Sterrenbeelden: 5 modellen, 1 visagiste en 1 fotograaf

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Samen met in eerste instantie Linda, een model dat ik heb leren kennen via PhotoPlace, heb ik een idee ontwikkeld om alle sterrrenbeelden te doen. Wel moest er natuurlijk een beetje een eenheid in gebracht worden, en dat hebben we gedaan door met steeds dezelfde achtergrond te werken, en met één soort stof als kleding (organza in verschillende tinten). Oorspronkelijk zouden we met 6 modellen alles gaan uitvoeren, maar helaas was één van hen ziek, en moesten we/ze het met z'n vijven doen.

De visagie is op geweldige manier gedaan door Kim Peeters (kimmetjeh op Photoplace).

En hier zijn dan de resultaten!

Omdat alle sterrenbeelden bij elkaar horen, heb ik de crew gevraagd of er voor deze keer 12 foto's in 1 topic mochten. Vanwege de bijzondere omstandigheden werd dat toegestaan, dus nu zonder verder uitstel:

Waterman
Afbeelding

Vissen
Afbeelding

Ram
Afbeelding

Stier
Afbeelding

Tweelingen
Afbeelding

Kreeft
Afbeelding

Leeuw
Afbeelding

Maagd
Afbeelding

Weegschaal
Afbeelding

Schorpioen
Afbeelding

Boogschutter
Afbeelding

Steenbok
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op fokkedeboer, in totaal 2 keer gewijzigd.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Schitterende serie.. Ik vind je eigenlijk steeds beter worden.. Wat ik zeer leuk gevonden vind is de hairstyling bij bijvoorbeeld ram en stier... Ook slim om Femke te vragen voor leeuw.. Je hebt volgens mij enorm op de details gelet.. Goed hoor....
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Afbeelding



(nu alleen nog even in de goede volgorde zetten :wink:)
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Fokke,

ten eerste brilliant idee! Gewelidige uitvoering daarnaast ook. Helaas vind ik niet alle sterrenbeelden even duidelijk uit de verf gekomen.
Boogschutter: kan niet missen, glashelder en prachtig uitgevoerd.
Kreeft: Ik moest even kijken, maar ja, het is een kreeft. Ook mooi gedaan met de kleur van de kleding.
Leeuw: duidelijk wel een leeuw, maar hij had van mij wat rauwer gemogen, ik vind de plaat een beetje netjes.
Maagd: WAUW, de onschuld straalt er vanaf!
Ram: Schitterend gedaan met het haar! Dat maakt de plaat.
Schorpioen: Jammer dat de staart bijna in het onscherptegebied valt, daardoor gaat de nadruk teveel naar de handen en mis je steekstaart van de schorpioen.
Steenbok: sorry, deze ontgaat mij helemaal :? Ik snap de houdign van het model niet, sorry.
Stier: geweldig goed gebruik gemaakt vanhet haar. Andere kleur kleding had de plaat misschien sterker gemaakt, maar daar twijfel ik nog over.
Tweelingen: Mooi, goed, prima, verder niets over te zeggen
Vissen: SUPER. Hoe heb je dat water erin gekregen? Het betere soepwerk?
Waterman: ja, zo helder als water
Weegschaal: ook compleet duidelijk!

Fokke, echt een hele mooie serie, je kan trots zijn, de modellen ook trouwens. Ik hou wel van dit soort werk dat wat verder gaat dan de standaard portretfoto.

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
Loekie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2006 23:40
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Jemig Fokke, Geweldig... elke foto stuk voor stuk! :shock:

Fantastisch idee en nog betere uitwerking. ik ben er behoorlijk van onder de indruk .. ik zal dit nog lang niet kunnen nadoen...
Nooit geschoten is altijd mis.
V-max
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Enter

Super super super, echt perfect idee, perfect uitgevoerd !!!!
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik ga hier nog eens heel uitgebreid naar kijken, maar voor nu alvast een heeele diepe buiging voor de eerste indruk.
(en: dit lettertype vind ik veel beter :-) )
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Ook ik ga hier nog een keer naar kijken, maar voor nu: Ontzettend goed Fokke!
Ik vind dit 1 van je beste series!!
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

geweldig gedaan!!

dat idee van de haren heb ik geloof ik wel eens in de flair ? gezien die hadden ook foto plaatjes bij de horoscoop rubriek , maar desalniettemin, knap uitgevoerd!
vind de sterrenbeelden erg mooi uitgebeeld, met uitzondering van steenbok, die kan ik niet helemaal volgen
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Een hele mooie serie hoor!!
Zal wel een hoop werk zijn geweest?

Maar hier toch een paar kleine dingetjes die mij zo opvielen.

De Maagd en de Waterman vallen een beetje buiten de boot in vergelijking met de rest qua licht en bewerking.

De Tweeling is geen echte tweeling, altans zo komt het bij niet over.
Hier had ik de zelfde dame erbij geshopt of een echte tweeling genomen.

Bij de vissen had ik echt water genomen.
Maar dit project heeft toch al veel werk gekost dus om nou een bak water in je kamer neer te zetten lijkt mij ook wel overdreven. :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Erg mooie reeks. Fraaie details en mooie modellen.

GR
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Fokke, geweldig, ik kan er niets anders van maken. Grandioos idee en nog beter uitgevoerd. De schorpioen vind ik iets minder, maar de rest......
Ben het met Chow eens, wat een sprongen maak je. Fotografisch, maar ook op het gebied van nabewerking.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

pinkie and some brain schreefCOLON Schorpioen: Jammer dat de staart bijna in het onscherptegebied valt, daardoor gaat de nadruk teveel naar de handen en mis je steekstaart van de schorpioen.
Steenbok: sorry, deze ontgaat mij helemaal :? Ik snap de houdign van het model niet, sorry.
De staart van de schorpioen was vrij snel gemaakt van mijn hangmat met rondgebogen stang erin, en daar een zwarte lap omheen gewikkeld. Als die scherper was geweest, viel dat teveel op, nu niet zo!
De Steenbok: die leeft in de bergen, en ik stel me voor, dat zij nu haar voorste pootje op een hogere rots neerzet.

Uiteraard is alles behoorlijk symbolisch, en hoeft het voor mij ook niet zo letterlijk uitgebeeld te worden.

Het idee van de vis(sen) in het water ontstond ter plekke, en een groot zwembad heb ik niet in mijn woonkamer/studio ;) dus daarom maar softwarematig gedaan (met [url=http://www.flamingpear.com/flood.html]Flood[/url van Flaming Pear).

De Tweelingen ontstond ook ter plekke. Ik was inderdaad eerst van plan de tweeling door clonen te maken, maar omdat deze twee meiden - die overigens geen familie van elkaar zijn - zoveel op elkaar leken, vond ik dit ook wel leuk. Echte tweelingen lijken tenslotte ook niet (altijd) als 2 druppels water op elkaar!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Hoe dan ook: je hebt een prachtige serie uitgewerkt.. beetje te zoet naar mijn smaak, maar wel heel erg goed gedaan, hulde!
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Hele mooie uitvoering en goed idee!
Vooral de belichting is héél sterk, uiteraard ook de gehele uitvoering.
Wellicht het mooiste wat ik al van je gezien heb Fokke, ga zo verder!
Grz,
jasper
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Een welgemeend "chapeau" voor het idee en de uitvoering. Fantastisch creatief, maar toch clean uitgevoerd.

Een puntje van kritiek: het maagd-sterrenbeeld valt een beetje uit de toon qua kleur, belichting en daardoor ook qua sfeer. Misschien moet je daar nog eens mee aan de slag?
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

wauw helemaal super Fokke, wat een leuk idee en heel erg goed uitgevoerd, alleen 1 opmerking:

ikzelf ben een Ram en de foto van de Ram geeft de Ram een wat verlegen uitstraling nu, terwijl de (meeste) Rammen dat helemaal niet zijn. Rammen stralen het in ieder geval niet uit maar dat is dan ook mijn enige minpuntje aan de serie :wink:

echt heel orgineel!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Fokke,

Echt een super serie. Wat zal het passen en meten zijn geweest in jouw huiskamer! Heel mooi evenwichtige serie. Heb eigenlijk niks aan te merken of het zou zijn dat bv een leeuw wat aggressiever had mogen kijken. Maar van de andere kant: een grommende leeuw is erg standaard en nu is de reeks heel homogeen.
Ik vind ze gewoon mooi zo. De leuksten: de kreeft en de vissen. Hierbij vind ik het ook niet erg dat het water niet echt is. Het is heel mooi gesjopt met die halve handjes en past mooi in de serie.
Moe, maar voldaan zeker?

PP
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Zoals je vanmiddag al zei ben je trots op deze serie: ik zou zeggen ben supertrots want het is inderdaad een prachtige geworden!
Mooi hoe je je idee hebt weten om te zetten in foto's. Ik vind ze ook niet allemaal even sterk (mijn sterrenbeeld wel, das de 1e), maar dat lijkt me ook een bijna onmogelijke opgave.
Nogmaals: compliment!!!

Groet, Trudy
PS ik ben het met Schoffie eens: even goed zetten, dus niet op alfabet maar op maand.
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

CaNonTruDy schreefCOLONPS ik ben het met Schoffie eens: even goed zetten, dus niet op alfabet maar op maand.
OK, ga ik doen... En alles even sterk is wel heel zwaar hoor, ik merkte nu al dat na ca 8 sterrenbeelden de inspiratie moeilijker te vinden was!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar