Help, morgen foto's Sint maken!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

morgen ga ik foto's maken op de basisschool, daar komt de Sint met zijn Pieten!
Afgelopen jaren zet ik de camera op de automatische stand.
Daar wil ik echter niet meer aan, maar hoe dan in te stellen?
Heb een Canon 500D, denk dat ik de 18/200 lens erop zet.
Alle focuspunten aan, one shot, automatische ISO, AWB auto.
Maar welke AV en TV?
Heeft er nog iemand snel advies?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Morgen gewoon op automatische stand schieten. Morgen opeens gaan experimenteren is ook vragen om problemen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

klopt, misschien niet zo'n goed idee...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Experimenteren moet je in alle rust doen zodat je je ook fouten kunt permiteren. Nu is Sinterklaas wel dusdanig snel en met dat talent komen er nog wel meer kansen om hem te fotograferen, maar het zou zonde zijn als het morgen niet lukt.

Experimenteer met andere camerastanden wanneer je daar nog geen ervaring mee hebt, maar experimenteer op een onderwerp waarbij het niet erg is als het mislukt. Of als er een kundig persoon in je omgeving is die over je schouder meekijkt en met regelmaat even kijkt hoe en wat je doet om je op het goede spoor te houden.

Je kunt de dingen wel anders instellen, maar als het lukt (of juist niet) dan moet je wel weten waarom dat nu zo is. Dan vergroot je je kennis en dan leer je. Dan ben je aan het groeien. Maar ik zou dat bij belangrijkere dingen niet zomaar uitproberen. Of je moet vertrouwen in jezelf hebben of weten dat je er wel mee wegkomt ;)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Je hebt gelijk. Binnenkort heb ik de mogelijkheid om een dag van iemand uitleg te krijgen die veel van fotografie weet. Maar eens snel die afspraak maken!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar