PTP of Normaal

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
rolux

Ik gebruik Windows XP en heb de transfermodus op Normaal gezet. Voor XP kan je ook PTP gebruiken. Wat is de beste methode?
Cep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 18:37
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

rolux schreefCOLONIk gebruik Windows XP en heb de transfermodus op Normaal gezet. Voor XP kan je ook PTP gebruiken. Wat is de beste methode?
Ik las ook in de handleiding dat je hem op ptp kon zetten als je XP gebruikt.Maar ik krijg dan geen communicatie aan de gang :cry:
Iemand anders die het wel gelukt is ???
Ja ik ben een 300d noob so what
CameraNerd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2004 14:15
WoonplaatsCOLON Lat: 52°30'20'' N. Long: 4°44'48'' O.

Cep schreefCOLON
rolux schreefCOLONIk gebruik Windows XP en heb de transfermodus op Normaal gezet. Voor XP kan je ook PTP gebruiken. Wat is de beste methode?
Ik las ook in de handleiding dat je hem op ptp kon zetten als je XP gebruikt.Maar ik krijg dan geen communicatie aan de gang :cry:
Iemand anders die het wel gelukt is ???
Ik vond een los blaadje in de doos met "notes on the PTP function".
Kweetniet of dat er bij jou ook bijzat, maar dit staat er o.a. in.

-Het werkt niet als het LCD scherm op de camera aan staat.
-Het duurt een paar minuten voordat je plaatjes kan downloaden.
- PTP werkt niet als er andere camerasoftware draait. (van de "solution disk" software)
- RAW kan problemen geven: Als XP service pack1 is geinstalleerd kan je alleen windows explorer gebruiken.
Zonder service pack1 helemaal geen RAW. Je kan ook geen Jpeg's downloaden als er RAW plaatjes bij in het geheugen staan.

Ze beloven sowieso niet dat het werkt.

Marcel
Blaat het niet, dan schaapt het niet.
Gebruikers-avatar
Webarcher
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2004 20:07
WoonplaatsCOLON Tiel

Ik, als Macintosh gebruiker, 'moet' hem op PTP zetten wil iPhoto de camera zien. Maar dan werkt alles ook prima.
Als hij op Normaal staat kan de de software van Canon communiceren met de camera, wat ook prima werkt. Maar uiteindelijk wil ik de foto's in iPhoto hebben, dus vandaar de keus PTP.

Jeroen
Canon EOS 6D mark ii | EF 17-40 F/4.0 L USM | EF 24-70 F/2.8 L USM | EF 50 F/1.4 USM | EF 70-200 F/2.8 L IS III |EF 100 F/2.8 Macro USM | 580 EX
levin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2004 15:25
CONTACTCOLON

Webarcher schreefCOLONIk, als Macintosh gebruiker, 'moet' hem op PTP zetten wil iPhoto de camera zien. Maar dan werkt alles ook prima.
Als hij op Normaal staat kan de de software van Canon communiceren met de camera, wat ook prima werkt. Maar uiteindelijk wil ik de foto's in iPhoto hebben, dus vandaar de keus PTP.

Jeroen
Ikzelf ben ook een Mac gebruiker, maar ik gebruik de normale stand. Want heb zitten testen kwa snelheid, en dat maakt niks uit blijkbaar!
Vind het wel jammer dat je niet de Sandisk als HD schijf kunt zien, zonder dat je dus een programma moet gebruiken.
[size=75]EOS 300D Canon + Speedlite EX 580 + OmniBounce + EF 70-200 f2.8[color=red]L[/color] IS USM + EF 17-40 f4.0 [color=red]L[/color] USM +EFS 18-55 USM + Soligor 1.4X Pro AF Teleconverter + EF 50/1.8 II + Battery Grip BG-E1 | Canon Ixus 400 [url=http://www.ldbproduction.nl]LDBPRODUCTION.NL[/url] | [url=http://www.wieisdiefotograaf.nl][color=red]wie is die fotograaf.nl[/color][/url][/size]
Gebruikers-avatar
Webarcher
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2004 20:07
WoonplaatsCOLON Tiel

Gebruik je dan de software van Canon zelf?
In iPhoto krijg ik het op 'Normaal' niet voor elkaar, enkel als PTP.

Jeroen
Canon EOS 6D mark ii | EF 17-40 F/4.0 L USM | EF 24-70 F/2.8 L USM | EF 50 F/1.4 USM | EF 70-200 F/2.8 L IS III |EF 100 F/2.8 Macro USM | 580 EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar