3 sad & 1 smile

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Eindelijk weer eens geschoten met mijn nichtje Esmee...
Ik hou niet zo van lachende kids..maar oke eentje kan wel. :wink:
Heb natuurlijk meer happy foto's geschoten maar die zijn meer voor Esmee zelf...

En voor het eerst geschoten met mijn nieuwe achtergrond van Leenbakker :!:

Groetjes Marian

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128575[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128577[/img]

Welke heeft jullie voorkeur 3 of 4?

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128580[/img]

4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128581[/img]

Oke..een kleine glimlach mag soms van mij...
5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128579[/img]
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Erg prettig om naar te kijken. Vooral 1: wat een mooie sfeer....
Deze foto vertelt een verhaal. Weet alleen nog niet welk verhaal :D

LEEN BAKKER BOVEN ALLES !!!! :D

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

toch vind ik die met de glimlach het mooiste!

1 spreekt mij niet aan, het nepbeest op schoot vind ik maar een vies ding en ze kijkt een beetje verveeld.

2 vind ik heel mooi alleen de plu (?) in haar ogen en dan vooral de linker stoort wel.

van 3 en 4 vind ik 4 het mooiste, haar ogen komen hier mooier en sprekender over.

5 is gewoon een plaatje.
Nazilka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2008 01:46

Heeel mooi.

Ik vind dat gezichtje op 1 helemaal geweldig. Maar ook de sfeer,kleur etc zijn helemaal gaaf :)

2 zou ik zo ergens ophangen. Heel gaaf.

maar ook 5 spreekt mij heel erg aan.
:)
Gebruikers-avatar
Helmpie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Kijk Marian.... dit spreekt mij weer aan zoals veel andere foto's van jou.

Foto 1 vind ik heel erg mooi gemaakt erg sfeervol. Wat foto 3 en 4 betreft heeft foto 3 in deze mijn voorkeur. Deze straalt meer emotie en gevoel uit door de bewerking. Toch komt versie 4 ook heel goed over.

Erg mooi gedaan. Misschien kan je mij een paar tipjes geven hoe je tot deze bewerkingen bent gekomen.

Groetjes,

Henno
Henno

www.immagini-reali.nl
Gebruikers-avatar
djhenkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

mooi hoor hoe krijg je t verschil tussen 3 en 4
3 heeft net zoals 1 iets nostalgisch vind dat wel apart,is dit bewerkt
of instelling.

groetjes van een beginner
www.artfotos.nl www.djhenkie.com www.plakletters.net Ik heb teveel hobby's en daardoor te weinig tijd om te werken.
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

5 spreekt mij ook het meest aan, maar ik vind de achtergrond op 1 wel heel leuk, we gaan ook maar even langs Tante Leen binnenkort ;-). Jammer van die vieze knuffel inderdaad anders was dat mijn favoriet geweest. De stoel is ook mooi zo met die achtergrond (detail)

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hele mooie reeks, foto #1 is gewoon geweldig en mooi van kleur.

Foto #2 kan idd zo aan de muur, heel mooi gekaderd. Ben het wel eens over het zichtbaar zijn van de paraplu in de ogen.

De rest vind ik eveneens mooi.

Groet van Marco
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Foto 4 is voor mij de beste! Ook foto 1 vind ik erg mooi, maar ook ik vind het jammer van die knuffel. Als het een echt dier was geweest was hij voor mij helemaal top! Je bewerkingen vind ik allemaal wel zeer geslaagd? Hoe krijg je dat voor elkaar als ik vragen mag?

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Wat een toppers jullie samen!!!
#1 vind ik ge-wel-dig!! Uit de foto blijkt - voor mij - duidelijk, dat dat beest een belangrijke functie heeft voor Esmee, en samen met de achtergrond en de kleuren versterkt dat elkaar. Erg mooi dus!
#2... zucht... wat mooi..
#3 of #4? 3 natuurlijk!! Heeft veel meer sfeer! Prachtige trieste blik ook.
#5. Tsja, een lief meissie. Maar een foto met nog niet de helft van de impact van 1, 2, of 3!!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

prachtige foto's hoor. Juist die oude doorleefde knuffel maakt het plaatje 1 compleet en de oude stoel met deze achtergrond past daar prachtig bij ! Foto 3 of 4 ? Ze hebben beide wat. 4 heeft mijn voorkeur doordat je de achtergrond mee laat doen. Mooi gedaan !!
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind foto 3 (crop van foto 4) mooier. Sowieso vind ik dit de mooiste foto van deze serie.
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Foto 1 barst van de sfeer, fantastische plaat zeg!! Alles lijkt te kloppen in die foto (voor zover dat in mijn beoordelingsvermogen ligt).
De tweede is ook heel mooi uitgevoerd, prachtige uitsnede.
Van 3 en 4 is voor mij 3 zonder twijfel de mooiste, veel sprekender.
Wat 5 betreft ga ik volledig met Fokke mee.

Kortom, een serie om van te genieten.

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Ik ga helemaal met Fokke mee! Super platen en die knuffel vind ik helemaal bij het plaatje passen, vies natuurlijk! Mooie kleuren en nabewerking! De "ruis" heb je achteraf in de foto gestopt/-shopt?

Je nieuwe achtergrondje van Leen is wel heel mooi, gordijnstof???
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Thanks voor jullie reacties...

Ik schiet weer thuis omdat ik dat toch lekkerder vind dan steeds heen en weer te rijden naar de studio. Maar thuis heb ik alleen maar een witte en zwarte lap stof. Nou ik weet niet hoe dat bij jullie is....(meeste zullen wel papier hebben), maar het kreukt als ik weet niet wat! En ik heb zo'n hekel aan strijken!
Dus nu heb ik een stuk mat vloerzeil bij Leen Bakker gekocht om te proberen. En helemaal geen last van reflectie...dus hoppa morgen weer naar Leen Bakker voor nog wat achtergrondjes.
Voordeel....kreukt niet..en je maakt het zo weer schoon...nadeel...sowwwwwwww zwaar joh, maar het ligt nu achter de bank in de woonkamer hihi.
Ik heb het geknipt op 2 meter breed, en dan 2.50 lang...
De kleur van dit zeil is eigenlijk bruin gevlamd, maar met wat dodge en burn kwam ik hierop uit.
Ik ga denk ik ook eens op zoek naar tafelzeil..natuurlijk een stuk lichter , maar denk dat het mischien teveel glimt..

Bewerkingen...even nadenken hoor.. :roll: ik weet het niet meer precies..
1. wat kleur eruit gehaald, extra laag op overlay gezet maar 10%, een filter van nik color efex pro..eentje van crossprocessing ook maar een paar procent. De kat met penseel dodge en burn gedaan, zodat die mooier werd. De achtergrond ook met dodge en burn aangezet. Als laatste een een agfa optima 400 ruis filter erover heen gedaan.
2. saturation 95%, nieuwe laag overlay 5%, en agfa optima 400 ruis filter er weer overheen gedaan. En volgens mij nog even levels iets meer wit erin..en toen saturation toch helemaal 100% weg.
3. pff..jeetje..ik doe altijd op gevoel..eh...weer kleur eruit gehaald...strakker gecropt, en daar gaan we weer...leve het filter agfa optima 400 ..ben gewoon gek op ruis!
Hier heb ik een contrast minder gemaakt...maar ook de foto zelf lichter gemaakt met lightness. En met selective colors heb ik de kleuren anders gemaakt..meer groen/blauw tint in de foto.
4. saturation iets meer...roze tint nog iets meer aangezet van haar mond. Achtergrond geselecteerd en iets meer blauw in gedaan.
5. via saturation 95% zwart/wit...nieuwe laag overlay zetten en deze laag maar 5 % doen.

Dit is wat ik volgens mij gedaan heb....maar ik doe het altijd gewoon op gevoel. Baal ook vaak als ik later besluit om een dubbelluik te maken, en dan weet ik niet meer wat ik precies gedaan heb met de 1e foto.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Mooi boos kind. Ik vind het speelgoed beest wel passen in het plaatje. Ik ben zelf ook opzoek naar een alternatief voor achtergrond materiaal. Vind jou oplossing super en ben van plan ook op pad te gaan voor zo'n achtergrond. Ik denk dat je juist voor het goedkope vinyl moet gaan omdat dit vaak dunnen is.

Groeten Michael
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Michael - dit was goedkope hoor..maar 9 euro per meter... :wink: maar toch nog zwaar..nou ja vind ik dan hihi
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Mmm, leuk zo'n optima 400 filter :lol: Bedankt voor je uitgebreide uitleg!!!

Op een filmpje van youtube, over studiobelichting ofzo, gebruikten ze in een vrij grote ruimte een rol vinyl, maar dan hadden ze de achterkant! wit geschilderd. Dit kun je goed schoonmaken en weer opnieuw overschilderen! Ook een voordelige tip vond ik, lelijk afgeprijsd rolletje vinyl en dan omdraaien.
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Geweldige reeks!!

@1: de topper uit de reeks, misschien haar wang een tandje te uitgebeten, maar dan ook een tandje (kan ook aan mijn monitor lggen, want bij mij is niks gecalibreerd, ook mijn hersens niet)

@2: perfecte blik, maar toch stoort de reflectie in haar rechter oog me een beetje

3,4: ik ga toch in dit geval voor de pittige versie, met de uitsnede van 3, maar ik sta daarin alleen zag ik wel

5:mooi
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Schitterende serie zeg!!

#1 Niet mijn ding maar wel heel erg goed uitgevoerd. Alles klopt hier aan de setting. Mooi bewerkt ook.
#2 Heel veel kracht en sfeer. Je kunt bijna de gedachten voelen
#3 Voor deze stijl vind ik deze crop beter uitkomen dan 4
#4 Op zich ook wel een mooie plaat hoor. Niks mis mee
#5 Ook een hele mooie. Denk toch wel mijn persoonlijke favoriet maar de eerst 2 toch ook wel heel mooi.

gr. patricia

ps marian ze hebben ook tafelvinyl in damast achtig stof misschien dat daar iets bij zit. Lijkt op een soort stof maar dan afwasbaar en is niet zo zwaar als gewoon vinyl.
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar