Welke body?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Ik schiet nu met de 350d. Op zich heel fijn, maar ik merk dat hij langzaamaan opraakt. Heb soms problemen met focussen en als ik wil klikken om een foto te maken hapert hij soms geheel. Verder schiet ik voornamelijk concertfotografie en op 1600 iso heb ik (afhankelijk van de lichtsterkte van mijn lens) veel tot erg veel ruis.
Ben dus langzaamaan op zoek naar een nieuwe body om te vervangen.
Wat is aan te raden?

Eisen staan zo goed als boven beschreven. Een camera die snel reageert, weinig ruis op hogere iso waarden. Graag niet te zwaar haha. Fotografeer soms met de 50d van een vriend, maar kreeg een lamme arm :lol:
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

Heb vernomen dat de 500d qua ruis ongeveer net zo presteert als de 50d. Denk niet dat er voor jou veel meer in zit als je de 50d al te zwaar vindt... ik vind de 350d overigens te klein.

Als je veel last hebt van ruis en focussen zou ik ook overwegen die camera eens weg te brengen voor een servicebeurtje, misschien heeft een keertje schoonmaken en nalopen nog wel effect?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Misschien kun je ook kijken naar de 40D, al is die wel een maatje groter en zwaarder. Naar wat men zegt zijn de ruisprestaties daarvan nog beter dan van de 50D, terwijl de snelheid ongeveer gelijk is. Bovendien bespaar je flink wat euro's ten opzichte van een 50D (of een 500D).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Mijn voorkeur ging ook uit naar de 40d. Maar ik was benieuwd naar meer tips. Verder kijken dan mijn idee lang is.

Verder is het gewicht een kwestie van wennen. Of een statief meenemen :D
Maar iets lichter is altijd mooi mee genomen.


Ik denk overigens niet dat mijn probleem met een servicebeurt verholpen is? Hij werkt namelijk aan t begin van de shoot perfect en krijgt na een stuk of 600 foto's meer moeite. Dag erna idem dito.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Let wel, een 40D en beetje objectief weegt ook best wel wat!
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Een 40D en 50D zullen elkaar qua gewicht niet veel ontlopen. Ik denk echter dat het gewicht van een objectief eerder de doorslag zal geven.

Toen ik je eerste eisen zag dacht ik eerst gelijk aan een 1D III, maar die zal dan helemaal te zwaar zijn (en misschien ook iets te prijzig).
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik denk ook dat je op de 450 of 500D uitkomt. De XXD serie is echt een stuk zwaarder. (ook ik vind dat een pre trouwens). Gezien je bandjes verslaving ( :P ) zou je wellicht ook kunnen denken aan een 5D (mk1), die misschien tweedehands voor een redelijke prijs te krijgen is.
Maar ik denk dat het verstandiger is een relatief goedkope body aan te schaffen en te beginnen sparen voor lichtsterk glas, want dat ga je echt nodig hebben en ruis kun je voorkomen door goed te belichten.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

Nou dat zou mijn volgende topic worden haha
Ik heb de 50mm 1.8, vanaf volgende maand de 50mm 1.4, en de 70-200 f4 waar ik mee schiet
De 50mm gebruik ik binnen en buiten, maar tot nu toe sta ik altijd vooraan (muv gisteren).
De 70-200 heb ik gisteren voor het eerst binnen moeten gebruiken en dat is voor een eerste keer redelijk bevallen maar toch heb ik veel foto's weg kunnen knallen (lang leven de z/w omzettingen.. toch nog iets mee kunnen redden)
Maar ben dus wel op zoek naar een lichtsterk objectief.

De canon 5d is nog redelijk te doen qua prijs 2e hands inderdaad. Maar heb ik dan niet de kans dat ik dan een camera koop die net als de mijne bijna op is?
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Helemaal eens met MMK. Goed belichten is erg belangrijk, helemaal op hoge ISO waardes. Als ik www.dxomark.com mag geloven dan ontlopen de door jou genoemde bodies elkaar niet veel. Dat is dan inclusief de 350D, want die doet niets of nauwelijks onder op het gebied van beeldkwaliteit tov zijn jongere broertjes.

Als ik jou was zou ik kijken welke body de best werkende AF heeft bij slechte licht omstandigheden.

Overigens scheelt het qua gewicht nog geen 300 gram (40D versus 450D, dat lijkt me geen onoverkomelijk probleem :wink: )
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ SanderL: Maar 300 gram is in het xxxD-segment al meer dan 'n halve body.

@ tatiiana: Ik ben ook wel van de concertfotografie en heb daarbij al 'n paar keer met mijn 400D + 70-200 F4 (non-IS) gewerkt. Ging prima. ISO maximaal op 800 en zorgen dat je het handeltje goed stil houdt. Dat verschilt natuurlijk per persoon, maar door handig gebruik te maken van je omgeving kun je overal statieven/stabilisatie-mogelijkheden vinden. Leun 'ns tegen een muur of pilaar of zet de camera op een stoel/bloembak. Geen oplossing voor je 350D-probleem, maar misschien kun je met deze tips iets langere sluitertijden (en dus lagere ISO-waarden) aanhouden.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLON @ tatiiana: Ik ben ook wel van de concertfotografie en heb daarbij al 'n paar keer met mijn 400D + 70-200 F4 (non-IS) gewerkt. Ging prima. ISO maximaal op 800 en zorgen dat je het handeltje goed stil houdt.
iso 800 en F4 lens? Daar kom je er meestal niet mee hoor! Ja buiten, maar zo gauw er ergens een deur dicht kan ben je verloren. Iso 1600 en F2.8 komt eerst. Het gaat er niet om dat je de handel goed stil moet houden dat moet je sowieso. Het gaat erom dat je de artiest zijn beweging moet bevriezen (= meestal >1/125").
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

Mocht een 70-200 2.8 je dan te zwaar worden.. dan is er nog altijd de Tokina 50-135 2.8 :)
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Als je echt een stap in de ruis(vrijheid) wilt maken, dan moet je naar een 5D kijken of iets dergelijks. Maar dat wil je niet gezien het gewicht.

In dat geval zou ik de 350D gewoon schoon laten maken, en een F2.8 objectief kopen. Wordt de boel wel wat zwaar toch, maar met een 50D of 5D zal je ook richting een F2.8 objectief moeten.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Akumal

Je geeft aan dat je de 50d te zwaar vind en lichte voorkeur hebt voor de 40d, deze is 10gram zwaarder :P .
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

bramos_ditaljanos schreefCOLONMisschien kun je ook kijken naar de 40D, al is die Naar wat men zegt zijn de ruisprestaties daarvan nog beter dan van de 50D
Niet waar

En de TS zou ik aanraden om naar een nette 2e hands 5D te kijken als je concerten doet. Die dingen leveren zulke mooie platen af op hoge isowaardes.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ mmk: Er was toen weliswaar goed licht, maar het lukte over het algemeen prima. Foto's staan op onderstaande link (geloof dat ze voor iedereen te zien zijn).

http://bramos-ditaljanos.hyves.nl/album ... /DwXwYE-D/
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONMisschien kun je ook kijken naar de 40D, al is die wel een maatje groter en zwaarder. Naar wat men zegt zijn de ruisprestaties daarvan nog beter dan van de 50D, terwijl de snelheid ongeveer gelijk is. Bovendien bespaar je flink wat euro's ten opzichte van een 50D (of een 500D).
Ik kan me vergissen hoor, maar in zo een beetje elk topic dat gaat over de 40D vs 50D kom jij met de argumenten dat de 40D beter is qua ruis en scherpte, dit terwijl al meerdere mensen meerdere malen hebben aangetoond dat ze nauwelijks verschillen, en de verschillen die er zijn zijn in het voordeel van de 50D. Zou je misschien kunnen kijken of jij je zelf zou kunnen overtuigen deze informatie ook te willen lezen zodat we voorkomen dat je weer onjuiste informatie gaat vertellen hier. Het zou namelijk zonde zijn want je overige posts zijn wel nuttig op dit forum :wink:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Boels komt altijd met zo'n site met vergelijken tussen de camera's. Ik kan die site even niet vinden.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
Cassandra
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 20:48

voldoet een 2e hands 30d ook?
Dat geeft mij financieel wat meer ruimte om een goede lichtsterke lens te kopen
overigens heb ik volgens mij de tokina 28-70 2.8 (echt erg ik weet niet wat ik in mn tas heb zitten :oops:)
maar daar kan ik niet echt mee overweg. Maar goed het heeft mij ook een jaar gekost om scherpe platen uit de 70-200 f4 te krijgen :lol:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zet de traditie dan maar voort :lol: : 40D vs 50D.

Ik heb ze beide en kwalitatief ontlopen ze elkaar eigenlijk niet; wel een klein plusje voor de 50D.
Dat is opzich best wel een prestatie gezien het grote aantal pixels.
(Dat kan iedereen concluderen uit de gegevens van bovenstaande site.)

De kwaliteit hangt sterk van het glaswerk af, maar dat geldt bij elk model.
Het veel betere scherm van de 50D en de micro-adjustment zijn op zich een upgrade wel waard (vind ik).

Het is inderdaad hinderlijk als beweringen niet gestaafd worden door controleerbare feiten.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar