heb eindelijk me 350d gekocht

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
steeefke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 11:00

na lang sparen heb ik mijn 350d gekocht. Ik had hem nog geen dag en me vriendin vroeg of het meen nam naar haar en dit dus ook gedaan. ik heb van haar fotos gemaakt in het natuurgebied bij haar. dit zijn de eerste fotos die ik met me camera heb gemaakt. sommige fotos staan iets te in het midden maar heb me best gedaan.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=40472[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=40471[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=40470[/img]
Gebruikers-avatar
mgielissen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 21:37
WoonplaatsCOLON Weert

Veel plezier met je nieuwe aanschaf. Op de eerste foto heeft ze haar ogen dicht. Dit heb ik ook vaker, daarom schiet ik meestal een serie in burstmode.

Bij de 2e foto heb je de flits gebruikt zo te zien. Ik weet niet of de 350D de flash exposure compensatie kan aanpassen. Mijn 300D kan dit wel na de undetouchable firmware. Ik zou dan de flash exposure compensatie met -1 of -1 1/3 EV verminderen. Ergens op dit forum zag ik er een artikel hierover.
Canon 10D & 20D - Tamron 70-300 Di LD Macro - Sigma 18-50mm F/3.5-5.6 DC - Canon 50mm 1.8
Gebruikers-avatar
jurgen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 12:01

op me laptop zien ze er goed uit
Amateurs worry about equipment.
Professionals worry about money.
Masters worry about light.
steeefke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 11:00

hey, bedankt voor het commentaar. ik heb deze foto's met portretmode gemaakt omdat ik de camera maar 1 dag had. Dus geen tijd gehad om alles door te lezen. bij de eerste foto had ze haar ogen niet dicht maar heb ik verkeerd gemaakt om dat ik van boven heb geknipt. maar ga verder met commentaar. ik ben beginner maar wil heel graag het vak fotografie leren.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Allereerst maar even gefeliciteerd met je 350 en met je vriendin. Het lijkt me een hele mooie combinatie :wink:
Je foto's zijn wat klein om echt goed te bekijken, op het forum mag je tot max 900 pixels aan de langste kant. Maar aangezien jij nog veel meer foto's gaat maken komt dat vast wel goed.
Die portretmodus is echt niet slecht. De camera stelt zichzelf in op een standje met groot diafragma (=laag getal) en een snellere sluitertijd. Daarmee creeer je een kleine scherptediepte die het model wat meer isoleert. Met een beetje oefening kun je dat veel beter doen in de Av modus. In deze modus kun je de diafragma stand varieren en zodoende wat spelen met scherptediepte. Ook springt de flitser van de camera niet spontaan op en er zijn ook wat meer instelmogeliljkheden. Lees je handleiding er maar eens op na. In ieder geval heb je veel meer controle over je foto's.
Wat betreft composities: ik probeer zelf veel op te steken van het kijken naar andere foto's en te achterhalen waarom een bepaalde foto me erg aanspreekt.
Bij je camera heb je ook vast een programma gekregen waar je je foto's mee kunt bewerken, probeer dat ook goed onder de knie te krijgen. Foto's zo uit een 350 getrokken zijn meest wat flets en minder scherp. Wat bewerking doet wonderen. hier heb ik snel even iets gedaan met je eerste foto en je ziet hoe hij opfleurt.
Foto 2 vind ik trouwens helemaal geen lelijke foto, je vriendin staat er deftig op. Foto 3 is inderdaad wat centraal, maar dat zag je zelf al :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
steeefke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 11:00

bedankt, ik heb nu vakantie een weekje dus ga de handleiding is goed door spitten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar