Ik weet niet of dit bericht op de juiste plaats staat.
Maar hier de URL waar het wordt vermeld:
http://tweakers.net/nieuws/60501/repara ... t-aan.html
Reparatiebedrijf ETB vraagt faillissement aan
ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie
- Radar
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 193
- GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 11:25
- WoonplaatsCOLON Bilthoven
Ik kreeg net een mailtje van canon:
Canon Nederland N.V. kondigt een nieuw reparatiecentrum aan
Canon Nederland N.V. kondigt vandaag een nieuw reparatiecentrum aan, waar de
consumenten producten (CCI) gerepareerd kunnen worden. Dit reparatiecentrum is
Techrepair te Bergen op Zoom en zal de reparaties doen naast het reeds bestaande
reparatiecentrum Digital Service Point te Nederweert. Beide reparatiecentra hebben
de beschikking over een team ervaren Canon technici.
Helaas zal de samenwerking met ETB te Roosendaal gaan stoppen, vanwege beëindiging
van de bedrijfsactiviteiten van ETB. Uitstaande reparaties zullen uiteraard in
goede orde worden afgehandeld. Canon staat hier garant voor.
Vanaf heden kunnen de te repareren Canon producten dus aangeboden worden bij zowel
Techrepair als Digital Service Point.
Canon Nederland N.V. kondigt een nieuw reparatiecentrum aan
Canon Nederland N.V. kondigt vandaag een nieuw reparatiecentrum aan, waar de
consumenten producten (CCI) gerepareerd kunnen worden. Dit reparatiecentrum is
Techrepair te Bergen op Zoom en zal de reparaties doen naast het reeds bestaande
reparatiecentrum Digital Service Point te Nederweert. Beide reparatiecentra hebben
de beschikking over een team ervaren Canon technici.
Helaas zal de samenwerking met ETB te Roosendaal gaan stoppen, vanwege beëindiging
van de bedrijfsactiviteiten van ETB. Uitstaande reparaties zullen uiteraard in
goede orde worden afgehandeld. Canon staat hier garant voor.
Vanaf heden kunnen de te repareren Canon producten dus aangeboden worden bij zowel
Techrepair als Digital Service Point.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
- emiel22
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 107
- GeregistreerdCOLON 08 Apr 2009 08:27
- WoonplaatsCOLON Hasselt
op www.etbass.nl is het aanmelden van storingen al niet meer mogelijk. Op de kvk site is (nog) niets te zien.
Heb mooi geluk had gister bijna m`n batterygrip opgestuurd, even wachten dus...
Hopen dat anderen meer geluk hebben, hoe mooi de verhalen lijken welke Canon afgeeft over het verhelpen van storingen, ik zou pas opgelucht zijn als ik al mijn spullen weer in huis zou hebben.
Heb mooi geluk had gister bijna m`n batterygrip opgestuurd, even wachten dus...
Hopen dat anderen meer geluk hebben, hoe mooi de verhalen lijken welke Canon afgeeft over het verhelpen van storingen, ik zou pas opgelucht zijn als ik al mijn spullen weer in huis zou hebben.
450D grip, ixus 100 IS, 17-50 2.8, 50 1.8, Mecablitz flits, uv filters, Velbon cx 300 tripod, Redget tripod, monopod, RS 60-E3 ,OC-E3, volgende aankoop: 70-200 4.0 (IS?!?).
http://www.dsp-bv.com/dsp/cms/front_con ... angelang=3
Is er een die ik altijd gebruik...
Herstellen ook voor BCC en Konijn....
Superservice !
Is er een die ik altijd gebruik...
Herstellen ook voor BCC en Konijn....
Superservice !
Mijn fiets spoort beter dan ik.
- ralive
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 77
- GeregistreerdCOLON 17 Okt 2004 13:06
- WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg (Hoensbroek)
Afgelopen week een kapotte camcorder naar Nederweert gestuurd. Stond eigenlijk op het punt om naar Roosendaal te sturen, maar bedacht me op het laatste moment (geen vooruitziende blik, gewoon een ingeving). Ondanks garanties van canon ben ik toch blij dat mijn 'cordertje' niet in Roosendaal ligt .
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
-
- Canon shooter Die Hard
- BerichtenCOLON 5315
- GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
- WoonplaatsCOLON Gouda
- CONTACTCOLON
Goed begrijpen doe ik het niet.
Kijk, dat we economisch in zwaar weer terecht gekomen zijn moge duidelijk zijn. Wat veel bedrijven nekt is het gebrek aan opdrachten of het het gebrek aan afname van het product.
Met ETB lag dit volgens mij toch anders. Er waren altijd wachtlijsten (ook vorige week nog) om reparaties uit te laten voeren, en dat is een teken dat er meer werk was dan ze aan konden.
De eventueel stijgende kosten van de onderdelen worden aan de klant doorberekend, dus daar kan het ook niet aan liggen.
En ik kan me niet voorstellen dat het personeel in deze tijd ineens een 50% salarisverhoging is gaan eissen.
Al met al blijf ik het daarom een kompleet raadsel vinden dat juist een bedrijf als ETB faillissement aanvraagt.
Kijk, dat we economisch in zwaar weer terecht gekomen zijn moge duidelijk zijn. Wat veel bedrijven nekt is het gebrek aan opdrachten of het het gebrek aan afname van het product.
Met ETB lag dit volgens mij toch anders. Er waren altijd wachtlijsten (ook vorige week nog) om reparaties uit te laten voeren, en dat is een teken dat er meer werk was dan ze aan konden.
De eventueel stijgende kosten van de onderdelen worden aan de klant doorberekend, dus daar kan het ook niet aan liggen.
En ik kan me niet voorstellen dat het personeel in deze tijd ineens een 50% salarisverhoging is gaan eissen.
Al met al blijf ik het daarom een kompleet raadsel vinden dat juist een bedrijf als ETB faillissement aanvraagt.
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 215
- GeregistreerdCOLON 25 Apr 2006 22:46
- WoonplaatsCOLON Eindhoven
- CONTACTCOLON
uuuhhh.. ETB doet (deed) niet alleen reparaties hoor, dat was slechts een klein onderdeel van ETB.musicjohn schreefCOLONGoed begrijpen doe ik het niet.
Kijk, dat we economisch in zwaar weer terecht gekomen zijn moge duidelijk zijn. Wat veel bedrijven nekt is het gebrek aan opdrachten of het het gebrek aan afname van het product.
Met ETB lag dit volgens mij toch anders. Er waren altijd wachtlijsten (ook vorige week nog) om reparaties uit te laten voeren, en dat is een teken dat er meer werk was dan ze aan konden.
De eventueel stijgende kosten van de onderdelen worden aan de klant doorberekend, dus daar kan het ook niet aan liggen.
En ik kan me niet voorstellen dat het personeel in deze tijd ineens een 50% salarisverhoging is gaan eissen.
Al met al blijf ik het daarom een kompleet raadsel vinden dat juist een bedrijf als ETB faillissement aanvraagt.
ETB was ook importeur.
Vriendelijke groet, Niels
-
- Canon shooter Die Hard
- BerichtenCOLON 5315
- GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
- WoonplaatsCOLON Gouda
- CONTACTCOLON
Aha, dat wist ik niet. Ik wist ook niet dat ze importeur waren.
Ik dacht dat het alleen een reparatiecentrum was (TD)
Ik dacht dat het alleen een reparatiecentrum was (TD)
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
ETB wordt zoals het zich laat aanzien overgenomen door e-Care uit Duiven (reparateur van voornamelijk bruingoed van Philips, JVC en Sharp). Volgens bepaalde bronnen loopt dat traject sinds een week ofzo. De vraag dringt zich op wat oorzaak en wat gevolg was: was de surceillance de oorzaak van het vertrek van Canon (zoals Canon dat doet voorkomen in de e-mail van CPS over dit onderwerp) of is het andersom?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Jammer, maar het maakt me niet zoveel uit... Zolang de apparatuur maar goed en tijdig gerepareerd wordt of goede fixes krijgt.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 234
- GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
- WoonplaatsCOLON Alkmaar
- CONTACTCOLON
Leuk is anders, mijn 300 F4 ligt daar nu ter reparatie en heb hem zo snel mogelijk weer nodig. Dit zal de reparatie niet bespoedigen.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
-
- Shooter
- BerichtenCOLON 23
- GeregistreerdCOLON 06 Sep 2008 17:33
Nou, ik zal ze niet missen. Zeker nu Bergen op Zoom er is (ook vlakbij). Hun klantvriendelijkheid en informatievoorziening liet m.i. veel te wensen over. Of dit eraan veel bijgedragen heeft weet ik niet maar veelal is dit wel symptoom. Op naar de volgende en hopelijk gaat het daar qua service beter !!!.musicjohn schreefCOLONGoed begrijpen doe ik het niet.
Kijk, dat we economisch in zwaar weer terecht gekomen zijn moge duidelijk zijn. Wat veel bedrijven nekt is het gebrek aan opdrachten of het het gebrek aan afname van het product.
Met ETB lag dit volgens mij toch anders. Er waren altijd wachtlijsten (ook vorige week nog) om reparaties uit te laten voeren, en dat is een teken dat er meer werk was dan ze aan konden.
De eventueel stijgende kosten van de onderdelen worden aan de klant doorberekend, dus daar kan het ook niet aan liggen.
En ik kan me niet voorstellen dat het personeel in deze tijd ineens een 50% salarisverhoging is gaan eisen.
Al met al blijf ik het daarom een kompleet raadsel vinden dat juist een bedrijf als ETB faillissement aanvraagt.
2x 5DII, 15/2.8, 24/1.4, 24-70/2.8, 70-200/2.8, 300/2.8 en 500/4.0 etc.
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 233
- GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
- WoonplaatsCOLON Roosendaal
- CONTACTCOLON
Ik vind dat Canon zich hier ook wel wat netter op mag stellen als het om service gaat. Ik ben nu inmiddels 7 weken mijn 70-200 kwijt. Ik had gehoopt hem na mijn vakantie terug te hebben, maar toen ik eergisteren naar het ETB belde werd mij verteld dat Canon vorige week alles weggehaald heeft bij hen. Waar alles nu naar toe is kon ze mij niet vertellen, maar Canon zou iedereen spoedig informeren. Als spoedig bij Canon dezelfde betekenis heeft als spoedig bij het ETB dan zal ik mijn lens ook tijdens mijn zomervakantie moeten missen vrees ik....
Een telefoontje naar TechRepair in BoZ levert mij ook niets op. Zij weten van niks. Waardeloos!
Update:
Ik heb iemand van Canon Hoofddorp gesproken inmiddels en die vertelde mij dat de professionele lijn van Canon (lenzen en bodies) naar Duitsland verstuurd zijn (volgens mij bedoelde hij gewoon alle spiegelreflexcamera's en bijbehorende lenzen). Van daaruit wordt het dan gerepareerd en naar het huisadres verstuurd. Dit zou twee tot drie weken duren.
Canon heeft alleen de mensen geïnformeerd die via Canon zelf naar het ETB gegaan zijn. Zij hebben van de mensen die rechtstreeks naar het ETB gegaan zijn geen adressen. Op mijn vraag hoe ik dan ooit mijn lens teruggekregen zou hebben als ik hem niet gebeld had, had hij geen antwoord. Het lijkt mij dat er wel degelijk adressen bekend zijn via ETB, want de aard van het probleem van mijn lens (falende IS-electronica) was hem wel bekend.
Een telefoontje naar TechRepair in BoZ levert mij ook niets op. Zij weten van niks. Waardeloos!
Update:
Ik heb iemand van Canon Hoofddorp gesproken inmiddels en die vertelde mij dat de professionele lijn van Canon (lenzen en bodies) naar Duitsland verstuurd zijn (volgens mij bedoelde hij gewoon alle spiegelreflexcamera's en bijbehorende lenzen). Van daaruit wordt het dan gerepareerd en naar het huisadres verstuurd. Dit zou twee tot drie weken duren.
Canon heeft alleen de mensen geïnformeerd die via Canon zelf naar het ETB gegaan zijn. Zij hebben van de mensen die rechtstreeks naar het ETB gegaan zijn geen adressen. Op mijn vraag hoe ik dan ooit mijn lens teruggekregen zou hebben als ik hem niet gebeld had, had hij geen antwoord. Het lijkt mij dat er wel degelijk adressen bekend zijn via ETB, want de aard van het probleem van mijn lens (falende IS-electronica) was hem wel bekend.
Laatst gewijzigd door 1 op eugene, in totaal 12 keer gewijzigd.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
- DigiLife
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 416
- GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
- WoonplaatsCOLON Deventer
- CONTACTCOLON
Die hebben momenteel ook een aardige wachttijd. Minimaal vier weken was vorige week nog de prognose.VFRood schreefCOLONProbeer Nederweert eens?
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
- DigiLife
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 416
- GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
- WoonplaatsCOLON Deventer
- CONTACTCOLON
Mijn camera heb ik inmiddels terug. 'Slechts' twee weken kwijt geweest.DigiLife schreefCOLONDie hebben momenteel ook een aardige wachttijd. Minimaal vier weken was vorige week nog de prognose.VFRood schreefCOLONProbeer Nederweert eens?
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.