Eerste shoot met motormuis Laura

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Nu dan voor het eerst een echte fotoshoot.
Motorfietsen boeien mij mateloos vandaar dan een motormuis als onderwerp.
Heb geschoten met een 1Dmk2 en een 50mm 1.4 en een dubbele Yongnuo 560 met een shoot-through paraplu links opgesteld van het model. De flitsers opgesteld om de donkere gebieden op te lichten en het zonlicht dus als hoofdlicht gebruikt.

Ik had moeite met het aanpassen aan de wisselende omstandigheden van de bewolking. Ik was teleurgesteld over dat ik niet met een grotere lensopening kon schieten. Maar het tijdstip 14:00 tot 16:00 was daar ook niet echt geschikt voor.

Ik heb nu al het gevoel dat ik de volgende keer het model beter en afwisselender kan neerzetten dus alleen al het uitvoeren van deze eerste shoot heeft me al wat geleerd. Nu hoop ik dat jullie me nog meer verbeterpunten kunnen geven.

01
Afbeelding

02
Afbeelding

03
Afbeelding

04
Afbeelding

grtz,
Roel
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Leuke shoot voor de eerste keer.

Bij foto 1 staat de voorband precies op een wit steentje, viel me op.
Jammer dat je de ogen van de dame niet kan zien.
En ja, meer creativiteit zou ik ook aanraden, bijv. locatie (op straat of op een mooi plekje in de natuur) en posities (rijdend, gehurkt/zittend naast de motor, etc) Gewoon lekker allemaal uitproberen en kijken hoe het uitpakt.

Heb je de foto's ook nabewerkt? Misschien kun je dan nog wat donkere kanten op laten lichten?
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hoi Ericszn,
Dank voor je reactie. Ja die zonnebril da was nie handig. Ik heb ook nog verschillende shots gemaakt waarin ze geen zonnebril droeg maar de zon was zelfs bij bewolking gewoon te fel voor haar om niet in een niesbui uit te barsten. Het was een oplossing maar inderdaad, als je haar ogen kon zien was het mooier geweest.
Ik had deze achtergrond gekozen als contrast met de kleur van de motorfiets en omdat het redelijk kleurde met haar haarkleur. Vandaar deze muur.
Ik heb de foto's behalve het maken van uitsnedes, bijstellen v.d. belichting en verscherping niet bijgewerkt. Geen held met photoshop vandaar. Zou je iets specifieker kunnen aangeven op welke foto welke delen jij zou oplichten?
mvg,
Roel
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Misschien ook eens proberen om je achtergrond 1 a 2 stoppen onder te belichten en met je flits de hoeveelheid licht bepalen op het object?
Persoonlijk vind ik de beelden te vlak.

Hier een voorbeeld van mijne tuf:

Afbeelding

Groeten,

Cris
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hoi Chris,
Bedankt voor je inspirerende foto. Dat geeft inderdaad een mooi effect. Dat ga ik uitproberen. Zie ik goed dat je laat op de dag hebt gefotografeerd en de motor uitlicht met een enkele flitser?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Dat heb je goed gezien, Panther1881 ;-)
Succes!

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Toe maar, een R1. 8)
Ik zelf vind die muur 10x niks, eist naar mijn mening teveel op van het totale plaatje.
Daardoor is het plaatje veels te braaf.
Wat CrisM laat zien past beter bij dat type fiets.
Een R1 is een brute machine, en maar voor 1 ding gemaakt, knallen. :mrgreen:
Probeer dat ergens in de foto terug te laten komen :wink:

Verders zou ik de onderzijde van de kuip wat oplichten

Let wel, dit is een hele persoonlijke mening hé :mrgreen:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Had de motor even gepoetst voor de shoot. Ding is gewoon smerig, vind ik niet kunnen voor een shoot.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat vind ik dan weer redelijk overdreven... ik zie aardig wat reflectie, dus daar glimt'ie in ieder geval! ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hoi Mozes,
Ja da's een leermomentje van die achtergrond.
Misschien nog suggesties om de R1 er 'bruut' uit te laten zien? Denk je dan aan het toepassen van harde schaduwen/kleine lichtbronnen om het lijnenspel van het kuipwerk te tonen? Of denk je dan vooral aan aan het aanpassen van de locatie?
grtz,
Roel
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

1 van de mooiste shots is altijd een dame in het leer. :wink:
En In elk geval 1 foto waarop ze ook daad werkelijk rijd met de motor.
Vizier open (als het 'n donker is), lage snelheid, en een lage sluiter, dan lijkt het gelijk heel wat. :mrgreen:
Afbeelding
skuurtje on Flickr

Een R1 bruut er uit laten zien.
probeer eens wat verschillende hoeken laag bij de grond bv.
ik zelf kies voor opnames van motoren voor een 200mm lens (persoonlijke voorkeuze).

Voorbeeld.
Een zwarte motor, altijd lastig :(
Ik heb de schaduw lokaal wat opgehaald, door eerst de quik select tool te gebruiken.
Die gedeeltes copieren, en weer plakken
Dan via schaduw/hooglichten weer wat detail terug/ophalen
Afbeelding
MR9W9632l Flickr
Dezelfde serie, maar tonal contrasten toegevoegd (misschien wat teveel, maar nu komt de weerspiegeling van de stenen in de kuip tevoorschijn )
Afbeelding
MR9W9631oI, Flickr

Sucses
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar