Reptielen @ Ziezoo

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

Ik ben vandaag met mijn zoontje naar Ziezoo in Volkel geweest na een tip op dit forum.
Ben nog bezig met de bewerking, maar ik wilde toch alvast mijn bijdrage laten zien met als onderwerp de "reptielenzolder"
Het licht, of eigelijk de afwezigheid ervan was erg lastig. Maar deze vond ik wel aardig.

Ik kan niet kiezen tussen deze 2, dus dan maar allebei :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Het nadeel van het plaatsen van zo'n hoeveelheid foto's is dat mensen al snel wegklikken met de gedachte daar later naar te kijken ;) Eerste advies is dus een beperkte selectie te laten zien :)

Verder zijn ze allemaal vrij donker, maar dat is wel begrijpelijk. Flitsen is voor die beestjes niet fijn en je zit al op F2.5 en lager. Bijkomend effect is dat een aantal van die foto's de scherpte op het verkeerde punt ligt en de scherptediepte niet helemaal lekker is.

Overigens zou ik de foto's pas na bewerking geplaatst hebben. Straks zijn je bewerkte foto's niet zo interessant meer want het voelt dan als een herhaling van deze post.

De laatste vind ik overigens het leukste, daar past de scherptediepte het beste.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik vind nr 5 het prettigst kijken. Alle foto's ogen wel te donker op mijn scherm.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties!

Hmm vreemd, op mijn telefoon, pc monitor en tablet vind ik ze niet te donker ogen.

Volgens mij heb ik ze op iso 500/640 geschoten. Hoger wilde ik niet gaan en op 1.8 werd de scherptediepte al helemaal te klein.
toch ben ik er best tevreden mee. Zou ze misschien nog wat kunnen oplichten.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Best moeilijk om daar te fotograferen, ik had het geluk dat ik een reisstatief had meegenomen en de lens tegen het glas had geplaatst,
en omdat die reptielen vrij vaak onbeweeglijk stilstaan kon ik een iso van 100 tot 400 realiseren. Op Raw kon ik nog aardig nabewerken.
Maar het is een leuke Zoo om goed te kunnen oefenen, mits je door de week gaat en het weer een beetje bewolkt is met een doorkomende
zonnetje.
Mooi dat je het moment met ons deelt.
svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

Die had ik helaas niet. Schoot op 1/60 uit de hand met een 85 1.8 dus moest iso wat hoger houden.
Gebruikers-avatar
NielsK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2012 17:58
WoonplaatsCOLON Reuver (Limburg)

Weet niet welk programma je gebruikt ik werk nu met lightroom,
Paar seconde aan je foto en je krijgt al dit.
En dit is dan vanuit een jpg foto.
Schiet jij in RAW ?

Afbeeldingnznac6 by nielskorell, on Flickr
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

De update oogt een stuk minder donker (en beter) op mijn scherm.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar