “minimale prijs” gaat verkopen, krijg je gewoon niet geleverd. De BTW-acties van MediaMarkt zijn altijd afgestemd en met toestemming/onder voorwaarden van Canon.

Bij grote verschillen met de gemiddelde prijzen van de bekende webstores, is het altijd oppassen geblazen. Soms wordt met lage prijzen geadverteerd als lokkertje, omdat er geen voorraad is en ook niet komt voor die prijs.
Kunnen ze wel en voor die prijs leveren, haal dan op en betaal contant als je gezien hebt, wat je krijgt, waaronder de garantie.
Wat ook voorkomt, is levering van refurbished producten. Dat zijn oorspronkelijke DOA’s (Dead on Arrival) die bij levering defect zijn en waarvoor de klant een nieuw exemplaar heeft gekregen. Deze worden gerepareerd/nagekeken en dan als refurbished weer op de markt gezet via bepaalde bedrijven en/of Ebay.

Voor wie binnen Europa (maar niet EU) een goedkope camera zoekt, kan met minder risico terecht in Zwitserland.
http://en.toppreise.ch/index.php?a=268317" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar