Weer eens wat foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
becool_nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2007 18:08
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Helaas ben ik veel te weinig op dit forum maar ik heb weer wat tijd gevonden :) Ik wil graag feedback op onderstaande foto's. Ze zijn allemaal bewerkt in photoshop (omzetting naar zwart wit en één aanpassing in verzadiging, en verkleind).
Foto's zijn gemaakt tijdens een masterclass van Martin Wieldraaier die heeft laten zien dat je prima met een enkele flitser afkunt. Ik hoor graag jullie commentaren.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106558[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106560[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=106561[/img]
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

heerlijk om naar te kijken.. waarom heb je deze in testcase neergezet?

Ik heb eigenlijk maar één opmerking... de belichting op #1 en #2 vind ik net iets te veel.. denk maar een half stopje of zo. Het lijkt (maar is net niet) dat bepaalde huidpartijen bijna zijn weg geblazen. Maar voor de rest heerlijk deze stijl.

Ik werk zelf ook heel vaak met maar 1 flitskop.... heerlijk wat je daar al mee kunt bereiken. Vaak vind ik het meer hebben dan alles zo perfect uitgelicht...
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
becool_nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2007 18:08
CONTACTCOLON

Hoi myrddin, dank voor je reactie. Je hebt gelijk wat de lichte partijen betreft. Dit heeft echter meer met de bewerking te maken dan met de originele foto (uitlichting). Ze zijn allen wel okay belicht. De derde foto vind ik het sterktst.

Meer dan 250 hits op dit topic en maar 1 reactie? Dat is jammer. :(
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

zeker jammer want deze serie vind ik wel een comeentaartje waard:

je pose's zijn super, indrukwekkend!
ze maken echt indruk deze platen, stralen echt sfeer uit

ik vind de kleurtonen ook erg prettig kijken

de laatste vind ik echt de topper, ga me afvragen waarom ze zo zit, wat is er mis met haar, etc etc, wekt vragen op, heerlijk als ik zo naar een foto mag kijken!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
wsnoep
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2008 13:56
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Mooie foto's met lekker veel emotie :D
En de schaduwen maken ze veel spannender/echter/mooier
En ik heeft een 400D+18-55 mm kitlens en n 28-200 mm dus daar doen we t dan maar mee.. hihi
http://www.freewebs.com/wsnoepfotografie
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Nou ja, een beetje negatief over het aantal gescoorde hits op je post? Zo dacht ik eerst ook even op mijn eerste 2 fotootjes in een testcase bij mensen. Maar daarop dacht ik; al die mensen hebben ze al gezien en hadden niets op de foto aan te merken, m.a.w. goede foto's, of nou juist niets zeggende, ongeïnspireerde foto's, maar dat laatste hoort niet bij een positieve instelling (inmiddels heeft m'n post al 1200+ views getrokken ;-).
(Ook ik kijk op mijn werk vaak naar de foto's maar lever dan vrijwel geen commentaar, er moet ook nog gewerkt worden).

En nu kom ik met pittige commentaren :) :
1. M.b.t. die huidtinten vind ik het eigenlijk wel meevallen, maar de foto en het model stralen een rust uit die wat mij betreft verstoord wordt door een te krappe kadering boven, onder en rechts. En om dan een beetje dezelfde compositie te houden zul je dan links ook ruimte toe moeten voegen. En voor de rest heel ingetogen, het zwart/wit doet het erg goed. En nog iets kleins om te kniesoren; net die pluk haar die bovenop haar hoofd die de curve doorbreekt...
2. Super. De kleurtoon doet een beetje koud aan, maar dat is de bedoeling geweest waarschijnlijk. Ik weet het niet zeker, maar ik zou deze wel eens willen zien met meer ruimte aan de linkerzijde, zodat het hoofd ongeveer op een gulden snede lijn terecht zou komen. Ik weet niet of dat inderdaad beter zou zijn, maar het zou vast apart zijn.
3. Ben niet zo gek van de border hier. En ook hier vindt ik de kadering aan boven- en onderzijde misschien net wat te krap, je ziet boven het hoofd en bij de rechterknie geblurde stukjes terug van het hoofd en de schaduw van de knie, komt slordig over. Maar de sfeer is super.

Qua belichting bij allen geen opmerkingen. Maar naast die flitser stonden er toch zeker ook tig TL-balken te branden dan?

Het commentaar van mij is uiteraard met een neutje in te nemen. Het is uiteraard persoonlijk.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
becool_nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2007 18:08
CONTACTCOLON

Renate en wsnoep, dank voor jullie complimenten. Leuk om te horen :)

Dirk, zoals je kan zien ben ik vrij nieuw hier, zeker qua foto's plaatsen en moet ik nog leren geduld op te brengen voor het commentaar op geplaatste foto's :D

Bedankt voor je feedback, dat is wat ik zoek.
Bij foto één heb ik bewust gekozen voor deze uitsneden om de perfecte symmetrie te onderbreken. Welk plukje haar bedoel je, vlak naast haar neus?
Bij foto twee kan ik meegaan in de ruimte die je voorstelt, ik ga eens kijken of ik die ruimte heb in mn origineel.
Foto drie, je hebt helemaal gelijk van dat blureffect boven en onder, slordig inderdaad. Te snel een kader meegegeven. Ik stoor me inmiddels ook aan mn signature. De krapte is verder wel bewust gekozen.

Nogmaal, iedereen bedankt voor de commentaren.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar