RawShooter | premium 2006

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

De nieuwe Rawshooter 2006 is uit. :lol:
RawShooter | premium 2006
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

stavros schreefCOLONDe nieuwe Rawshooter 2006 is uit. :lol:
RawShooter | premium 2006
Je bedoelt dat de betaalversie nu uit is.
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

Ik kreeg vandaag zo'n mailtje in de bus dus ik dacht dat ie nieuw was. :cry:
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Hij is ook nieuw. Alleen niet gratis. Afgezien van de eerste 15 dagen.

Mijn eerste indruk is dat hij veel trager is geworden dan zijn voorganger. Vooral in het maken van previews waar je op moet wachten. Dat merk je als je een map met 100 raws opent..
Kwaliteit lijkt iets beter.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Idd,
heb hem ook al op de pc staan... Even uitzoeken waar nu net het verschil zit. 48€ lijkt me overigens nog steeds niet overdreven voor zulk sterks.
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Is in ieder geval betaalbaar genoeg om veel mensen ervan te weerhouden een illegale versie op te zoeken. Ik gebruik nu ook de gratis versie. Als de nieuwe versie duidelijk meer biedt, dan vind ik die € 48 wel besteed.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Overigens heb ik hem nu in gebruik.
Het is een sterke stap vooruit al vond ik versie 2005 al erg sterk.. Er zijn vele super goeie features. Een kleine reeks nieuwe mogelijkheden;

- Horizon rechttrekken aan de hand van twee punten die jij selecteerd. Dit kan bv een rechte lijn zijn waarop jij je horizon wil bazeren. Erg handig, makkelijker dan op het zicht.

- Curven en levels zijn zoals PS nu ook te gebruiken maar dit in één venster. Heeft het voordeel dat je zowel je curven als levels in één bewerking kan toepassen.

- twee afbeeldingen naast elkaar hebben staan. Dit om de twee als referentie toz van elkaar te zien en te bewerken.

- Tal van crop functies, maar een degelijke.. Zo krijg je een rooster bij het trekken van het selectiekader dat is opgebouwd uit de gulden snede.. Dit is een enorme hulp bij het croppen!!!!

- Koudere of warme kleuren werd vervangen door kleurtemperatuur! Erg handig ook weer.. Een goeie gewoonte overigens om in temperatuur te gaan denken ipv warmer of kouder.

Dit lijken me voorlopig de belangrijkste vernieuwingen en ik ben zéér zeker onder de indruk. Dit progje staat op de kooplijst ;-)
http://www.jasperfotografeert.com
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

triaxis130 schreefCOLONik ben zéér zeker onder de indruk. Dit progje staat op de kooplijst ;-)
Bij mij ook.... zodra ze een Mac-versie hebben!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Hythloday

triaxis130 schreefCOLON Dit progje staat op de kooplijst ;-)
Ik heb dit programma al gekocht.
zyprexa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2005 14:47

Hythloday schreefCOLON
triaxis130 schreefCOLON Dit progje staat op de kooplijst ;-)
Ik heb dit programma al gekocht.
Ik ook! Geweldig! Alleen.....25 % BTW...;-(
[size=75]Canon 5D Mk II, Canon BG-E6 Canon EF 17-40 f4 L mm, Canon 24-105 f4 L USM IS, Canon 100-400 f4.5-5.6 L USM IS[/size]
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Vandaag ook aangeschaft, inderdaad 25% BTW omdat ze hun Europese vestiging in Denemarken hebben.......

Gelijk geinstalleerd en vandaag al direct mee aan de slag gegaan. Prog werkt op diverse punten net weer wat fijner.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Daniel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2005 21:23

Ik ben hier niet zo bekend mee, maar is dit dus eigenlijk Photoshop, exclusief de functies die je niet voor fotografie nodig hebt (of niet veel gebruikt)? De website zag er in ieder geval veel belovend uit.
[size=75]Canon 300D + BG-E1, Canon 400D, Sigma 17-70mm, Sigma 70-300mm, Canon 50mm.[/size]
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Nee, na conversie van het RAW formaat naar bijvoorbeeld TIFF of JPEG kun je de foto verder bewerken in bijvoorbeeld Photoshop. Wat wel prettig is dat Rawshooter nu enkele functies toegevoegd heeft die bij toepassing op een JPEG altijd tot kwaliteitsverlies leiden, en nu dus op RAW losgelaten kunnen worden (denk aan uitsnijden, horizon rechttrekken, ..).
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Daniel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2005 21:23

dbode schreefCOLONNee, na conversie van het RAW formaat naar bijvoorbeeld TIFF of JPEG kun je de foto verder bewerken in bijvoorbeeld Photoshop. Wat wel prettig is dat Rawshooter nu enkele functies toegevoegd heeft die bij toepassing op een JPEG altijd tot kwaliteitsverlies leiden, en nu dus op RAW losgelaten kunnen worden (denk aan uitsnijden, horizon rechttrekken, ..).
Heb net even de trial gedownload, en je aardig curves/sharpening doen :)
[size=75]Canon 300D + BG-E1, Canon 400D, Sigma 17-70mm, Sigma 70-300mm, Canon 50mm.[/size]
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Als je serieus denkt over aanschaf, doe het dan uiterlijk morgen. Daarna vervalt de introductieprijs, en wordt het pakker fors duurder.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
LeonJ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2005 10:58
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ik heb hem ook net gekocht.
Wat is eigenlijk het beste, eerst de Essential deïnstalleren alvorens deze Premium te installeren of gewoon eroverheen (of ernaast, zo je wilt).

Thanks, Groet, Léon
[size=67]Canon EOS 400D met wat ander fotospul[/size]
Gebruikers-avatar
HaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2005 22:59
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Op het gevaar af dat ik nu een hele domme vraag stel: waarom zou je dit programma kopen als je Photoshop CS2 hebt met de RAW-plugin?

Niet als flame bedoeld, maar wat zijn dus de sterke punten van RAWShooter tov Photoshop CS2 ???

(zie ook mijn vragen in dit topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... hlight=RAW )
Christiaan

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, maar ik wil wel graag alles weten ;)
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

LeonJ schreefCOLONIk heb hem ook net gekocht.
Wat is eigenlijk het beste, eerst de Essential deïnstalleren alvorens deze Premium te installeren of gewoon eroverheen (of ernaast, zo je wilt).

Thanks, Groet, Léon
Ik heb voor de zekerheid eerst Essentials gedeinstalleerd. Daarna Premium zonder enig probleem geinstalleerd.

HaZee schreefCOLONOp het gevaar af dat ik nu een hele domme vraag stel: waarom zou je dit programma kopen als je Photoshop CS2 hebt met de RAW-plugin?

Niet als flame bedoeld, maar wat zijn dus de sterke punten van RAWShooter tov Photoshop CS2 ???

(zie ook mijn vragen in dit topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... hlight=RAW )
Ik vind Rawshooter net wat prettiger werken, kan ook snel dezelfde bewerking op diverse RAW foto's loslaten, deze dan in de achtergrond laten converteren, zonder Photoshop opp te hoeven starten, etc.

Ik denk dat het meeste (zo niet alles) misschien ook wel met CS2 kan? Wellicht, maar ben hier aan gewend, werkt prettig.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
LeonJ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2005 10:58
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Inderdaad eerst de Essential verwijderd en de Premium erop gezet. Geweldig proggie. Ik gebruik inderdaad ook de RAW-plugin van CS2, maar ik vind Rawshooter gewoon fijner werken.

Groet, Léon
[size=67]Canon EOS 400D met wat ander fotospul[/size]
Hythloday

zyprexa schreefCOLON Ik ook! Geweldig! Alleen.....25 % BTW...;-(
RSP heeft behoorlijk wat voordelen. Het is behoorlijk wat gemakkelijker om foto's op de goede kleur te krijgen. Color Vibrance is echt een aanwinst, evenals Curves

Wat ook gemakkelijk is is dat je je eigen Appearances kunt maken en die als preset opslaan.

Ik heb geen spijt van mijn aankoop.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar