Canon EF 24-105 L

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Captaindanger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 11:27
WoonplaatsCOLON Noord Brabant

Toch besloten mijn 17-85 te verkopen, vanwege tegenvallende vignettering. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een winkel voor de vervanger, en dat wordt de 24-105.

Dus ik naar kieskeurig.nl om eens te kijken, en daar vind ik twee wel heel goedkope adressen:
897,- http://www.camera.nl/view_product.php?product=439
898.- http://www.eurovisiononline.nl/?prodid=7558

Over eurovisiononline heb ik al wat gevonden op dit forum, dit is niet alleen een internetwinkel, maar ook een echte winkel in Helmond.
Bertje 248 was er best tevreden over:
Bertje428 schreefCOLONAls je het eerlijk wilt spelen, doe dan zoals ik. Ik heb mijn camera, EOS 30D met 17-85, gekocht bij www.eurovisiononline.nl . Bleek de goedkoopste te zijn en ze heben al jaren een normale winkel in Helmond.
Hun slogan: wie is nou echt de goedkoopste, bleek niet uit de lucht gegerepen: camera goedkoop, NL-uitvoering, gebruikerscursus erbij en ik kreeg extra korting op mijn tas, geheugenkaart en statief!!!
Topper dus, ik ben 200% tevreden. Ben benieuwd wanneer kieskeurig ze ontdekt...
Nou Bertje, kieskeurig heeft ze ontdekt !

In juli 2006 waren ze blijkbaar nog niet goedkoop met lenzen als ik Schoffie's post mag geloven:
schoffie schreefCOLONvoor cams is hij idd goedkoop... maar voor een 24-105 betaal je zo 150 euro meer als bij konijn
Nou Schoffie, de 24-105 kost er nu 898,- euro !

Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met camera.nl ? En is dit ook een winkel waar je kunt afhalen (ze zijn gevestigd in Barendrecht) ? Dat is nl niet duidelijk op hun site.

Ik vind het nogal een prijsverschil met bv konijn (959), en heb daarom twijfels... ze zullen toch geen b-kwaliteit lenzen verkopen ?

Ook nog meer ervaringsfeiten over eurovisiononline.nl zijn welkom !
Groet, Klaas
[size=75]Canon 20d, 17-40 [color=red]L[/color], 24-105 IS [color=red]L[/color], 70-200 f4 [color=red]L[/color], 50 f1.4, 1.4x ext, 580 EX[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ok... dan zijn ze idd erg gezakt met hun prijzen... maar je vragen zijn terecht, zou ook mijn bedenking zijn.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
oegemeister
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 606
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005 08:54
WoonplaatsCOLON Almelo

ondanks dat de site erg lelijk is, moet ik zeggen dat het er wel vertrouwd uitziet. Ik zou hier wel wat kunnen bestellen moet ik zeggen. Aangesloten bij Thuiswinkel.org en dat is toch wel een pluspunt. Ziet er imo vertrouwd uit.

gr Sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

gewoon langsgaan:

Eurovision BV
Markt 201
5701 Helmond

open tot 18:00
www.johanvanderwielen.nl
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Ik zelf indertijd mijn 300D besteld bij camera.nu. Ze waren via mail heel behulpzaam en leverden snel. Mijn ervaringen zijn goed dus.
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
dennisb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2006 09:58
WoonplaatsCOLON Oudewater (UTR)
CONTACTCOLON

Mijn ervaringen met eurovisiononline.nl heb ik bij de Tweakers shopsurvey staan, onder de naam woef:

http://tweakers.net/shopsurvey/7197
[size=75]Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding..[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

oegemeister schreefCOLON....Aangesloten bij Thuiswinkel.org en dat is toch wel een pluspunt. Ziet er imo vertrouwd uit.
Zou toch maar die organisatie even bellen. In het nabije verleden heeft een site een maand of wat dat logo onterecht gevoerd (bleek een oplichterssite te zijn).
Daarom zegt dat logo me niets.
Zoek maar even op "bestpriced".

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
oegemeister
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 606
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005 08:54
WoonplaatsCOLON Almelo

dat klopt... dat was overigens alleen het logo. Dit is een link waarmee op je de site van thuiswinkel.org komt en daar ook het certificaat kan zien. Zoals het hoort dus.

mvg. Sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

ik ben laatst bij eurovision te helmond geweest.
is idd een gewone winkel (zeker betrouwbaar)...ze hadden wel niet zoveel lenzen op voorraad dus neem even contact met ze op voordat je er naar toe gaat.

jammer genoeg zakken ze nog niet met de prijs van de 400d anders zou ik deze week mijn nieuwe set bij hun gaan halen.....nu moet ik naar rotterdam of cappele aan de ijssel. ik bestel nooit dingen ik haal ze altijd op....maar ja mijn auto rijd op lucht. kan me voorstellen dat het duur kan worden.
Gebruikers-avatar
Captaindanger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 11:27
WoonplaatsCOLON Noord Brabant

Vrijdag bij camera.nl de 24-105 besteld, en vanmiddag kwam hij keurig verpakt aan. Nette levertijd !

De lens is perfect, focus = 100% ok, alle accesoires er netjes bij (zonnekap en tasje).

Ik had nog wel gebeld of je de lens ook af kan halen, maar dat was niet mogelijk. De verzendkosten van 6.95 euro zijn echter zeer redelijk. Wat mij betreft een goede deal voor zo'n 900 euro !
Groet, Klaas
[size=75]Canon 20d, 17-40 [color=red]L[/color], 24-105 IS [color=red]L[/color], 70-200 f4 [color=red]L[/color], 50 f1.4, 1.4x ext, 580 EX[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Captaindanger schreefCOLONVrijdag bij camera.nl de 24-105 besteld, en vanmiddag kwam hij keurig verpakt aan. Nette levertijd !

De lens is perfect, focus = 100% ok, alle accesoires er netjes bij (zonnekap en tasje).

Ik had nog wel gebeld of je de lens ook af kan halen, maar dat was niet mogelijk. De verzendkosten van 6.95 euro zijn echter zeer redelijk. Wat mij betreft een goede deal voor zo'n 900 euro !
Ik ben jaloers... :( ;)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Captaindanger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 11:27
WoonplaatsCOLON Noord Brabant

BasZ schreefCOLON
Captaindanger schreefCOLONVrijdag bij camera.nl de 24-105 besteld, en vanmiddag kwam hij keurig verpakt aan. Nette levertijd !

De lens is perfect, focus = 100% ok, alle accesoires er netjes bij (zonnekap en tasje).

Ik had nog wel gebeld of je de lens ook af kan halen, maar dat was niet mogelijk. De verzendkosten van 6.95 euro zijn echter zeer redelijk. Wat mij betreft een goede deal voor zo'n 900 euro !
Ik ben jaloers... :( ;)
Ben ik ook lange tijd geweest :roll:
En wordt het zo weer als ik naar jouw lijstje kijk :mrgreen:
Groet, Klaas
[size=75]Canon 20d, 17-40 [color=red]L[/color], 24-105 IS [color=red]L[/color], 70-200 f4 [color=red]L[/color], 50 f1.4, 1.4x ext, 580 EX[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

mooie prijs voor een mooie lens... interessant...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Captaindanger schreefCOLONBen ik ook lange tijd geweest :roll:
En wordt het zo weer als ik naar jouw lijstje kijk :mrgreen:
Ik moet inderdaad tevreden zijn met wat ik heb...
En dat ben ik ook voorlopig hoor, daar niet van!

Maar de 24-105 IS staat nog steeds op nr. op mijn verlanglijstje... Wanneer die gaat komen... GEEN IDEE! :)
schoffie schreefCOLONmooie prijs voor een mooie lens... interessant...
Ja zeer zeker interessant! ;)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

net mss weer paar foto's verkocht (nog niet zeker)... wellicht toch eens nadenken over de 24-105
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Captaindanger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 11:27
WoonplaatsCOLON Noord Brabant

schoffie schreefCOLONnet mss weer paar foto's verkocht (nog niet zeker)... wellicht toch eens nadenken over de 24-105
Nadenken heb ik ook lang gedaan. En ik kan je zeggen, dan is het plezier alleen maar groter !
Wat een fijn bereik en kwaliteit heeft deze lens...

Nu nog een keer de telekant vanaf 300mm op, maar daar woedt al een mooie discussie over lees ik elders :mrgreen:
Groet, Klaas
[size=75]Canon 20d, 17-40 [color=red]L[/color], 24-105 IS [color=red]L[/color], 70-200 f4 [color=red]L[/color], 50 f1.4, 1.4x ext, 580 EX[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar