Mijn eerste Fotoshoot

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
minifotograaf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 14:19
WoonplaatsCOLON Nijverdal
CONTACTCOLON

Hee mensen,
Dit is mijn eerste shoot dus alle kritiek is welkom!!

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding

Al vast bedankt !!
Gebruikers-avatar
haja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Wlkom op dit forum. Leuke foto's waarvan de eerste drie mij het meest aanspreken. Goed gebruik gemaakt van de brug. Wat ikzelf anders zou doen:
- ik zou in foto 1 iets van de rechterkant weghalen zodat die lantaarnpaal verdwijnt
- Ik zou in foto 3 aan de rechterkant het dak wegsnijden. Dat trekt nu op een verkeerde manier de aandacht. Als daarmee het model wat meer rechts op de fot komt te staan lijkt mij dat ook niet verkeerd. Opnamestandpunt is mooi gekozen!
Canon 40D, Tamron 17-50, Canon 35-105, Canon 10-22, Canon 70-200 F4 L, Canon 1.8/50
https://picasaweb.google.com/HansJansenNetherlands
MadMarty
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 21:34
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Ik ben het eens met mijn voorganger. Over het algemeen heb je mooie composities. Bij foto 2 zit ik alleen met een klein dilemma. Een halve knie ziet er niet uit. En dat het model (na correctie) dan off-center zit is oo zich niet erg. Alleen met de huidige houding kijkt ze uit de foto, en ik denk dat dit niet werkt op deze foto. Het uit beeld kijken bij foto 5 kan in ieder geval wel goed.

Op foto 1 en foto 2 valt de zon op de zijkant van het gezicht, zodanig dat het gezicht zelf in de schaduw valt. In foto 3 en 6 flits je hem in en op foto 4 en 5 speel je er echt mee. Ik ben een fan van 4 en 5 om die reden. (in de laatste foto's is het effect van de zon niet zichtbaar, daar gaat dit dus niet op)

Samengevat, je zit op de goede weg en ga vooral zo door.
40D + 350D | 17-55/2.8/ISUSM | 50/1.4/USM | 24-105/4/LISUSM | 100-400/4/LISUSM | 190B + 322RC2
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Hey minifotograaf! welkom bij EOS digitaal! Leuke naturelle serie! Met een mooi model! Je compo's heb je goed voor elkaar. Je hebt de foto's met 't aanwezige licht gemaakt, waardoor haar ogen op sommige foto's wat donker worden. Misschien iets oplichten met photoshop en verscherpen (dit moet namelijk de blikvanger zijn)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Erg leuk om zo een eerste shoot te zien van iemand! En ook nog eens erg goed vind ik persoonlijk!

Mijn algemene tip:
- probeer een keer wat meer met je DOF uit (Dept of Field). Lekker de achtergrond wazig hebben en je model haarscherp! Zo trekt het model nog meer de aandacht.

Gewoon lekker doorgaan!

Mijn vraag aan jou: "met welke lens is dit gemaakt? "

Greetz
Yvo
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Hallo minifotograaf, en welkom op dit leuke forum.

Helaas weten veel newbies de weg naar de "testcase" niet te vinden. Deze foto's zijn een klein stukje op de goede weg, maar zeker nog geen showcase materiaal.

Dat moet je niet verkeerd opvatten hoor, want alle begin is moeilijk.

Jouw grootste tekortkoming hier is je materiaal. Portret-shoots kun je niet met een brandpunt van 40mm maken met een objectief waarbij het grootst gebruikte diafragma f/5.0 is.

Doe jezelf een enorme lol, en koop het Canon EF 50mm f/1.8 objectief (€ 87,00) en doe de shoot nogmaals, in de Av modus (diafragma-voorkeuze) en kies diafragma-waarden tussen f/2.2 en f/3.2

Oja... lat de ISO gewoon op 100 staan. Hoger is echt niet nodig.

Laat de resultaten hier dan nogmaals zien, en je gaat iedereen verbazen. :lol:

Aan creatieve ideeën ontbreekt het je in ieder geval niet.

Gr. John :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
StefS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Zwolle

yvowillems schreefCOLONMijn vraag aan jou: "met welke lens is dit gemaakt?"
Mijn gokje is de kitlens, aangezien de F getallen bij de zoom lengte.

Leuke foto's maar een mooie dof zou iets toevoegen aan de foto. Let ook op de belichting, sommige zijn wat donker maar de lucht is vaak tegen het uitgebeten wit aan. Grijs hoeft niet slecht te zijn maar probeer het dan met wat creatieve trucjes onheilspellend te maken ;)
[size=59]Canon Eos 350D + BG3-grip + 430 EX + 18-55mm kitlens + 50mm F1.8 II + 70-200mm F4 L USM[/size]

Je leeft te kort om alle fouten zelf te maken.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Even afgezien van het technische, wees ook voorzichtig met het langdurig fotograferen van een model in de winterkou. Ze krijgen er rode wangetjes en rode neuzen van :wink:
Af en toe even opwarmen is geen overbodige en overdadige weelde.
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
minifotograaf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 14:19
WoonplaatsCOLON Nijverdal
CONTACTCOLON

bedankt voor jullie tips !! ik zal kijken of het me lukt :wink:
de lens die ik gebruikte was een kitlensje :oops:
ik heb namelijk nog niej meer lensen. Maar die Canon EF 50mm f/1.8 objectief zal ik eens naar kijekn of ik die kan halen ;)
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Die lens mag niet ontbreken nee ;) M'n beste foto's zijn met die lens gemaakt :) En voor dat geld kun je em niet laten liggen! Wel goed rondkijken, want prijzen lopen uiteen van 85 euro tot 120!
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar