Software voor slideshows???

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Roger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 21:08
WoonplaatsCOLON Zyfflich

Ik ben al een poosje op zoek naar software voor slideshows.
In de meeste programma's mis ik een goede audio interface. De meeste programma's hebben wel wat voor mp3's maar er valt dan niks te editen op de timeline. Ik heb ook al videobewerkingssoftware geprobeerd maar hier valt de beeldkwaliteit weer heel erg tegen.
Heeft iemand suggesties voor een programma met goede beeldkwaliteit, en een goede functie om muziek toe te voegen en eventueel ook op DVD wegschrijft.

Groeten,
Roger
[size=75]Canon 300d - EFS 18-55 - EF 55-200II USM - EF 50 f/1.8 II - Tamron 100-300 - Sigma 18-50 F2.8 DC - Speedlite 420EX - BG-E1 Batterygrip en een nog andere toellie[/size]
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

een mooi proggie is Nero Vision
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
Roger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 21:08
WoonplaatsCOLON Zyfflich

Deze heb ik net naar beneden geladen. Werkt mooi simpel maar je kunt niet zelf bepalen wanneer muziek start of stopt. Het programma moet het nummer helemaal afspelen.
Wat ik eigenlijk zoek is een programma met een timeline van de diashow waar je de muziek op een willekeurige plek kunt zetten en zelf kunt bepalen hoe lang deze speelt.

Groeten,
Roger :roll:
[size=75]Canon 300d - EFS 18-55 - EF 55-200II USM - EF 50 f/1.8 II - Tamron 100-300 - Sigma 18-50 F2.8 DC - Speedlite 420EX - BG-E1 Batterygrip en een nog andere toellie[/size]
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

memories to tv op www.picturetotv.com
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

ProShow van www.compupic.com.

Erg simpel, foto's selectere, MP3 kiezen.

Hier een voorbeeld die ik er mee heb gemaakt: DenIlp.avi.

Met Nero kan je ook een show maken als SVCD en je kan dan de JPG's mee branden zodat je je JPG's ook op de CD hebt staan maar je ook met je DVD speler kan kijken.


-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Bij powertools van XP zit ook een slideshow util bij!
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
DB68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2004 18:30
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Memoriesontv is inderdaad een aardig tooltje alleen heeft het de eigenschap dat het niet in alle gevallen de eventueel meegbrande audio niet op iedere dvd speler wil afspelen.

Een paar andere alternatieven zijn ook autoproducer (muvee.com) en Picasa
[size=75]Mark II 1D - Canon 20D - Canon 10D - Canon EF 28-300 mm F3.5-F5.6 L IS USM - Canon 28-200 3.5-5.6 USM - Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM - Canon EF 75-300mm f4-5.6 IS USM - 2x 550 EX Flash[/size]
dutchsequoia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 621
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2004 13:22

Een veel geroemd pakket voor het maken van slideshows op DVD is Magix Foto's op CD en DVD:
http://site.magix.net/index.php?id=1192 ... no_cache=1
Smaak is persoonlijk en een mening is maar een mening
Gebruikers-avatar
Webarcher
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2004 20:07
WoonplaatsCOLON Tiel

Heb ook al verschillende DVD gemaakt. Heb ook diverse programma's geprobeerd. Ik werk met een Apple Macintosh. :D

http://www.fotomagico.com/

Het programma Photo to Movie is mijn favoriet. Je hebt enorm veel controle over de camera beweging op de foto, muziek kan je plaatsen op elk moment, titels in de film en de export kwaliteit is Digital Video. Dus geen kwaliteitsverlies. Echt een aanrader. Werkt zowel op Windows als Macintosh

http://lqgraphics.com/software/phototomovie.php

Jeroen
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Heb een tijdje terug magix foto's op Cd en DVD 3.0 de luxe gekocht.
Heeft veel mogelijkheden en het kost even tijd om die allemaal te ontdekken. Helaas heb ik ontdekt dat het alleen gemaakt is voor foto's met verhouding 3/4. Wij met onze digitale SLR en verhouding 2/3 moeten dus alle foto's croppen op 3/4 om bij vertoning op vol beeld geen vervorming te krijgen. Het programma trekte de foto's namelijk uit waardoor alle verhoudingen anders worden. Er is in dit programma helaas geen instelmogelijkheid.
Misschien heeft iemand een adnere oplossing.
Gerard
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik zou Pro Show Gold gebruiken, die vind ik erg compleet, duidelijk en overzichtelijk. Ook kun je zelf bepalen wanneer je de muziek start, eindigt, een nieuwe start etc...

Suc6

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Roger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 21:08
WoonplaatsCOLON Zyfflich

Thanx voor de adviezen. :D
Laatst een slideshow gemaakt met Nero vision express 6. Goede beeldkwaliteit, lekker rustig op TV vooral groene beelden leveren namelijk wel eens wat flikkeringen op maar helaas weer geen uitgebreide audio mogenlijkheden.
Pro Show Gold ziet er inderdaad erg goed uit, de mogenlijkheid om foto's te pannen in de show is erg leuk. Goede audio interface maar accepteert helaas geen WMA bestanden. Dit is geen groot probleem als je audiograbber download (freeware). Kun je zelf mp3's maken.

Groeten,
Roger
[size=75]Canon 300d - EFS 18-55 - EF 55-200II USM - EF 50 f/1.8 II - Tamron 100-300 - Sigma 18-50 F2.8 DC - Speedlite 420EX - BG-E1 Batterygrip en een nog andere toellie[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ja hoor, je kunt ze zelf maken, daar heb je diverse software voor, de bekendste is waarschijnlijk winamp ( www.winamp.com ) maar ook met de nieuwste versie van Windows Media Player (versie 9.0 of 10.0) je kan dan een cd "rippen" als MP3.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Ulead PhotoExpress en Photostudio moeten het ook kunnen.
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Gebruikers-avatar
horsm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 11:15
WoonplaatsCOLON den Haag

Hallo,

Even een opmerking van deze kant. Ik maak mijn diapresentaties altijd in Power Point en kan dan zelf bepalen waar de muziek stopt of begint.
Of gebruik ik nu helemaal het verkeerde prog?
Ben nog maar een beginneling!


emteha
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Roger schreefCOLONIk ben al een poosje op zoek naar software voor slideshows.
In de meeste programma's mis ik een goede audio interface. De meeste programma's hebben wel wat voor mp3's maar er valt dan niks te editen op de timeline. Ik heb ook al videobewerkingssoftware geprobeerd maar hier valt de beeldkwaliteit weer heel erg tegen.
Heeft iemand suggesties voor een programma met goede beeldkwaliteit, en een goede functie om muziek toe te voegen en eventueel ook op DVD wegschrijft.

Groeten,
Roger
Hier loopt al een draadje van
http://www.300d.nl/forum/viewtopic.php?t=6082

En om AVI naar Mpeg of dvd te shrijven gebruik ik
avs_video_converter_3.43

Kun je ophalen als je mij een pm stuurt
of even prive mailt
Mart

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar