Een schitterende morgen aan het hek op Wittmund (16-08-2013)

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
gortje123
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2012 14:35
WoonplaatsCOLON Barneveld
CONTACTCOLON

Op vrijdagmorgen (16-08-2013) ben ik met mijn dochter van 6 en Jeroen van Veenendaal op 05:00uur vertrokken naar Fliegerhorst Wittmundhafen.
De reden dat wij deze dag naar Wittmund zijn afgereist waren de berichten dat er Franse Mirages een tank stop zouden maken op Wittmund.
Ze zouden de eindbestemming Rusland hebben voor een 4-daagse oefening met MIG-29's.
Omdat het niet helemaal zeker was dat ze ook echt zouden komen, hebben we toch de gok genomen en dat is niet voor niets geweest!!
Toen wij om 07:50 arriveerden hebben we gelijk een plekje gezocht op de wal die parallel langs de baan ligt.
We wilden er voor 08:00uur al zijn omdat om 08:00uur de eerste toestellen vertrekken voor hun eerste missie.
En om 08:00uur vertrok de eerste A-4 Skyhawk (wit-blauwe versie) voor zijn vlucht naar Nordholz voor een groot evenement.
Vlak na deze A-4 Skyhawk vertrokken er 2 Eurofighters voor een QRA (Quick Reaction Alert).
Een poosje later vertrok de 2e A-4 Skyhawk (grijze versie) voor een missie.

En eindelijk kwamen inderdaad om 10:40 de eerste 3 Mirages F1CR en 2x Mirages F1B overvliegen en na een break kwamen ze in de landing.
Wat een gaaf gezicht, 5 oude Franse Mirages F1's en dan zowel de enkel als 2-zits. Nadat ze allemaal binnen waren was het wachten op het vertrek. Er kwam nog een Falcon 900 binnen met iemand van de Duitse geheime dienst. Eindelijk om 13:00uur was het dan zover.
De 5 Mirages kwamen over de taxibaan onze kant op en draaiden voor ons de baan op om zich klaar te maken voor vertrek. De naverbranders gingen aan en ze kozen een voor een het luchtruim. 2 Mirages waren als reserve mee gevlogen en gingen weer terug naar hun thuis basis Mont-de-Marsan.
Het was de laatste keer dat we de Franse Mirages F1's in operationele dienst konden platen, dus speciaal wat deze ochtend wel voor ons.
Nadat alles was vertrokken zijn we weer richting Nederland gereden waar we rond 17:00uur weer arriveerden met vele mooie foto's.
Hieronder zal ik een kleine selectie laten zien van deze mooie en onvergetelijke ochtend.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Leuk en goed verhaal.
Mooie serie foto's.
Wat mij betreft een geslaagde missie!
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Kan me voorstellen dat je als liefhebber hebt genoten.
Als dit een kleine selectie is ben ik benieuwd hoeveel kliks je gemaakt hebt op zo,n dag.

Fototechnisch vind ik de serie wat minder.
Het oogt wat flets allemaal. Is er behalve croppen iets mee gedaan achteraf?
En ze staan (met name horizontaal) wel heel vaak midden in de foto.
Waardoor te vaak afleiding aan de onderzijde en te weinig aandacht voor het onderwerp.
Als liefhebber zou ik daar wat meer aandacht aan besteden, komen de vliegers nog mooier uit.
Daar gaat het om tenslotte.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

mooie reeks hoor! Ook mooi hoe je in nr. 13 een beetje van de ab ziet. Wellicht hier en daar nog wat meer contrast en de kleuren een beetje omhoog.

Heb je nog iets meer info over de Skyhawks? Vliegen zo te zien onder een civ reg?

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar