Verzameltopic: Veenhuizen Groep Rally 2007

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Akumal

Afgelopen weekend voor het eerst foto's gemaakt van een Rally. Eerst thuis bij de snelweg geoefend. Maar bij een rally is het toch "net" even wat anders. Het viel toch niet mee om alle foto's scherp te krijgen bij het pannen. TV iets verhoogd voor toch scherpte, helaas dan wel minder snelheid in foto :cry:
Kon helaas ook niet al te lang blijven en was maar op 1 proef.
Wel erg leuk en leerzaam.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91102[/img]
2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91099[/img]
3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91101[/img]
4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91103[/img]
5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91100[/img]
6.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91107[/img]
7.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91108[/img]
8.
Leuk hoetje :lol:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91109[/img]
9.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91105[/img][/b]
Laatst gewijzigd door 1 op Akumal, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Ik mis bij alle foto's (rijdende auto's) de scherpte. Sorry, maar is altijd moeilijk hoor, rally fotograferen voor de eerste keer.

Ik zou zeggen veel blijven oefenen.
De composities zijn wel goed, zijn denk wel moeilijke punten om te pannen. Zelf neem ik daar vaak en lange bocht voor, of een recht stukje, maar dan inet met je neus op de weg gaan staan.

Succes bij de volgende rally's

Alexander
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
HaRdCoRe-WeZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2006 09:45

Ik denk dat de hoeveelheid USM tijdens het bewerken je tegen is gaan werken. Foto 5 is zowiezo onscherp. Ik heb eigenlijk geen recht van spreken, heb nog nooit een rally gefotografeerd. Verder zijn het geen slechte foto's, maar ik denk teveel nabewerkt, het is niet natuurlijk meer.
Schiet soms met: Canon EOS 10D | Canon EOS 40D | Canon EOS 7D | Canon EF-S 60mm F/2.8 USM | Canon EF-S 17-55mm F/2.8 USM IS | Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM IS | Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM IS | Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS
Akumal

Ik stond ook op een erg slecht punt. Je kont hier bijna geen kant op.
Ik was zo stom geweest om met zo'n K.... :evil: shuttle bus mee tegaan, deze reden niet echt vaak.
Volgende keer met eigen auto naar diverse hotspots gaan.

Foto 5 is inderdaad niet scherp maar wilde hem toch laten zien, omdat ik al zo weinig foto's had met actie erin.

Ben sinds kort ook bezig met USM, waarschijnlijk iets te gretig geweest.
Dank voor reacties.
rob.
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Dat was ook het eerste wat mij op viel: De USM iets te veel van het goede :P
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

@ TS, misschien de naam van het topic even veranderen in verzameltopic, dan kunnen andere mensen waaronder ik ook foto's plaatsen.

Foto's zien er voor de eerste rally best aardig uit, succes bij de volgende rally.
Ik heb er ook nog wel eens wat missers tussen zitten, maar oefening baart kunst.

Raymond
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Akumal schreefCOLONHet viel toch niet mee om alle foto's scherp te krijgen bij het pannen.
Ja en..? Dan mislukken er toch gewoon een aantal? Daar leer je juist van! :wink:

De foto's: Over het algemeen teveel USM gebruik inderdaad. Verder komen de kleuren op 2 en 3 ook nogal vreemd (desaturated?) over.
Maar goed, eerste keer.. gewoon blijven proberen!
Rally is ook niet de makkelijkste autosport om te fotograferen.

Ik zie dat het een verzameltopic is, dus.. hier zijn mijn foto's! :D

FVO1
Afbeelding

FVO2
Afbeelding

FVO3
Afbeelding

FVO4
Afbeelding

FVO5
Afbeelding

FVO6
Afbeelding

FVO7
Afbeelding

FVO8
Afbeelding

FVO9
Afbeelding

FVO10
Afbeelding
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Akumal

Ja en..? Dan mislukken er toch gewoon een aantal? Daar leer je juist van!
Ik heb er genoeg weggegooid hoor :wink: . Ik vind het ook erg leuk maar wel moeilijk maar dit weerhoud me niet om verder te gaan hoor!!!
Wacht maar binnekort......... :lol:

Ik weet niet precies wat je bedoel met foto 2 en 3, komen desaturated over? Waarschijnlijk gevalletje teveel USM. Heb in CS2 automatisch levels aangepast.

Al met al, ik ben nu pas 4 maanden bezig met fotografie dus komt helemaal goed.

Foto's van jouw zijn te mooi :twisted:
rob.
HaRdCoRe-WeZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2006 09:45

Erg fraaie platen Frevo 8)

Pannen lukt mij ook niet altijd, kwestie van proberen en oefenen, oefenen en oefenen. Komt heus wel goed.
Schiet soms met: Canon EOS 10D | Canon EOS 40D | Canon EOS 7D | Canon EF-S 60mm F/2.8 USM | Canon EF-S 17-55mm F/2.8 USM IS | Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 USM IS | Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM IS | Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM IS
Gebruikers-avatar
Rabbit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2007 22:43
WoonplaatsCOLON Maastricht

@Akumal.
Ben ook pas een beginner dus voel me soms wat ongemakkelijk om te reageren op de foto's van anderen. Wat weet ik er immers van?
Wat dat USM betreft. Is ook vaak moeilijk tot hoever je kan gaan, immers eerst moet je USM al toepassen op de originele foto en eigenlijk moet je ook nog eens USM opnieuw gaan toepassen nadat je foto hebt verkleind voor op een forum.
Foto 1 vind ik mooi van compositie en vooral heel mooi van kleur (prachtige kleur blauw heeft die wagen).
Verder zie ik bij foto 7 en 8 dat je je best hebt gedaan om de auto's op een originele wijze te fotograferen (foto 8 zelfs groothoek als ik me niet vergis).

@Frevo.
Hier durf ik natuurlijk bijna helemaal geen commentaar op te geven. Prachtige foto's. Al vind ik de eerste 3 (van achteren) niet zo boeiend.
Foto 5 vind ik helemaal geweldig met dat wiel van de grond. Bij foto 7 en 8 valt het licht heel mooi in die stofwolk.
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Truukje voor pannen weten? ;)
Gewoon op een stuk gaan staan waar de auto's meer snelheid hebben, dan zit er ook meer snelheid in de foto's.
En dan gewoon de sluitertijd op 1/80 en de foto maken als de auto zich haaks t.o.v. de lens bevind.
Als je het doorhebt is pannen echt hardstikke simpel.
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Rabbit schreefCOLON
@Frevo.
Hier durf ik natuurlijk bijna helemaal geen commentaar op te geven. Prachtige foto's. Al vind ik de eerste 3 (van achteren) niet zo boeiend.
Foto 5 vind ik helemaal geweldig met dat wiel van de grond. Bij foto 7 en 8 valt het licht heel mooi in die stofwolk.
Thanks!
Tja ik had daar weinig keus. Hardstikke druk en geen enkele mogelijkheid om op een andere plek te gaan staan (geen pershesje he ;)). We zijn hier dus ook maar kort gebleven.
Was sowieso een vreemde rally. Liep allemaal voor ons persoonlijk nogal moeilijk, hardstikke druk met het verkeer, Tomtom met een off-day en dan waren er ook nog de problemen met het publiek.. Kortom helaas weinig variatie in de foto's kunnen brengen en toen ik dan eindelijk een lekker plekje had (om 15.30!) daar ook blijven staan.

Maar goed, volgende rally beter! ;)
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Ben door tijdgebrek maar op 2 proeven wezen kijken maar toch een paar kiekjes van mij.

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Commentaar is welkom.

Raymond
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Gebruikers-avatar
Stefan0317
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2007 08:45
WoonplaatsCOLON Heelsum
CONTACTCOLON

ik zie dat ik nog een hoop moet leren! mijne valle in het niets bij dit



Gr Stefan
| Eos 400D | 18-55 mm | Tamron 70-300 | Canon 430EX II | Remote Controle | Lowepro Mini Trekker Classic | 2x 2gig CF |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar