Sandisk of onbekend merk

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
willemn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 17:10

maakt het voor de kwaliteit van de foto iets uit of er een Exteme III Sandisk in de camera zit of een onbekend merk?
Gebruikers-avatar
Bootz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 11:57
WoonplaatsCOLON Helmond

Zover mij bekend is maakt dat niets uit in kwaliteit.
Enige verschil wat je met CF kaarten kunt krijgen is de snelheid, maar als je geduld hebt met ontladen, zou ik alleen kijken dat je de schrijfsnelheid van de camera ten volste benut.

Grt, Tom
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Met een onbekend merk heb je minder contrast en kans dat je foto's minder scherp zijn! :wink:

Nee hoor, grapje, totaal niet van invloed op de kwaliteit van je foto's. Dat ben je zelf! En voor een klein deel je equipment.

Het verschil qua prijs tussen de geheugenkaartjes zit 'm in de schrijf/leessnelheid.

Gr.
Konrad
willemn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 17:10

ik zag een Sandisk extreme vier 4gb
wat is volgens jullie de beste die ik aan kan schaffen?
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Ik weet niet welke camera je hebt, maar een Sandisk Extreme III is voor wat betreft snelheid meer dan voldoende.
Vaak zijn meerdere kleinere kaarten goedkoper dan een grote.
Ook verdeel je het risico dat als er wat misgaat, je alles kwijt ben.
Met Sandisk koop je een betrouwbare geheugen kaart.
willemn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 17:10

ik heb een 400D
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Wat heet betrouwbaar? Ik heb Kingston kaartjes en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik denk dat alle kaarten elkaar qua betrouwbaarheid niet ontlopen. Bijna elke fabrikant biedt een zogenaamde meerjarengarantie aan bij aankoop van de geheugenkaart. Ik zou persoonlijk ook liever 4 kaartjes van 1gb kopen in plaats van 1 kaart van 4gb.

Gr.
Konrad
willemn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 17:10

wat is het verschil tussen de Extreme 111 en 1v
is de 1v een nieuwer type?
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

willemn schreefCOLONwat is het verschil tussen de Extreme 111 en 1v
is de 1v een nieuwer type?
Lijkt me duidelijk, nieuwer type en dus ook sneller.
Alle kaarten zijn prima vanaf extreme II zit het met de snelheid al best goed, zeker in je camera tenzij je graag tientallenfoto's achter elkaar wil maken.

Ik zou zelf voor Sandisk gaan, maar dat is slechts een gevoel.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Hoi,

Ikzelf heb aan de hand van deze test gekozen voor scandisk ultra II 2 GB in mijn EOS 350D. Dat was toendertijd voor mij de beste prijs/performance/qualiteit verhouding. Ik zelf zag meer nadelen dan voordelen aan meerdere kleine kaartjes, en merk dat ik tot nu toe aan de 2 Gb genoeg heb.

meerdere kleine kaartjes zijn:
+ goedkoper
+ je kan op 1 kaartje de "leuke foto's" laten staan om te laten zien

- onoverzichtelijk (had ik dit kaartje nou al leeggetrokken, of niet?)
- precies als je op het juiste moment je camera trekt is het kaartje vol, en moet je wisselen.
- waar bewaar je al die kaartjes?
- weer iets wat je mee moet nemen.
- we hebben nu al: 1x8 Mb (=eerste digital ixus) 1x32 mb (ixus 400) 3x128 mb (gekocht bij ixus 400) 1x256 mb (=eos 350D) en 1x2 Gb (gekocht bij eos 350d) -> ik zie door de kaartjes de MB's niet meer.

NB: ik baseer mij mening erop dat we bij onze ixus 400 drie kaartjes van 256 Mb hebben gekocht (de grotere kaartjes waren niet op voorraad toen we ze moesten kopen _1 dag voor de vakantie naar Peru) ten opzichte van de 2Gb die ik bij mijn EOS 350D heb gekocht.
Gebruikers-avatar
Pixelmaniac
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Haarlem

Hoi,

Mij hebben de heren van kamera-express toen ik mijn 400d aanschafde, geadviseerd een Sandisk Ultra II erbij te nemen.
Deze is qua snelheid prima. Elke duurdere versie, Extreme III of IV, is een overkill.
Je camera schijnt het dan toch niet sneller weg te kunnen schrijven.
(Hit me when I'm wrong!)

Remco. :roll:
alk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2006 19:59
WoonplaatsCOLON Lelystad

Hoi,

Ik heb bij Mycom een Apacer 1GB kaartje (net zo snel als de Sandisk, maar wel goedkoper) gekocht (30 euro) en hij functioneert zonder problemen.

Groeten,
Adri
EOS 50D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM | Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon Multigrip BG-E2N | Canon Speedlite 580EX
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Pixelmaniac schreefCOLONHoi,

Mij hebben de heren van kamera-express toen ik mijn 400d aanschafde, geadviseerd een Sandisk Ultra II erbij te nemen.
Deze is qua snelheid prima. Elke duurdere versie, Extreme III of IV, is een overkill.
Je camera schijnt het dan toch niet sneller weg te kunnen schrijven.
(Hit me when I'm wrong!)

Remco. :roll:
Naar mijn idee heb je daar gelijk in, meen dit ook ooit ergens gelezen te hebben. Een snellere kaart bied volgens mij alleen voordeel bij het uitlezen.
Ik heb ook een Ultra II, werkt prima en snel genoeg, maar heb ook twee gewone Sandisk en dat gaat ook prima.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

BartjeD schreefCOLONNaar mijn idee heb je daar gelijk in, meen dit ook ooit ergens gelezen te hebben. Een snellere kaart bied volgens mij alleen voordeel bij het uitlezen.
Ik heb ook een Ultra II, werkt prima en snel genoeg, maar heb ook twee gewone Sandisk en dat gaat ook prima.
gr. Bart
En bij het uitlezen dan alleen nog in een cardreader die het daadwerkelijk aan kan, niet door je USB2.0 geperst.

Ultra II is prima, in ieder geval voor een 350D/400D want die is alsnog sneller dan je buffer.

Meerdere kaartjes zie ik zelf als nadeel. Ik ben blij dat ik van de vele rolletjes af ben en dan zou ik wel meerdere kaartjes nemen. Het risico dat ik een kaartje verlies is groter dan dat er iets met 1 kaartje misgaat denk ik.

Groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
Etienne Jong
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 10:14
WoonplaatsCOLON 't Zand (NH)
CONTACTCOLON

ter info:

ik lees hier dat Sandisk zijn prijzen flink zou gaan verlagen
Gebruikers-avatar
G. Heeres
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 02:28
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Zolang Sandisk geen Microdrives maakt voor mij geen Sandisk...
Volle glasbak met liefst 9 lenzen in de range van 8 tot 400 millimeter....
Gebruikers-avatar
Binne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 457
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 12:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ik begon bij Dane elec, daarna Sandisk.. maar heb nu 8 gig trandscend en die doen het net zo goed!

8 gigabyte CF voor 85 euro :)
Binne-Louw Katsma Fotografie (Natuur - Pers - Evenementen - Trouwreportages - Party)
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ok dan! Ik wil ook een CF kaart erbij kopen. Waar heb je die aangeschaft? :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
MadMarty
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 21:34
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Zolang Sandisk geen Microdrives maakt voor mij geen Sandisk...
Microdrives?? Bewegende delen toevoegen aan je camera? (Beweging is slijtage) Daarnaast vreet een microdrive meer vermogen (accu sneller leeg) en de average seek time is lager. Doordat er onderdelen van metaal gemaakt zijn, zijn microdrives zwaarder. Ik weet (ervarings deskunige) dat CF 2 uur in water van 40°C (was machien) gewoon overleeft, zelfs de wasdroger is geen probleem :) Ik weet niet hoe een MicroDrive daar mee omgaat (ivm bewegende delen enzo).

CF is inmiddels tot 16 Gb te koop (tweakers.net pricewatch), wanneer ik op Wikipedia kijk zijn de microdrives even groot (oke, er is een 20gb aangekokndigd, maar schiet dat maar es vol in RAW op 1 dag....).

OT
Ik heb zelf meteen 2 * 2GiB Extreme III gekocht bij mijn cam. Op vakantie wil ik ook regelmatig in RAW schieten, en dan is 1 Gb toch best wel snel vol. Ik zit er wel over te denken om misschien wat meer kaartjes te kopen, zodra de volgende prijs verlaging er door is. (over een paar maanden zijn die dingen goedkoper als een postzegel, als het zo door gaat.)

Het dillemma van welk kaartje is vol, welke is er leeg is het zelfde als met je accu's (heb ik er ook 4 van). Gewoon goed organiseren. Ezels bruggetjes. Rechts is plus, links is min. In jas/broek/tas/koffer zitten dus rechts altijd de volle kaartjes, links de lege. Voorwaarde is dus wel dat je dat consequent volhoudt :)
Laatst gewijzigd door 1 op MadMarty, in totaal 19 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
G. Heeres
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 02:28
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

@MadMarty:

Microdrives zijn goedkoper dan qua snelheid vergelijkbare CF kaarten. Dat was voor mij de belangrijkste drijfveer. Ik werk er nu 2 jaar mee, naar volle tevredenheid.
Volle glasbak met liefst 9 lenzen in de range van 8 tot 400 millimeter....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar