eerst post MX pic

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
stijn mxpics
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2007 10:30

1.
Afbeelding

was mijn eerste dag met de canon 30D wat denken jullie ervan?
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Beetje close gecropt, beweging is eruit, beetje erg scheef. En een beetje groot, afleidend logo rechtsonder.

Maar dat klinkt negatiever dan het bedoeld is. Lekkere plaat verder. Veel plezier van je 30D!
stijn mxpics
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2007 10:30

ik hem hier sjust niets gecropt daar doe ik nie aan mee!

in de motocross wereld telt volgens mij die horizon nie! moja ieder zin mening zeker
Gebruikers-avatar
Drrrrkkk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 13:24
CONTACTCOLON

Niet gecropt... vind je het erg als ik je zeg dat ik dat niet geloof? Als ik de foto zo zie is het voor mij namelijk een foto die gemaakt is nadat de foto gemaakt is. Daarmee bedoel ik dat het op mij overkomt alsof je een foto gemaakt hebt die op zich niet bijzonder is, maar men enig 'sjoppen' is er toch nog wat geinigs van gemaakt. Is op zich geen schande trouwens hoor.

Kleuren en scherpte zijn redelijk voor elkaar. Alleen: was het niet juist zonnig toen je de foto maakte (lijkt er op de foto wel op + datum is van eind April)? Zo ja, waarom dan ISO320 gebruikt en niet ISO100? En je hebt een sluitertijd van 1/1600 gebruikt... waarom zo retesnel en niet met wat meer 'snelheid' in de plaat (dus lagere sluitertijd)?

Vat de kritiek niet op om je af te zeiken he... puur bedoelt om je in de toekomst nog betere platen te laten schieten. Qua hardware zit het wel snor; je gebruikt een EOS30D zie ik en dat is fijn spul. :)
[-despite all my rage i am still just a rat in a cage-]
stijn mxpics
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2007 10:30

kvind het zeker nie erg maar ik weet dat ik niets aan die foto veranderd heb behalve logo en zwart kader. en als je manier weet om het te bewijzen doe ik het zeker want ben 100% zeker dusja

tips over instellingen zijn zeker altijd welkom!! ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en ben nog jong dus nog veel te leren.
stijn mxpics
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2007 10:30

1. http://img255.imageshack.us/img255/3420 ... opyya2.jpg

is deze dan mss beter?? van foto zelf, je moet nu niet kijken naar sluitersnelheid enzo want is zelfste als die ervoor...

[modbreak BasZ -> toch maar even een link van gemaakt, namelijk beetje niet volgens de regels...]
Gebruikers-avatar
Kaylani
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2005 22:50
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
CONTACTCOLON

Foto is beter, nu je taalgebruik nog.
[size=75][b][color=blue]Camera:[/color][/b] Canon 30D [b][color=blue]Lenses:[/color][/b] Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 50 f/1.8 II | Canon EF 75-300 1:4-5.6 III usm [b][color=blue]Flits:[/color][/b] Canon Speedlite 420 EX[/size]
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

2e komt er vreemd op mij over, hij rijdt de foto uit.
Daarnaast, voldoet deze foto aan de max afmetingen van 900 bij eh 600 (dacht ik) ?
Hij lijkt groter, moets ver naar links de leegte in.
Kijk dit is nu een onderschrift...
F_l_i_p_j_e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 17:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Ten aanzien van de punten van Drrrrkkk kan ik helemaal met hem meegaan. Het is zonde dat de (voor de kijkers) linkerhand en rechterarm niet volledig opstaat. Misschien volgende keer toch wat ruimer schieten en vervolgens croppen. Dan wordt je plaat echt veel mooier.

Verder zou ik inderdaad een langzamere sluitertijd nemen dan bij de voorgaande foto. Hierdoor krijg je meer beweging.

Ten aanzien van de horizon. Ik krijg als ik er naar kijk het gevoel dat de foto gekanteld is. Het komt bij mij over alsof de motorrijder gaat omvallen. Een schuineffect in de foto is mooi (hou er zelf wel van, maakt het was speelser), maar dit is naar mijn mening iets te extreem. Zou hem volgende keer iets minder kantelen.

Ten aanzien van je tweede foto, deze vind ik qua compositie mooier. De houding van de motorrijder is inderdaad niet natuurlijk. Het lijkt zoals al eerder gezegd, alsof hij uit de foto rijdt.
Verder denk ik dat als je de foto nog wat meer bewerkt met photoshop qua kleurinstellingen er meer uit te halen is.
Verder, maar je gaf het zelf al aan, zou ik wat meer snelheid in de foto zien. Je ziet dat de spaken stil staan. Dus ook hier is de sluitertijd te hoog.

Als ik de platen zo zie, heb je absoluut potentie om in de toekomst mooiere platen te schieten. Ik denk dat je veel goede kritieken hebt gehad, waarmee je wat kunt. Dus heel veel succes en veel fotograferen!!!!
Gebruikers-avatar
newbie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2006 15:41

ik vind dat stijn wel erg negatief benaderd wordt. zijn foto's zijn netjes nabewerkt, kijken lekker weg en het is zijn eerste post?

ondanks dat de 2e de foto uit rijdt vind ik dat door die vette wolk niet storend maar juist een mooi effect geven.

lekker door gaan stijn.goed bezig
F_l_i_p_j_e
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 17:39
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Newbie,

Het is absoluut niet mijn bedoeling om Stijn negatief te benaderen. Zoals je zegt, zijn het voor een eerste post nette platen. Laat daar geen misverstand over bestaan.

De tips die ik gegeven heb, zijn absoluut opbouwend bedoeld. Ik denk dat dat voldoende blijkt uit mijn afsluitende opmerking. Voor een eerste post zijn het absoluut goede foto's. Dat ben ik helemaal met je eens.

Ik hoop dat Stijn door gaat met fotograferen en veel oefent. Hij heeft absoluut potentie om hele mooie platen te schieten.
Gebruikers-avatar
Hobbit
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2007 20:16
WoonplaatsCOLON Den Haag

Foto 1 is wat krap en gekanteld maar ik vind dit zelf niet storend.

Foto 2: daar rijdt hij volgens mij de foto bijna weer in als je de sporen volgt.... En juist dat opspattende zand geeft snelheid aan. De kleuren zouden wel wat verbeterd kunnen worden.

Ik denk dat je zeker wel goede foto's kan gaan maken met wat tips van de mensen hier!!!
Groetjes Lenie

Ooit komt mijn dag......
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar