Newborn shoot

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Toes
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2013 08:57

Hoi allemaal,

Via via kwam ik dit forum tegen. Ik ben sinds kort begonnen met het maken van newborn foto's
en ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Hopelijk kunnen jullie de foto's zien, anders moet ik even goed kijken hoe ik ze erop kan krijgen.
Mochten jullie tips of ideën hebben, dan hoor ik het graag!

Groetjes Toes
Laatst gewijzigd door 1 op Toes, in totaal 14 keer gewijzigd.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Misschien kun je nog iets grotere versies plaatsen.
Foto's mogen hier maximaal 1024 pixels breed en/of hoog zijn.
wernerfotografie

Hoi Toes, Welkom op dit leuke forum.

Nu ben ik niet de expert in Newbornshoots want dat is Judith maar wil wel mijn mening geven.

Allereerst een mooi onderwerp, ben net sinds 7 weken papa en tis een genot om naar te kijken en te fotograferen ! Nu naar je foto's.

foto 1: Je idee is leuk, zelf ben ik absoluut geen fan van zwartwit gemixed met kleur. Ook vind ik dat de kleine er veel te krap gekaderd op staat.

foto 2: Mooi dat kindje er bloot opstaat, ik vind dat de newborns dan het mooist tot hun recht komen. De hoek waar je de newborn in hebt geschoten is smaak. Deze had ik liever recht van voren willen zien. Newborn licht er lekker knus bij, misschien idee om links van de foto nog wat op te lichten? Tis daar nu naar mijn smaak wel heel erg donker.

foto 3: Weer krap gekaderd maar het kan net, en ook hier weer een smaak kwestie, maar ik vind het zonde dat de muts in kleur is en de kleine niet.

foto 4: Lief, misschien volgende keer het kleed iets meer naar beneden drukken zodat het oogje en mondje er ook helemaal kan? Zelf had ik iets meer scherpte diepte willen zien of op een andere plek scherp stellen. Nu is de bovenkant van zijn hoofd scherp, maar ik had liever de oogjes neuses en mond scherp willen zien...

foto 5: Mooi en lief, beetje aparte houding van de kleine en naar mijn smaak weer te krap gekaderd.

Wel ben ik er sinds kort achter nu ik zelf een kleine meid heb, dat welke fotos er ook worden genomen, ik ze allemaal mooi vind, dus weet zeker dat de ouders van deze prachtige kleine ook tevreden zullen zijn. Maar nu probeer ik de fotos te beoordelen vanuit mijn " fotografische" kant ipv uit mijn papa hart ;)

Al met al naar mijn mening genoeg puntjes om aan te kunnen werken maar het begin is er zeker !!

Groeten Werner
Toes
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2013 08:57

Bedankt voor de tips Werner!

Daar ga ik zeker mee aan de slag!

De ouders waren er inderdaad erg blij mee, maar zelf wil ik graag mijn foto's technisch wat verbeteren,
dus ik ben blij met de tips!
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Jammer dat de foto's weg zijn....
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Dat wordt moeilijk beoordelen :(
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Anoniem 4

Eendagsvlieg en we zijn nu twee dagen verder, dus vergeet het maar.
Graag voortaan wat sneller "WOW"-reacties plaatsen, s.v.p.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb TS even een pb gestuurd mbt de verwijderde foto's. Verdere reacties op dat punt zijn in dit topic dus niet nodig ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Gek dat een topic ZONDER foto's meer reacties oproept, dan met. ;)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Anoniem 4

Als de crew het goede voorbeeld geeft en toch hierop doorgaat, kan ik niet achterblijven.
Stelling klopt, in dit geval valt er wat over te zeggen, omdat hiermee de kwaliteit van het forum wordt aangetast.
In dit geval heeft de TS namelijk wel foto's kunnen plaatsen, want er zijn immers beoordelingen.
Vrij kort daarna zijn ze weggehaald en dat is niet netjes.
Verder geef ik eerlijk toe dat ik wel veel kijk naar foto's die geplaatst worden, maar lang niet altijd daarop reageer.
Ik reageer wel weer veel op technische vragen en daar zie ik anderen dan weer niet reageren.
Dat hoeft ook niet, zeker niet als het reageren om het reageren wordt.
Zo geeft ieder hier op zijn/haar manier invulling op haar/zijn deelname aan het forum.
Respecteer dat, ook als crew.
wernerfotografie

Ben blij dat ze toch mijn tips heeft meegenomen ;) :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

@ illuminatie: mijn opmerking was uitsluitend bedoeld om VERDERE opmerkingen te voorkomen en had geen enkel waardeoordeel over jouw reactie. Voor de goede orde wil ik dat ff openbaar rechtzetten.

Verder heb ik inmiddels van TS een reactie. Zij had problemen met haar flickr-account, waardoor uiteindelijk alle foto's zijn verdwenen. Van kwade opzet oid is geen sprake.

Op haar verzoek sluit ik het topic.

Grt, marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar