Opslag voor de vakantie

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
looydesign
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2008 11:26
WoonplaatsCOLON Middelharnis
CONTACTCOLON

Ik ga eind juni voor 22 dagen een rondreis door West USA maken, alleen maak ik me nu nog (grote) zorgen over hoe ik al deze foto's moet gaan opslaan. Want uiteraard zal ik aardig wat foto's gaan maken :wink: . Hetzij "goeie" foto's, hetzij zomaar wat shotjes. Maar elke foto is er 1 en ik wil graag wat tips wat ik het beste kan doen voor deze 22 dagen. Mijn laptop is geen optie omdat die niet echt betrouwbaar is, Imagetanks vind ik aardig aan de prijs en zelf zat ik te kijken voor een goedkoop geheugenkaartje van 32 GB ongeveer. Ik zag er 1 van Traxdata en nog n ander merk. Is dat wel een vertrouwelijke CF card van deze "goedkopere" merken?

Graag hoor ik van jullie wat het veiligst is aangezien ik mijn foto's niet wil kwijtraken na zo'n eerste droomreis.

Bedankt alvast
CANON EOS 70D | CANON 18-55 IS STM | CANON EF 100-400 f/4.5-5.6L IS | LOWEPRO FLIPSIDE 400 AW | BATTERIJ GRIP | STATIEF | CANON REMOTE | DIVERSE FILTERS

www.facebook.com/looydesignfotografie
www.looydesign.nl
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

had je de te koop advertentie al gezien van de image tank op eos digitaal?
Nog redelijk geprijst al weet ik natuurlijk niet wat je budget is.
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

Ik zou in ieder geval geen 32 Gb kaart kopen.. Mocht je kaart kapotgaan, ben je al je foto's kwijt. (Kans is vrij klein maar je weet maar nooit.)

Liever 8x4 GB bijvoorbeeld.

Begin dan elke dag met een nieuw kaartje, mocht er dan 1 kapot gaan dan mis je maar om de 8 dagen 1 dag.(4 GB per dag moet toch wel genoeg zijn :?:)de mislukte kan je natuurlijk gelijk weggooien.

(moet je camera natuurlijk niet kapot gaan, want dan heb je nog niks :twisted: )

4GB is 244 foto's in RAW
705 foto's in L

Ik weet niet hoeveel foto's je wil maken maar 32GB is bijna 2000 in raw :!:
of ruim 5600 in L :!::!::!::!:

veel succes alvast met uitzoeken/nabewerken.
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Tjah er zijn heel veel dingen te bedenken
Als ik aan Amerika denk denk ik aan buiten de deur, alles gaat buiten de deur, zelfs koffie zetten ze niet zelf!
Dus voor het gemak ga ik er vanuit dat je bij iedere MC donalds wel een internet cafe in de buut hebt!
In dat geval kun je ook een kleine externe harde schijf meenemen. Ik heb er 1 voor 30 euro gekocht tweedehands. Deze is 20GB dus wat te weinig voor wat jij ermee wilt doen.
Ik heb met 3 weken vakantie maximaal 10 GB gehad, ik wis dan wel wat ik gelijk niet mooi vind. Maar werk wel weer in RAw. Ik heb een 8MP camera, en heb 7mb raw's er van uitgaan de dat je 10 mb foto's hebt. Dan heb je met 20 GB 20.000 foto's Dat zou dan weer betekenen dat je 1000 foto's per dag moet schieten. of ruim 40 per uur, of te wel 1 per anderhalve minuut!

Ik gok dus een beetje dat 20 GB wel genoeg is. Als je dan 2 kaarten van 4gb meeneemt dan heb je zeker 2 dagen ruimte om het niet te loze op de externe HD.
Het leuke van mijn apparaat is dat je met een cardreader gelijk de foto's op de harde schijf kan zetten. Het is volgens mij officieel geen image tank, maar zo werkt die wel! Maar goed een gewone kleine HDD van 20 of 30 GB hoeft volgens mij niet zo duur te zijn!
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

10 mb foto's hebt. Dan heb je met 20 GB 20.000 foto's
1 nul teveel :wink: 2000 foto's >>>100 per dag(is nog best veel, dat haal ik gemiddeld niet :roll: )
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Wat ik altijd doe op verre reizen is een stuk of 4 4GB geheugenkaartjes mee.
En zodra er een vol is meteen op DVD branden. Bij voorkeur laat ik het kaartje ook volstaan zodat je een back-up hebt.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Hallo LooyDesing
Wat een luxe probleem he :lol:

Ikzelf heb regelmatig jungle tours gemaakt waardoor ik 4/5 dagen op plaatsen verbleef waar geen gas licht en water was.(mooie tijd :roll: )

terugkomend op jou vraag,als je in raw of raw/jpg schiet is 20 Gig te weinig.

zoals vincent al aangaf staat er op het forum ook een te koop van 80Gig,is voldoende.

ikzelf heb onderstaand,moet zeggen een superding,werkt met eigen accu,geen gezeul met kabeltje,s en moeilijke beschrijvingen.
Kaart erin op kopie drukken effe wachten,en klaar is kees.

gr
Ronald

http://www.cameranu.nl/artikel/10910/Ne ... _2.0_.html
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
looydesign
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2008 11:26
WoonplaatsCOLON Middelharnis
CONTACTCOLON

Bedankt voor alle berichten. Op zich gaat mijn grootste voorkeur uit naar de imagetank maar ik heb liever eerst de 17-55 en die s ook nie zo goedkoop dus "Mikkie2002",: k ken de reis wel betalen maar dan houdt t wel op met nog n lens en nog een auto die ook op z'n tijd beurtjes moet hebben. Maar goed je heb inderdaad ook wat goedkopere tanks. Dus hier ga ik nog even over nadenken. Ik was van plan met mijn vakantie'maat' in mei naar een winkel te gaan om 1 en ander te halen, voor hem ook dus ik ga de komende 3 maanden nog even goed nadenken en tegen die tijd even het forum bekijken of er iets leuks te koop staat.
Nu was alleen mijn vraag nog niet beantwoord of de goedkopere CF cards, (dus Emtec, Traxdata) ook betrouwbaar zijn, indien ik voor een aantal CF cards kies.

In ieder geval bedankt voor de reacties zover.
CANON EOS 70D | CANON 18-55 IS STM | CANON EF 100-400 f/4.5-5.6L IS | LOWEPRO FLIPSIDE 400 AW | BATTERIJ GRIP | STATIEF | CANON REMOTE | DIVERSE FILTERS

www.facebook.com/looydesignfotografie
www.looydesign.nl
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

En sluit wel een reisverzekering af nog belangrijker dan een Imagetank.
Je zal ze de kost geven.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

In die imagetank zitten gewoon 2.5" HDD's...

500GB 2.5" HDDtje ben je voor 90-95 euro klaar!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Wat is het probleem met de laptop eigenlijk. Ik zou de laptop meenemen en de foto's behalve op de laptop ook ook op een externe harde schijf plaatsen. Dan zijn ze twee keer opgeslagen en kan er niets mis gaan.
Gebruikers-avatar
looydesign
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2008 11:26
WoonplaatsCOLON Middelharnis
CONTACTCOLON

Omdat mijn laptop uit de jaren 60 is en hier nog niet eens 30 gb harde schijf in zit dus die is ook nie te vertrouwen helaas.
CANON EOS 70D | CANON 18-55 IS STM | CANON EF 100-400 f/4.5-5.6L IS | LOWEPRO FLIPSIDE 400 AW | BATTERIJ GRIP | STATIEF | CANON REMOTE | DIVERSE FILTERS

www.facebook.com/looydesignfotografie
www.looydesign.nl
janie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 17:48

Koop genoeg kaartjes. Is veiligste opslag...
Mocht je te kort komen kun je ze altijd nog daar kopen....

Elke avond een selectie maken van je foto's.

Ik ga in mei 37 dagen naar de UK en ik wil het doen met 36 gig (en ik schiet RAW+JPG)
Gebruikers-avatar
looydesign
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2008 11:26
WoonplaatsCOLON Middelharnis
CONTACTCOLON

Ja dat zal het ook wel gaan worden.. zolang ze netjes in de hoesjes zitten en ze niet vallen kan er eigenlijk weinig gebeuren, tenzij er een fabrieksfout in zit. En daar zijn shops zat ook inderdaad, bij een Walmart ofzo. Mocht in rond mei/juni een goedkope imagetank zien kan die er altijd nog wel bij.
CANON EOS 70D | CANON 18-55 IS STM | CANON EF 100-400 f/4.5-5.6L IS | LOWEPRO FLIPSIDE 400 AW | BATTERIJ GRIP | STATIEF | CANON REMOTE | DIVERSE FILTERS

www.facebook.com/looydesignfotografie
www.looydesign.nl
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

kaartjes kopen, mijn advies
en als je er nog niet genoeg hebt , kun je daar ook kaartjes bijkopen.
het verschil tussen de goedkope merken en de bekende merken zit meer in de snelheid.
pas geleden op ebay nog een 8 GB voor 17 euro gekocht incl.verzendkosten.
Ook een sandisk kan kapot ( is trouwens 1 van de merken waar veel neppers van rondzwerven )
over kaartjes die kapot gaan.........alles kan kapot, ik zit ook op een ander forum en daar hebben we ooit kaartjes op een intensieve manier getest.
zelfs een compleet programma in de wasmachine kreeg de CF niet kapot.
op internet zwerven wel enkele verhalen van kapotte kaartjes maar al die miljoenen die er geen last van hebben postten ook geen verhaal van....mijn kaartje doet het nog steeds.
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
interjrs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2007 21:28
WoonplaatsCOLON Stramproy
CONTACTCOLON

eventjes een ander geluid: ik hoor hier over 4 GB per dag en nog grotere aantallen maar daar zet ik grote vraagtekens bij. Tenzij je als profi fotograaf die hele reis wil vullen denk ik dat je ook op z'n tijd als reiziger je ogen de kost moet geven en de vakantie moet beleven, IRL (In Real Life dus).
Maar goed, mijn simpele advies: gewoon een deel CF kaartjes meenemen en eventueel ginder bijkopen, ze kosten toch niet zoveel meer en zijn "houdbaar" en licht.

Goeie reis in elk geval!
[ meestal lachen ze als ik schiet ]
[ EOS400D, 18-55mm EF-s, EF 75-300 4-5.6, 28-105 EF 4-5.6, EF 50mm 1.8, Tamron 2.8 28-75, 430EX II alles in een microtasje]
Gebruikers-avatar
looydesign
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2008 11:26
WoonplaatsCOLON Middelharnis
CONTACTCOLON

@Cogliostro: Ik ga ook voor de kaartjes hoor. Waarschijnlijk dan een aantal Traxdata's aangezien ik daar meerdere goede verhalen over heb gezien.

@Interjs: Ik geef jou helemaal gelijk, je moet zelf ook genieten van de natuur door eigen ogen, en dat zal ook zeker gebeuren. Denk nog wel meer als fotograferen ;). Ik heb nu zelf een Sandisk Extreme IV van 4 gb en een Extreme III van 2 gb dus ik doe er denk ik nog 2 of 4 van 8 bij en dan moet het wel lukken hoop ik. Paar maanden terug was ik op de nurburgring waar we "opeens" in de pit van een race stonden. Hier had ik op die middag alleen al mijn 4gb kaartje volgeschoten dus het is zo vol :wink: . In ieder geval bedankt.
CANON EOS 70D | CANON 18-55 IS STM | CANON EF 100-400 f/4.5-5.6L IS | LOWEPRO FLIPSIDE 400 AW | BATTERIJ GRIP | STATIEF | CANON REMOTE | DIVERSE FILTERS

www.facebook.com/looydesignfotografie
www.looydesign.nl
Oldsmobile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 317
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2004 10:28
WoonplaatsCOLON Papendrecht
CONTACTCOLON

Ik heb vorig jaar in dat gebied rondgereden ( ook 22 Dagen )
Ik had een imagetank bij mij ( epson 4000 ) , maar ik heb alleen maar mijn CF kaarten gebruikt ( een aantal 4Gb en 2Gb kaarten )
Op het einde van mijn vakantie heb ik de kaarten nog overgezet op mijn tank , maar alleen als extra veiligheid.
Je kan overigens ook ( als je in een grote stad je reis beeindigd ) een dvd of een aantal dvd's laten branden bij een goede fotozaak
Oh ja ik had 1200 foto's overgehouden aan het eind van mijn reis , ik heb wel iedere dag slechte of dubbele foto's van mijn kamera verwijderd
life is like a Camera. Just focus what's important and capture the good times , develop from the negatives.
And if things don't work out. Just take another shot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar