Klein kevertje....

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik zag dit kleine kevertje (ongeveer 4mm) op een hartbladzonnebloem. Dit kevertje was stuifmeel aan het verzamelen en zoals je kunt zien legt hij een voorraadje aan op zijn voorhoofd :D en op zijn pootjes...

Ik hink zelf een beetje op 2 benen bij het zien van deze foto, had hem zelfs al een keer weggegooid... Maar goed, heb toch besloten om hem te plaatsen.... Ben sowieso altijd erg kritisch op mijn foto's....

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden? Klopt mijn gemende gevoel? Brand maar los... :mrgreen:







Afbeelding



Rob,
MW denkt met je mee
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2015 09:01

Rob,
In eerste instantie een hele mooie plaat. Het stuk groen (links onder) zou ik weg poetsen.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

MW denkt met je mee schreefCOLONRob,
In eerste instantie een hele mooie plaat. Het stuk groen (links onder) zou ik weg poetsen.
Thanks.... fijn dat je met me meedenkt... :mrgreen:

Gek genoeg heb ik zelf totaal geen moeite met dat groen... het is zelfs niet 1x bij me opgekomen om dat weg te poetsen.... Bij mij was het meer de eerste indruk die ik van deze foto had... en gek genoeg ben ik daar nog niet helemaal van losgekomen..... hoewel ik wel moet zeggen dat hoe meer ik hem zie hoe meer ik hem toch wel kan waarderen, het is misschien geen liefde op het eerste gezicht, maar er kan nog een mooie relatie ontstaan... :mrgreen:

Rob,
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Prachtig gedetailleerd scherp!!!! :D :D :D
Groen voor mij ook niet wegpoetsen. Plaat wordt dan m.i. minder dynamisch.......
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Thanks Jo.....

Naarmate de tijd verstrijkt begin ik deze foto steeds meer te waarderen..... dat heb ik soms met bepaalde foto's die ik maak, (die moeten even bij mij inwerken), maar soms maak ik ook foto's die meteen bij mij binnenkomen.....

Rob, 8)
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Mooie opname hoor, en dat stukje groen zou ik zo laten anders overheerst het geel te veel naar mij mening.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Rob,

Prima foto! Groen zou ik ook laten.

Wellicht kwam je twijfel van het voorraadje op zijn hoofd, bij mij wel in ieder geval.
Maar net als jij... paar keer gekeken en waardeer de foto steeds meer.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Thanks Nirona voor je reactie..... 8)
DavevdrH schreefCOLONHi Rob,
Prima foto! Groen zou ik ook laten.
Wellicht kwam je twijfel van het voorraadje op zijn hoofd, bij mij wel in ieder geval.
Maar net als jij... paar keer gekeken en waardeer de foto steeds meer.
Thanks Dave...
Het was bij mij niet zozeer het voorraadje op zn koppie (dat vond ik juist wel grappig qua gedrag om te zien), het kevertje was heel druk aan het eten, (ik ben geen bioloog) dus zeg alleen maar even wat ik denk, het lijkt er namelijk op dat hij de pollen 'fijnkauwt' en dan aan zn pootjes en voorhoofd smeert als een kleine voorraad.

Nee, het was (in eerste instantie) meer het totaalbeeld wat niet meteen een tevreden gevoel opriep.
Ik hem hem overigens wel al op mn website geplaatst en dat zegt in ieder geval dat hij door mn keuring is gekomen.... maar een echt wauw :shock: gevoel is toch wel uitgebleven...


Rob, 8)
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Niet twijfelen. Mooie foto, kever mooi in de diagonaal van de foto.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik snap wat je bedoeld Rob.

Ondanks dat de kever er mooi scherp opstaat vind ik de foto het net niet hebben wat ik wel zie in je ander foto's.
Als ik dit zo zie is het een leuke foto van een kever, geen spannende compositie of een "Wauw-factor. Het groen weghalen voegd ook niks toe.

Persoonlijk zou ik hem hebben weggegooid.

-Jeffry

PS: Lees nu pas dat je zelf ook het "wauw"-gevoel niet had.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Hihi
Ik snap niet waarom deze foto niet zou voldoen
Ok de foto is niet eng of romantisch of .........
maar als je een kever zo kan vastleggen dan zeg ik wederom wauw
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De foto is technisch heel goed, maar ik snap je gevoel wel Rob! Bij mij komt het denk ik omdat het kevertje wel erg vanaf de zijkant is vastgelegd. Ik denk dat een iets meer frontale foto nét dat extra dynamiek kan geven.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Bedankt luitjes voor het meedenken en de moeite om jullie kijk er op los te laten...... zo leer ik ook weer bij...


Rob, 8)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar