Canon 6D & WIFI

(niet voor vragen, hier alleen tutorials)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Voor hen die problemen hebben met wifi gebruik, al dan niet in combinatie met de remote app hier even wat ik ervaren en gedaan heb om dat op te lossen;

Ben na wat aanloopproblemen met wifi gebruik eens even (opnieuw) aan de slag gegaan.
En het blijkt nu te (blijven) werken, ook na in/uitschakelen WiFi of hele camera dan wel de remote app.

Ik probeer het in eenvoudige taal uit te leggen. Wat heb ik gedaan?

Eerst alle bestaande camera WiFi instellingen gewist.
Vervolgens een nieuwe verbinding gemaakt voor de tablet en die een naam gegeven.
Daarna werkte het samen zoals bedoeld.

Echter, na uitschakelen van of WiFi of de camera kwam er opnieuw geen verbinding meer tot stand met de camera. Wat blijkt, de tablet schakelt als de verbinding wegvalt automatisch om naar het eerstvolgende beschikbare WiFi netwerk.

Start je opnieuw op moet je dus eerst weer handmatig het netwerk van camera opnieuw als WiFi selecteren. Dan werkt het weer zonder een nieuw profiel te moeten maken.
Op locatie zal dit probleem zich denk ik waarschijnlijk niet voordoen omdat er (meestal) geen andere netwerken beschikbaar zijn waarop automatisch wordt ingelogd.maar dat weet ik nog niet zeker.

Hierna heb ik een 2e profiel aangemaakt voor de telefoon. Dat werkt (uiteraard) idem.

Echter, wil je omschakelen van tablet naar telefoon en andersom moet je dus eerst het eerder gebruikte WiFi profiel in de camera uitschakelen.
En daarna in de camera het profiel van het volgende te gebruiken apparaat opnieuw selecteren en inschakelen. Dan wordt pas het voor dat toestel bedoelde WiFi profiel gebruikt.

Anders zie je wel de WiFi naam van camera in de netwerken staan, maar dat is dan nog voor het eerder gebruikte toestel. Die geeft dan indien geselecteerd aan geen verbinding te kunnen maken, waardoor je (onterecht) geneigd bent weer een heel nieuwe verbinding te maken.

Als je de remote app start kun je ook zien aan welk netwerk die gekoppeld is.
Dan weet je dus of je handmatig (opnieuw) eerst de 6D moet selecteren als netwerk.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is en anderen bij eventuele problemen kan verhelpen.

_________________
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Jammer dat de telefoon niet gewoon aanmeld op een aanwezig wifi netwerk.
Dat zou in een aantal gevallen handiger zijn.

De telefoon schakelt (volgens mij) al naar een ander netwerk als de camera stanby gaat.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Begrijp ik het goed: niet de 6D is eigenwijs maar de tablet/phone wel?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Voor zover ik het ervaren heb lijkt de 6D te doen wat ie moet doen.
Maar is het automatisch omwisselen van wifi-netwerk op de telefoon/tablet de grote onrust zaaier.

Ik zet mijn standby tijd bv op 15min als ik met wifi ga werken om de telefoon niet in de verleiding te brengen nieuwe wifinetwerken te selecteren.

Wellicht kan op de telefoon/tablet dat automatisch wisselen uitgezet worden. maar dat heb ik nog niet uitgezocht
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar