Lenzen uit Amerika importeren

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ReneC
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2007 15:42
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Ik ben op zoek naar een lens met wat meer mm dan de 18-200 die ik nu heb.
Ik zit persoonlijk nog te twijfelen tussen de Canon 100-400 en de Sigma 80-400.

Ik heb de laatste dagen internet wat af zitten struinen, en het valt mij op dat lenzen in de VS aanzienlijk goedkoper zijn dan in Europa.
Scheelt soms tot 50%.

Ja ik weet dat ik nog 6% invoer en 19% BTW moet betalen, maar dan nog heb je een verschil van z0'n 25%.

Mijn vraag is: Heeft iemend ervaring met het invoeren van lenzen?
Kijk ook op www.familie-claassen.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Veel prijzen in Amerika zijn ook zonder BTW. Dat schijnt per staat verschillend te zijn.

Ik weet niet of je EN amerikaanse BTW EN nederlandse BTW moet betalen.
Geen idee hoe dat zit. Wel interessant, ik lees lekker mee.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

In de VS kennen maar een aantal staten Sales Tax (BTW) Dus dat is (redelijk) goed nieuws. Als je lenzen importeert in de EU moet je import heffing (en vaak administratiekosten) betalen. Als je al Sales Tax hebt betaald, komt de BTW/import heffing er bovenop....

Als je lenzen in de VS koopt heb je eigenlijk nooit recht op garantie in Europa. Ook moet je vaak nog extra verzendkosten en verzekering erbij betalen. Mijn advies is eigenlijkom binnen de EU naar de voordeligste oplossing te zoekn. Je hoeft dan geen extra BTW te betalen, en je houdt het recht van garantie.....
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

ReneC schreefCOLON...knip...
Ik heb de laatste dagen internet wat af zitten struinen, en het valt mij op dat lenzen in de VS aanzienlijk goedkoper zijn dan in Europa.
Scheelt soms tot 50%.

Ja ik weet dat ik nog 6% invoer en 19% BTW moet betalen, maar dan nog heb je een verschil van z0'n 25%...knip...
Kun je eens een voorbeeld en een link geven met deze grote verschillen? Ik ben zelf namelijk bezig geweest met het importeren vanuit Hong Kong maar kwam er al snel achter dat inclusief de verzending, 6,7% invoerrechten en 19% BTW, ik nog maar weinig voordeel overhield.

Ik heb wel eens wat besteld voor mijn videocamera bij http://www.fotodiox.com/shop/ en daarbij had ik het geluk dat invoerrechten en BTW me bespaard bleven omdat ik destijds onder de drempel had besteld.
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Ik heb wel eens een flitser geïmporteerd uitde USa (Besteld via postorder) Werd keurig thuis afgeleverd met een bonnetje erbij voor BTW en invoerrechten plus 10 euro voorschotprovisie.
Al met al was ik net iets goedkoper uit dan in Europa. Met de dalende dollar word aanschaffen in de USA natuurlijk steeds voordeliger.
Sales Tax betaal je normaal gesproken bijna altijd als je iets in Amerika ter plekker koopt. Maar als het buiten de staat wordt verzonden hoef je dat normaal gesproken niet te betalen al kan dat wel van staat tot staat verschillen. Je kunt soms via Mack een internationale garantie erbij kopen. Zo heb ik dat recent ook gedaan met een in de USA aangeschafte lens. Tokina 10-17 voor alles bij elkaar net iets meer dan 500 USD incl 7 jaar internationale garantie..
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
ReneC
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2007 15:42
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

A3-D
Kun je eens een voorbeeld en een link geven met deze grote verschillen? Ik ben zelf namelijk bezig geweest met het importeren vanuit Hong Kong maar kwam er al snel achter dat inclusief de verzending, 6,7% invoerrechten en 19% BTW, ik nog maar weinig voordeel overhield.

Ik heb geen speciale sites, maar ben via de sigma site, ebay en amazon.com op diverse pagina's terecht gekomen.

Voot de sigma 80-400 moet je in de VS $999 neertellen, omgerekend naar euries incl invoerrecheten en BTW kom je dan op zo'n €825 terwijl hij in Nederland rond de €1150 kost
Kijk ook op www.familie-claassen.nl
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Sales tax betaal je natuurlijk niet hè! BTW betaalt een buitenlander hier ook niet als ie weer naar huis terug gaat (als ie bv hier een camera koopt; voor zijn biertje betaalt ie wél BTW).
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Mike Philippens schreefCOLONSales tax betaal je natuurlijk niet hè! BTW betaalt een buitenlander hier ook niet als ie weer naar huis terug gaat (als ie bv hier een camera koopt; voor zijn biertje betaalt ie wél BTW).
Dat hangt ook weer af van de staat....

http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxe ... ted_States
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Peije schreefCOLON
Mike Philippens schreefCOLONSales tax betaal je natuurlijk niet hè! BTW betaalt een buitenlander hier ook niet als ie weer naar huis terug gaat (als ie bv hier een camera koopt; voor zijn biertje betaalt ie wél BTW).
Dat hangt ook weer af van de staat....
http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxe ... ted_States
Laten we het niet moeilijker maken dan het is: ik ben nog geen webshop tegen gekomen die sales tax berekent bij buitenlandse aankopen.

Het is gewoon een aandachtspuntje als je gaat (web)shoppen. De finesses van de hele regeling zijn niet zo spannend.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

ReneC schreefCOLONIk heb geen speciale sites, maar ben via de sigma site, ebay en amazon.com op diverse pagina's terecht gekomen.

Voor de sigma 80-400 moet je in de VS $999 neertellen, omgerekend naar euries incl invoerrechten en BTW kom je dan op zo'n €825 terwijl hij in Nederland rond de €1150 kost
Volgens de huidige koers kom je wel hoger uit dan de door jou aangegeven € 825,=

Als met 1000 USD rekent dan is dat omgerekend ongeveer € 700,= en hierop wordt 6,7% invoerrechten betaald en 19% BTW (ik reken dan geen verzendkosten mee, echter betaal je daar ook vaak invoer en BTW over).

Ik denk dat je dan ongeveer op € 900,= uitkomt, wat nog steeds € 250,= goedkoper is dan hier in Nederland. Bij een betrouwbare winkel zou ik dus best durven te bestellen, en ook de verzending is veelal te volgen.

Ik heb reeds meerdere malen producten uit Amerika laten overkomen en heb nog nooit problemen gehad met leveringen en of DOA.

Als het verschil voor mijn Canon 70-200mm F4 IS ook zo groot zou zijn had ik 'm ook daar bestel, helaas is dit niet het geval...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar