Celebrating Spring - Poppies

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Bloemen zijn niet mijn favoriete onderwerp, maar ik 'moest' ze toch echt schieten van mijn vriendin. Dus van de week tussen de buien door, mijn kans gepakt. Ik ben benieuwd weer naar jullie reacties.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie reeks en goed van kleur, voorkeur heb in ook nog, das voor de derde opname.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Misschien niet je favoriete onderwerp maar je hebt ze wel mooi vastgelegd....met leuke compo's.
Foto 1 en 3 spreken mij het meest aan, goed scherp en mooi van kleur. :P

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Mooi Joop

Ik vind nummer 2 er wel echt uitspringen lekker van kleur en compo, de kleuren komen weer mooi terug in de weglopende dof.
Mooie plant de papaver in ze vele vormen en kleuren.

Bij sommige foto's had je met een planten spuit een mooie ochtend dauw kunnen creeeren voor net dat beetje extra :wink:

Groeten Cor
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

jammer he dat je het moest van je vriendin :roll:

wat een prachtplaten... :D


grtz

Rob
fireblade

Ik zou nooit meer naar je vriendin luisteren :mrgreen:.
Wat een saai onderwerp die bloemen :lol: :lol: :lol:

Prachtige foto's. Lekker scherp, veel contrast. Erg mooi zo met die blauwe luchten. Top gemaakt. Foto 2 is de favoriet.

Gr. Chris 8)
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

hier ook foto 2 als favoriet, erg mooie foto's
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Klaprozen zijn verrekte lastig om te fotograferen. Het rood dat er in zit (en er af komt) lijkt lichtmeters behoorlijk in de war te brengen. Jou is het in elk geval goed gelukt Joop. Goed gedaan!
Ik vind die eerste wel lekker, ik hou wel van tegenlicht.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Een knappe serie, Joop......


ps ik hoop voor jou dat je niet al teveel positieve reactie's krijgt, want die zou je vriendin weleens als goede argumenten kunnen zien om in het vervolg beter naar haar te luisteren.. :)


Groet,
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Natuurfreak schreefCOLONEen knappe serie, Joop......


ps ik hoop voor jou dat je niet al teveel positieve reactie's krijgt, want die zou je vriendin weleens als goede argumenten kunnen zien om in het vervolg beter naar haar te luisteren.. :)


Groet,
Ik laat haar dit gewoon niet lezen ;) Ze vond ze zelf erg mooi. Dank jullie wel voor de reacties.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Joop schreefCOLONIk laat haar dit gewoon niet lezen ;)
Ik zal dit topic dan wel even uitprinten en het haar bij onze volgende ontmoeting laten lezen. Mij bevallen ze namelijk ook erg goed. ;-)

Deze serie geeft weer aan dat het weinig uitmaakt wat je fotografeert. Je gevoel voor fotografie is gewoon zo goed. Maar ja je kan niet alles leuk vinden dus gewoon blijven doen waar jezelf het meeste mee hebt.

De eerste foto is erg mooi zo met het tegenlicht. Zit dat beestje nu vol met stuifmeel of kruipt ie uit een cocon?
Voorkeur gaat naar de laatste. Erg mooi zo met een stukje zon erop en wat flare en mooie scherptediepte.

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Ik heb een tijdje je foto's niet gevolgd en ik vind deze reeks wel verrassend.

Laat ik er meteen bij zeggen dat er hele mooie tussenzitten en dat dit een prettige reeks is om naar te kijken!

Toen ik pas lid was was ik erg onder de indruk van je landschapsfoto's en deze hebben me zeker geinspireerd in mijn eigen ontwikkeling. Dus vandaar.... een knappe serie maar ik kijk al vol verwachting uit naar de volgende landschapsreeks(en)!!

Groet,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

mss niet je grote voorliefde maar dit doe je verre van onverdienstelijk. Ben er een poosje geleden ook mee bezig geweest maar jou foto's geven mij weer nieuwe inspiratie tot klaprozen / papaver foto's...

vind zelf #2 erg fraai, mooie combi van grond en helblauwe lucht, dat rood en blauw naats mekaar doet het goed. De foto's erna mis ik persoonlijk een beetje de grond en de laatste is wel mooi met die flare maar daardoor wordt de kleur van de klaproos wat fletser... #1 is ook heel erg schitterend met dat tegenlicht, twijfel alleen een beetje over de scherptediepte, die had mss ietsjes grtoer gemogen...

maaruh... wat mij betreft ermee doorgaan!!
www.johanvanderwielen.nl
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

Goed gedaan, zeer mooie kleuren, goed scherp en nette compo's. Meer kan ik er niet over zeggen.

Zebra
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Mooie platen!
Alleen jammer dat ze nogal clippen in het rode kanaal, maar daar is nauwelijks onderuit te komen met dit soort kleurige bloemen.

en ik begrijp alleen absoluut niet waarom de titel van dit draadje en bij de foto's nou weer in het Engels moeten. En heavy loaded is nog fout ook ('t is heavy load danwel heavily loaded).
Gebruikers-avatar
petra66
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2005 12:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Joop,

Er zitten hele mooie platen tussen, vooral nr 2 en 3 vind ik fantastisch. Maar de rest mag er ook wezen hoor :lol: Toch maar vaker foto's van bloemetjes schieten.

gr. Petra
[size=75][color=bleu]Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt.[/color][/size]
http://foto.petraderuiter.nl
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Dank jullie wel voor de reacties. En Miccie, goed je weer op het forum te zien. ... enne ... ik zal zeker wat vaker naar mijn vriendin (moeten?) luisteren ;)

En de titels van de foto's zijn in het Engels omdat ik dit jaar bijv. al meer dan 12.000 hits op mijn site heb gehad, waarbij de bezoekers vanuit de gehele wereld komen. Lang leve internet!
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar