SanDisk Ultra II

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Sissie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2007 09:17

Ik heb hem nog niet, maar over een kleine maand ga ik een Canon EOS 350D kopen. Kwestie van me al wat voor te bereiden op geheugenkaarten en andere accessoires, vroeg ik me af of dit type geheugenkaart überhaupt wel in de 350D past?

http://www.memoryshop.be/product/12288/ ... -1-gb.html

Deze kaart spreekt me wel aan. Heeft iemand van jullie er ervaring mee?
Broomer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2007 21:06
WoonplaatsCOLON Alblasserwaard

In de 350D passen alleen CF (CompactFlash) kaarten.
kees37
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2006 17:31

Hoi Sissie,

SD kaarten passen NIET in de 350D. Voor een 350D heb je CF kaarten nodig. Ik heb zelf CF ultra ll in div. grotes van geheugen en die bevallen me prima.
Canon 40D; Canon 24-105 F4; Canon 70-200 F4; Ext. 1,4; Canon 50mm F/1.8
Gebruikers-avatar
Sissie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2007 09:17

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Dus ik moet voor dit type gaan? http://www.memoryshop.be/product/11335/ ... -1-gb.html Sorry hoor, maar ik wil zeker zijn dat ik de goede kaart heb ;)
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Sissie schreefCOLONBedankt voor jullie snelle reactie!

Dus ik moet voor dit type gaan? http://www.memoryshop.be/product/11335/ ... -1-gb.html Sorry hoor, maar ik wil zeker zijn dat ik de goede kaart heb ;)
Yep, deze is prima! Al zou ik zelf voor een grotere versie gaan, d'as handiger op vakantie :-D op een 2Gb gaan ongeveer 570 foto's op hoogste kwaliteit jpg.

Groeten Sarpa
Broomer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2007 21:06
WoonplaatsCOLON Alblasserwaard

Ja dat ziet er goed uit. Ik weet niet uit mijn hoofd wat de schrijfsnelheid is van de 350d. Kun je vast wel ergens op internet vinden denk ik.

Maar het is prettig wanneer de kaart geen belemmerende factor is.

Misschien kun je, als je nog twijfelt, even een leverancier opbellen en de vraag voorleggen. Gevoelsmatig zeg ik dat de kaart snel genoeg is voor de 350D en CF past in elk geval.
Ik kan niet in je beurs kijken maar voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Vergeet ook niet te kijken wat een 2 of 4 GB kaart kost, in vergelijking kan dat minder zijn per Mb.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Broomer schreefCOLONJa dat ziet er goed uit. Ik weet niet uit mijn hoofd wat de schrijfsnelheid is van de 350d. Kun je vast wel ergens op internet vinden denk ik.

Maar het is prettig wanneer de kaart geen belemmerende factor is.

Misschien kun je, als je nog twijfelt, even een leverancier opbellen en de vraag voorleggen. Gevoelsmatig zeg ik dat de kaart snel genoeg is voor de 350D en CF past in elk geval.
Ik kan niet in je beirs kijken maar voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Vergeet ook niet te kijken wat een 2 of 4 GB kaart kost, in vergelijking kan dat minder zijn per Mb.
Snellere kaart heeft geen zin in een 350D.

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
Sissie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2007 09:17

Het is zo dat ik graag meerdere kaarten wil kopen die niet te groot zijn, daarom mijn keuze (ofja, idee) van de 1 GB. Bedankt!
Broomer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2007 21:06
WoonplaatsCOLON Alblasserwaard

Tja begrijpelijk. Mijn ervaring is dat wanneer je in RAW + JPG schiet dat ook een 1GB snel vol is en... altijd op het verkeerde moment. :cry:
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Sissie schreefCOLONHet is zo dat ik graag meerdere kaarten wil kopen die niet te groot zijn, daarom mijn keuze (ofja, idee) van de 1 GB. Bedankt!
Die discussie hebben we hier al eens eerder gehad. Ik vind meerdere kaartjes zelf erg onhandig... meer risico op kwijtraken, beschadiging van de connectoren, meer wisselen op momenten dat het je net even niet uitkomt etc... maar ieder zijn keuze natuurlijk.

Gelukkig zijn de kaartjes niet zo duur meer, dus je kunt je tegenwoordig aardig uitleven met kaartjes.

have fun!

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Vanavond was ik bij een kennis die (voor de zoveelste keer) problemen had met z'n computer. Nadat ik het probleem had opgelost, vroeg hij of ik ook verstand van digitale camera's had. Hij had een Minolta Dimage 5 en de nieuw gekochte kaart deed het niet. Klopt ook wel want zijn camera kan max 1Gb aan en de kaart was.... 4 GB! Terugbrengen was geen optie want verpakking kapot en bonnetje kwijt. Dus wat dan? Ruilen met mij voor een fototas (toch over want ik ben in afwachting van de bestelde Lowepro aw300). Mooie deal of niet :?: 8)
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Sissie schreefCOLONHet is zo dat ik graag meerdere kaarten wil kopen die niet te groot zijn, daarom mijn keuze (ofja, idee) van de 1 GB. Bedankt!
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt ( dus eigenlijk de centjes) maar misschien is de aanschaf van een imagetankje ook een optie. Dan heb je aan 2 kaartjes genoeg en kun je de ene leegmaken terwijl je met de andere door fotografeert :oops:
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Een kaartje van 2Gb is ruim voldoende. Wil je meer, koop dan een van 2Gb erbij. Als je kijkt op Rob Galbraith zul je zien dat grotere kaartjes alleen maar langzamer zijn. Bovendien kun je op een 2Gb zó veel kwijt, dat het haast zinloos is om een 4Gb te kopen. Die extra kaart is misschien alleen handig als je op vakantie bent en geen image tank bij je hebt oid. Ik zelf zorg er altijd voor dat ik elke avond mijn kaartje ergens kan dumpen.

[modbreak BasZ -> heb even je url-tag gecorrigeerd]
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik zou zelf persoonlijk inderdaad ook gewoon eerst voor de 2GB versie gaan (trouwens wat zijn die prijzen laag geworden zeg!) en mocht het in de praktijk nog een beetje tegenvallen qua ruimte er een 2e 2GB bij kopen.

Als je echt op "foto-vakantie" gaat dan is een image-tank natuurlijk ook wel aan te raden! :)

Hier kan je trouwens ook nog kijken...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Hanz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2005 13:16
WoonplaatsCOLON Houten

Of hier even kijken:

Ik heb daar zelf een Transcend 4 Gb (120x) gekocht.
Heb daar toen de tijd 80 euro voor betaald.
Daar heb je nu een 8 Gb (als dat past in 350D) voor.
[size=75]Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen[/size]
Gebruikers-avatar
Hanz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2005 13:16
WoonplaatsCOLON Houten

BasZ schreefCOLON....trouwens wat zijn die prijzen laag geworden zeg!
Verbaasde me er ook over. :shock:

Denk dat ik wanneer ik nu nog niets had en zou beginnen met een 2Gb Ultra II.
Dan ben je +/- 25 euro kwijt en heb je hele goede kaart.
[size=75]Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen[/size]
Gebruikers-avatar
Sissie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2007 09:17

Bedankt voor jullie links! Fijn dat jullie de beginnertjes zo goed willen helpen :D
Ik vraag me af wat een Imagetank is?
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Heb ooit 120 euro betaald voor me 2GB UltraII en dat was toen een koopje... :cry:
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Sissie schreefCOLONIk vraag me af wat een Imagetank is?
zoek eens op dit forum naar "imagetank", of bijv naar "pd70x". De zoekfunctie vind je boven aan, in het menu rechts van het EOSDigitaal logo.

Wat betreft het geheugen: koop wat je nodig hebt. Koop niet "op de groei". Voor de prijs van een 2 GB kaartje, heb je over een half jaar een 4 GB. Zelf vind ik 2 GB een mooie grootte, en niet zo duur.


veel succes met je keuze.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

*KUCH* http://nl.wikipedia.org/wiki/Imagetank *KUCH*

(gewoon via Google, een aanrader trouwens om dingen op te zoeken! ;))
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar