adobe lr 4.4 met flickr -> probleem

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
marcel67
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2013 16:51
WoonplaatsCOLON thuis in os Limburg
CONTACTCOLON

Hoi

Wie weet de oplossing van het volgende probleem.
Ik gebruik nu lr 4.4 nl ( al vanaf versie 2)
Sinds begin december kan ik geen foto's meer uploaden naar mijn flickr account vanuit lr wat eerst wel kon.
het geeft de melding:

er wordt een puntkomma verwacht

Ik ben er al achter dat er dat de naverwerkingstaak van de plugin niet is voltooid
maar wat wat het precies is weet ik niet.

wie weet de oplossing?
alvast bedankt

groet,
Marcel
Canon 600D, EF 70-200 L F/4 IS USM, Sigma 105 F2.8, Canon EF 50 F1.8, Canon EFS 18 - 55 IS
Anoniem 4

Dit probleem zit hem in Flickr. Er heeft daar een wijziging plaatsgevonden waardoor alleen een versleutelde verbinding (= https) wordt geaccepteerd.
In de Plugin van LR 4.4 is de http URL vast gecodeerd. In latere versies van LR5 en volgende heeft Adobe de vereiste versleuteling ondersteund.
Adobe is echter niet van plan om oudere versies nog aan te passen. Zij achten dit probleem een verantwoordelijkheid van Flickr.
Zolang Flickr niet opnieuw een onversleutelde verbinding toestaat, zal dit probleem blijven bestaan.
De enige oplossing nu is upgraden naar de laatste versie van Lightroom.

Terzijde: ben nooit fan geweest van Flickr en al die andere (cloud)albumdiensten. Zelfs het album op EOS Digitaal laat het afweten.
Ik vertrouw alleen nog mijn eigen fotoserver. Als die in de fout gaat, weet ik bij wie ik moet zijn. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Illuminatus schreefCOLONIk vertrouw alleen nog mijn eigen fotoserver. Als die in de fout gaat, weet ik bij wie ik moet zijn. :mrgreen:
Dat maakt het digitale leven wel een stukje makkelijker ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
marcel67
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2013 16:51
WoonplaatsCOLON thuis in os Limburg
CONTACTCOLON

upgade naar lr 5 of 6?
dan moet ik eerst van ms vista naar ms 7 of 8 of 10 ?

misschien is dat wel verstandig om een betere lr te krijgen?
Canon 600D, EF 70-200 L F/4 IS USM, Sigma 105 F2.8, Canon EF 50 F1.8, Canon EFS 18 - 55 IS
Anoniem 4

Vista levert regelmatig problemen op, ook met beeldbewerkingssoftware. De makers ondersteunen geen Vista meer.
Upgraden van Vista naar Windows 10 is wel zo verstandig. Gratis upgrade zit er helaas niet in.
Daarna upgraden naar de laatste versie van Lightroom en je kunt weer een tijdje vooruit. Succes.
marcel67
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2013 16:51
WoonplaatsCOLON thuis in os Limburg
CONTACTCOLON

bedankt voor jullie tips
Canon 600D, EF 70-200 L F/4 IS USM, Sigma 105 F2.8, Canon EF 50 F1.8, Canon EFS 18 - 55 IS
marcel67
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2013 16:51
WoonplaatsCOLON thuis in os Limburg
CONTACTCOLON

vorige week totale update van vista naar w 10
met een ssd van 250gb en lr 6.5

probleem opgelost
Canon 600D, EF 70-200 L F/4 IS USM, Sigma 105 F2.8, Canon EF 50 F1.8, Canon EFS 18 - 55 IS
Anoniem 4

Bedankt voor deze update, dat doen er niet veel meer.
Fijn om te horen dat je probleem op deze wijze is opgelost.
Zo kun je weer een tijdje vooruit. Veel plezier ervan/-mee.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar