De Pyromancer (update)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Hoi mede forumleden,

Op dit moment is in Vlissingen de eerste editie van Wonderstroom bezig.
Een licht- en straattheater festival met tal van voorstellingen.
Gisteravond trad één van ’s werelds beste vuurspuwers op, namelijk de Pyromancer.

Door het enorme contrast van de nacht vs het felle vuur had ik veel moeite met het nemen van een goede foto.
Omdat het vuur zo fel was ben ik gedurende de show overgestapt van evaluative naar patial metering mode.
Op deze manier is zijn gezicht goed belicht (en hier ging ik voor) maar is er bijna geen contrast meer tussen de rechterkant van zijn hoed en jas t.o.v. de achtergrond.
Dit ziet er in JPEG erger uit als in RAW.

Des al niet te min was ik met deze foto wel tevreden.
Ik zit overigen wel te twijfelen wat ik met de 2 lampjes achter zijn hoed moet doen.
Ik denk dat ik deze maar ga bewaren om nog iets van contrast te houden.
Graag jullie mening...

1/60 sec, bij f/4.0, ISO 1600
Afbeelding

Op advies van Dward de 2 lampjes verwijderd.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Stafford, in totaal 15 keer gewijzigd.
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mooie foto wel. Lastige omstandigheden inderdaad.
Ik heb even de test gedaan in Photoshop en de twee lichten achter z'n hoed weg geshopt. Ziet er wat mij betreft beter uit dan met lichten.
Het licht van de vlam zorgt voor voldoende licht op z'n hoed om z'n hoed zichtbaar te maken/houden. Probeer maar eens.

Tot hoe lang duurt dat festival?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie en vooral knappe foto!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Beide bedankt voor de complimenten.

@Dward, bedankt voor het advies.
Ik zal vanmiddag eens met photoshop aan de slag gaan.
Het evenement duurt overigens tot en met vandaag.
Het programma staat hier: http://www.wonderstroom.nl/2013/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ik geloof dat er de hele maand december wel iets te doen is.
Vlissingen wil zich dit jaar presenteren als 'winter stad' en heeft daar een aantal evenementen aan gekoppeld.
Het programma staat hier: http://winterstadvlissingen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maurice1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2013 09:38

Hallo,

Het is een prachtige foto geworden.

Gr. Maurice.
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

@Maurice1, bedankt!
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mooi moment heb je hier te pakken, goed vastgelegd.
de update vind ik inderdaad ook beter, de lampjes leidden inderdaad wel af.
als je langer naar de plaat kijkt, valt ook de witte kist op de achtergrond wat op.
maar je hebt natuurlijk niet alles in de hand, zoals je al schetste waren de omstandigheden al lastig genoeg, maar je bent thuisgekomen met een mooie plaat.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Goed gedaan!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Beide bedankt voor de complimenten.

@Road8,
Je hebt gelijk wat de witte kist betreft.
Maar zoals je al aangaf heb je niet altijd alles in de hand.

Ik heb voor aanvang (ik was expres ruim op tijd aanwezig) van de show een rondje over het plein gelopen om een goede plek te vinden en waar ik stond was 'perfect'.
Schijnwerpers + straat, kerst, feest verlichting in de rug en geen storende elementen in de viewfinder te bekennen (op wat kleine lampjes na).
Tot dat.........de vuurspuwer op kwam en zijn karretje met attributen recht tegenover mij zette :?.
Op dat moment had zich al een cirkel van publiek om hem gevormd en was verhuizen geen optie meer.

Maar zelfs met het karretje was dit de beste plek om te staan.
Aan weerszijde stonden namelijk 2 enorme witte tenten (lees aandachtstrekkers) en was ik aan de andere kant gaan staan dan had ik recht in een aantal schijnwerpers gekeken.
Het karretje wegschoppen is overigens nog een optie maar dan moet ook het kind weg...etc..etc.
En dan vind ik dan weer te ver gaan :|
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Mooi bijpassend verhaal :lol: Stafford, leuk om te lezen hoe de foto tot stand kwam en hoeveel moeite je daarvoor hebt gedaan !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Dwyrin
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2012 21:45

Inderdaad lastig onderwerp, ik kwam laatst ook onverwacht een vuurspuugster tegen:
http://farm3.staticflickr.com/2834/1022 ... 2260_b.jpg
Linkje ipv foto dan maar
Laatst gewijzigd door 1 op Dwyrin, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

@Dwyrin: Om geen afbreuk te doen aan het onderwerp van Stafford kun je jouw vuurspuugster beter hier verwijderen en in een eigen topic zetten.
Voor meer uitleg lees ook: [HR] Foto's plaatsen over Verzameltopics

Dankje
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar