14-06-13 Luchtmachtdagen 2013

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Voor mij was dit het eerste jaar dat ik na dit evenement ging. En denk niet de laatste, want vond het helemaal geweldig.

Heb de hele dag rondgelopen en dusdanig van alles gefotografeerd. Filmen ging minder, maar ook wat filmpjes gemaakt.
De afstand van en naar het terrein van P2 was best groot, verkeer van/naar huis van/naar dit evenement was rustig.
Ik heb wel vaker vliegtuigen gefotografeerd, maar niet met deze snelheid, dus het was even kijken of het ging lukken.
Uiteindelijk 1100 foto's gemaakt, waarbij een paar denk ik wel OK zijn, goed genoeg om hier te delen. Hopelijk ook voor u allen.

Afbeelding
Overzichtsfoto van toen de Air Power demo bezig was. Niet echt foto-geniek, maar goed, t gaat om t overzicht.

Afbeelding
Ik kwam zo rond half 11 aan, even later stond ik op het terrein goed, en dit was dusdanig de eerste vliegshow die ik vastlegde vandaag.

Afbeelding
Verder inzoomen lukte mij niet. Maar eventjes de Nederlands-Oranje gekleurde F16 erop.

Afbeelding
Flares vond ik toch wel t mooiste om te zien en vast te leggen xD

Afbeelding
Bommetje vasthouden:P Als dat maar goed gaat xD

Afbeelding
Bijtanken in de lucht hoort erbij. Foto is misschien wel erg donker. Maar kon niet verder inzoomen. 270mm,

Afbeelding
Ben gek op crashtenders. Echte geweldige, krachtige, blussers:P

Afbeelding
Even wat meenemen:P

Afbeelding
De, volgens de spreker, nieuwe toren, van vliegbasis Volkel

Afbeelding
Iedereen zat echt zo te kijken van: WOW...Ik dacht echt van, gaat het wel goed, manoeuvres alsof alles onbestuurbaar is xD

Afbeelding
De italiaanse spreker was echt lachwekkend. En de kleuren die ze toonden waren prachtig.

Afbeelding
Was t mooier geweest als ik dit uitgezoomd had gefotografeerd?

Afbeelding'
De zoveelste F16 vandaag. Dit keer Turkije. Zij gebruikten dus wel flares.

Afbeelding
Ineens kwam die voorbij rijden. Echt oorverdovend geluid. Maar wel geweldig om hem van zo dichtbij te zien:P

Afbeelding
Hier kreeg ik toch wel n traantje bij, zo geweldig dat dit gewoon kan:P (Helaas kon ik t niet beter vastleggen)

Afbeelding
De afsluiter

Heb nog veel meer foto's. Deze zijn denk ik toch wel het beste gelukt (misschien nog een paar meer). Ik hoop dat ze genoeg laten zien.

Bedankt voor t kijken en uw mening. Tips zijn zeker welkom. (Voor volgend jaar bijvoorbeeld). Ik hoop dat ik dan wel n echte zoomlens heb.

M.v.g. Herdervriend

PS: op mijn site dus nog veel meer foto's.
Gebruikers-avatar
A3 A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 271
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 20:34
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Ik vind ze aan de donkere kant, en mis scherpte.

Ik wil de tekst op de vleugels kunnen zien.
Maar ik ben ook wel erg kritisch, trek je er niet te veel van aan.

Was een mooi evenement.

gr Adrie
Canon 5DMIII en EOS-R | Tamron 24-70 2.8Di VC USD | Tamron 70-200 2.8Di VC USD| Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary |Canon 100mm Macro 2.8 | Canon 50mm 1.4 |

http://www.a3afotografie.nl
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik vind die tiende, waarbij je dacht of het wel goed zou gaan, erg geslaagd. Juist door het donkere van je foto is die rook zo indrukwekkend. Verder vind ik het ook mooi dat je wat andere foto's laat zien dan vliegtuigen in volle vlucht. Daar spat de actie wel vanaf, maar ik zie er hier ook veel van langs komen.

off topic: ik was op bezoek op de camping in Boekel, vlakbij. Wist van niets, maar heb toch genoten van diverse vliegtuigen die laag over de camping kwamen.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Bedankt beiden voor de reacties:)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar