filters versus photoshop

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
HarryZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 09:19
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

Ik ben tot op heden een leek op het gebied van werken met filters op de camera (pola, grijsfilters) e.d.
Ik vraag me af of in photoshop sommige effecten kunnen worden nagebootst en of deze kwalitatief goed zijn.
Immers aanschaf van externe filters van b.v. B&W of Cokin zijn dan wellicht overbodig.
Voorbeelden zijn ook welkom :lol:

Groet,
Harry.
[size=75]Canon 40D + Grip BG-E2 | EF 17-40[color=red]L[/color] | EF70-200 2.8[color=red]L[/color] IS USM | EF 24-105[color=red]L[/color] | EF 50 1.8 | EF100-400 4.5/5.6[color=red]L[/color] IS USM | Tamron 1.4 teleconverter | 580EX + Omnibouce [/size]
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Als je bedreven genoeg bent dan is er heel veel mogelijk in Photoshop. Of je echter zo lang bezig wilt zijn met je foto's.....
En of je jezelf tijd genoeg gunt om zo bedreven te worden....

En vergeet niet, veel filters (denk aan de grijsfilters) gebruik je om te lichte delen te voorkomen. Softwarematig donkerder maken is niet meer mogelijk als er delen van de opname overbelicht zijn.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
j.corts
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2006 13:09
WoonplaatsCOLON Flevoland
CONTACTCOLON