We are family...

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Arno Hoogwerf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 15:14
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag was ik uitgenodigd om het gezin van m'n werkgever + het gezin van z'n schoonzus te fotograferen met als doel een leuk boekje voor het jubileumhuwelijk van opa & oma. De wens was om mooie lichte en luchtige plaatjes te maken. Gezellig, maar niet geforceerd. "We gaan gewoon een bakkie koffie doen en maak jij maar foto's." Beetje Libelle-stijl.

We konden in het prachtige lichte huis van schoonzus terecht alwaar we een plek vonden die mooi verlicht was door het mooie weer van buiten. Alles is gefotografeerd bij bestaand licht en alleen licht ingeflitst met een opzetflitser + Lightsphere II.

1. De twee zussen
Afbeelding

2. Familie 1
Afbeelding

3. Broertjes en zusjes
Afbeelding

4. Neefjes en nichtjes
Afbeelding

5. De een houdt er meer van dan de ander...
Afbeelding

6. Broer en zus
Afbeelding

7. Moeder en dochter
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Zelf ben ik er best tevreden over en sluit het wel aan bij wat er gevraagd is. Wel vond ik het moeilijk om zoveel speelse kinderen er leuk op te krijgen.

Uiteraard heb ik ook nog foto's van de hele 'bups', alleen ben ik daar nog wat kritisch op. Wellicht moet ik nog wat creatief gaan knippen en plakken om een resultaat te maken waarop iedereen zijn/haar ogen open heeft ;)
Gebruikers-avatar
MacEos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Gennep
CONTACTCOLON

leuke speelse en spontane serie!
Ik vind de schuin genomen foto's ook erg leuk overkomen.
Groet Marco
Canon 6D / 50D, 24-105L is USM, 70-200 f 2.8L, 430 EXII, 580 EXII, Velbon Statief.
www.mt-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
silitek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2008 09:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Erg wit en wat overbelicht. Witte T-shirts (uniform) best een leuk idee maar geen contrast door middel van achtergrond :wink:

Verder wel vrolijke gezichten..
[color=red]Canon EOS[/color] 450D+ [size=75]Ansmann C450 Grip EF-S 18-55mm IS| EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Wat een ontzettend leuke serie!! Lekker spontaan.
Ik vind foto 2 en 3 de beste..

Hier en daar wat overbelicht maar eigenlijk vind ik dat niet zo storend.
Wat ik wel een tikje jammer vind is dat niet alle personen even scherp zijn, en dan met name de voorste mevrouw op foto 1..
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

heb je de foto's in RAW getrokken?

ik zou ze dan nog eventjes in DPP nabewerken en de witbalance iets bijstellen...
misschien dat dan het felle er net iets afglijdt..
(of in photoshop natuurlijk)

leuke serie met als uitschieter 2 en 7 waarvan 2 heel gaaf is...

plezier.. :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Arno Hoogwerf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 15:14
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Bedankt voor de leuke commentaren. Uiteraard heb ik in raw geschoten en ben ik me zeer bewust van de lichte delen. In alle (originele) foto's zit nog genoeg doortekening en ik heb ze bewust zo licht gemaakt met overbelichte delen als gevolg. Da's natuurlijk makkelijk [censored] achteraf, maar in zulke gevallen kies ik meer voor sfeer dan voor technische perfectie. Als ik ze braaf belicht wil hebben zonder overbelichte delen ziet er lang niet zo fris uit als zo. Natuurlijk weet ik dat de voorste dame op nr. 1 niet scherp is, maar hij is wel lekker sfeervol ;) Dat is voor mij persoonlijk veel belangrijker.

Als dat het enige negatieve is wat jullie erover kunnen melden ben ik erg tevreden :wink:
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

leuk, zie ik Karel ook weer eens :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
interjrs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2007 21:28
WoonplaatsCOLON Stramproy
CONTACTCOLON

Leuke spontane serie maar ik ga mee met m'n voorgangers: veeel licht. Maar goed, ik glij (bewust) naar de andere kant door. Da's voorkeur en smaak.
[ meestal lachen ze als ik schiet ]
[ EOS400D, 18-55mm EF-s, EF 75-300 4-5.6, 28-105 EF 4-5.6, EF 50mm 1.8, Tamron 2.8 28-75, 430EX II alles in een microtasje]
Marloes
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 14:46
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Komt leuk over, heel spontaan en de Libelle sfeer komt ook over.

Vind het alleen bij 4 een beetje jammer dat de achtergrond niet helemaal muur is. Bij 3 hindert het me weer niet.
Canon EOS 400D + 18-55mm en 35- 105mm zoomlens
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Leuke varierende serie, daar gaan ze zeker blij mee zijn.

Ik vraag me alleen af waarom de achterste zus scherp is in plaats van de voorste zus?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Arno Hoogwerf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 15:14
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONIk vraag me alleen af waarom de achterste zus scherp is in plaats van de voorste zus?
Waarschijnlijk omdat ik heel eigenwijs en tegendraads ben, haha :wink: Ik vind het juist leuk dat zij naar haar zus in de voorgrond kijkt. En waarom moet altijd degene die voorop staat scherp zijn? Vaak zijn de mensen in de achtergrond veel interessanter.
Gebruikers-avatar
spike-1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 01:28
WoonplaatsCOLON Heerlen

Een leuke serie die lekker wegkijkt, en persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar foto 5, juist door hoe gewoon kinderen op de foto staan.
Capture life, in the flip of a mirror
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Arno Hoogwerf schreefCOLON
jandb schreefCOLONIk vraag me alleen af waarom de achterste zus scherp is in plaats van de voorste zus?
Waarschijnlijk omdat ik heel eigenwijs en tegendraads ben, haha :wink: Ik vind het juist leuk dat zij naar haar zus in de voorgrond kijkt. En waarom moet altijd degene die voorop staat scherp zijn? Vaak zijn de mensen in de achtergrond veel interessanter.
Ik was vooral benieuwd of je het bewust had gedaan, persoonlijk vind ik het niet heel storend maar zou het zelf waarschijnlijk andersom gedaan hebben :wink:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Noem dit topic maar Heineken want ze zijn namelijk Heerlijk Helder.
Zo te lezen is niet iedereen het hier mee eens, maar ik hou hier wel van.
Hard en fris. Laat er wat detail verloren gaan... niemand die het mist toch? Goeie serie!
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar