Allereerste zwangerschapsshoot

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn allereerste zwangerschapsshoot heb gedaan (sindsdien geen andere gehad). De klant wilde graag een foto waarin zij en haar buik centraal stonden. Ze stuurde me van tevoren een foto op waarbij het licht van schuin achteren kwam en die heb ik ter inspiratie gebruikt.
Achtergrond is een zwart doek, lichtbron is een Speedlite door een witte paraplu; bij de eerste foto ischuin achter rechts, bij de tweede zonder paraplu recht achter het model en bij de laatste foto schuin voor rechts.
Verder: 1/200, f/8, 100 ISO met de Canon 7D + EF 24-70mm

Het model was erg tevreden en gaat de tweede uitvergroten, ik zelf heb een voorkeur voor de eerste.
Opmerkingen, verbeterpunten, iets anders?! (behalve dan dat het topje eigenlijk wat nauwsluitender en zonder vouwen kon)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

Nou, ik begin me af te vragen wat je moet doen om commentaar te krijgen hier. Of zijn de foto's zo super dat er geen verbetering mogelijk is? ;) Lijkt wel of men alleen voor macro, natuur en sport belangstelling heeft.
Ik denk dat ik mijn foto's maar weer alleen op Flickr laat zien, daar heb ik meestal toch wel minimaal 1 of 2 reacties.
Jammer, want er zit hier een schat van ervaring volgens mij!
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Geduld, geduld. :)
Het is waar dat er verhoudingsgewijs veel meer kijkers zijn, dan mensen die reageren. Dat heeft een aantal oorzaken. Het moet een onderwerp zijn, waar je ook niets zinnings over kunt zeggen. Alleen mooi, oh en ah is wel leuk, maar je wilt ook graag weten waarom. Daarnaast zijn er ook veel gasten van het forum actief, die binnenhoppen, kijken en weer verder hoppen.
Hier zijn al vele discussies over gevoerd en ik wil die niet weer beginnen. Het is zoals het is en het is niet zoveel anders als op andere fora.
Zo kan ik als niet deskundige op gebied van portret alleen zeggen, dat ik de zwart omzetting erg passend vind. Verdr vind ik de tedere blik in de ogen van de zwangere belangrijk en die wordt in de derde foto letterlijk en figuurlijk het beste belicht.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

foto 1 en 3 voor mij de mooiste..
bij foto 3 had mevr. misschien een tikkeltje meer vooruit mogen kijken zodat het licht ook iets meer van het achterste gedeelte van het gezicht had meegenomen.. nu is dit toch wel erg donker..

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

Bedankt voor de reacties!!! Tja, als betrekkelijke nieuweling ken ik de discussies niet over het wel of niet reageren, het viel me gewoon op dat er in het macrogedeelte bijvoorbeeld veel wordt geplaatst en veel wordt gereageerd, terwijl er relatief weinig "mensen" foto's worden geplaatst. Als er dan een hele dag niet gereageerd wordt (en eerder ook al helemaal niet op een topic van mij) ga je je wel achter je oren krabben of het wel nut heeft om foto's te laten zien.
Maar goed, ik ben nog niet afgeschrikt, blijf voorlopig nog wel hangen.

Wel grappig trouwens dat jullie allebei nr 3 de mooiste vinden, die vind ik de "gewoonste". :)
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Low-key en z/z doet het hier altijd goed.
Beeldvulling smaakt me wel Voor mij dan ook geen echte favoriet.
Want denk dat menig aanstaans moeder hier zeer tevreden mee zal zijn.

Toch wat kleine technische nootjes;
jammer is dat het haar op 1 dichtloopt in de achtergrond en licht op buik en voorhoofd net weer iets te hard is. Voor mijn smaak althans. Licht Had dan ook een mix met 2 mogen zijn, mis daar weer de linkerhand.
Bij nr 3 had de uitsnede een stuk dichterbij gemogen van mij, nadruk echt op de buik.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Voor mij is ook de 3e favoriet.
De eerste vind ik net te donker naar mijn smaak, maar wel best mooie foto (best artistiek)
De tweede (zoals je al aangaf) zit het topje niet echt, het licht vind ik niet mooi en de buik is minder scherp (wat meer ruis).
De derde is mooi met het licht, mooie uitstraling van het gezicht, topje valt beter en met name de positie van de handen stralen liefde uit terwijl de andere meer lijken op "oef wat heb ik veel gegeten zeg".
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

kan alleen mij persoonlijke mening geven nr 1 en nr 3 zijn mooier.
dit komt omdat bij nr 2 te weing licht op de persoon valt
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik deel. Je voorkeur voor de eerste - subtiel, discreet...
Apple fan, Canon volger...
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

Bedankt voor jullie commentaar! Ik wilde meer spelen met de houding en gezichtsuitdrukking, maar zij wilde per se alleen zo kijken.
Nr 2 was echt een uitprobeersel, in het origineel zag je meer stofjes die belicht waren, was op zich wel grappig, maar toch net té.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar