Grootste helikopter ter wereld

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JeroneNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 13:09
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hallo Allemaal,

Ik ben niet echt een spotter ofzo, maar vond het wel leuk om deze met jullie te delen. Ik was afgelopen week in Zwitserland. Op redelijke hoogte (1700m) kwam dit gevaarte voorbij vliegen.

In Nederland aangekomen bleek er een artikel te staan in de Gelderlander, zie hieronder.



LE BOUVERET (ANP) - Inwoners en vakantiegasten van het Zwitserse plaatsje Le Bouveret aan het Meer van Genève wreven vrijdag eens goed de ogen uit. Was het gezichtsbedrog of vloog daar inderdaad een reuzencatamaran over de Alpen? Ze zagen het goed.


De zeilboot van het Zwitserse team Alinghi, die in februari 2010 de titel verdedigt in de prestigieuze America's Cup, werd per helikopter vervoerd van het Meer van Genève naar de haven van Genua aan de Middellandse Zee.

De ruim 30 meter lange Alinghi 5 bungelde aan een Russische MI-26, de grootste helikopter ter wereld. Over de bijna 2500 meter hoge top van de Grand Saint Bernard zweefde de zeilboot in vijf uur naar Genua. Daar maakt de gloednieuwe catamaran voor het eerst kennis met de zee.

Alinghi strijdt in februari 2010 met het Amerikaanse Oracle om de America's Cup, de oudste zeiltrofee ter wereld.

BRON: WWW.DEGELDERLANDER.NL

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144555[/img]


Groeten,
Jeroen
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

TOF Dat komt je niet snel tegen nee :D
Mijn man heeft ooit in zo een ding mogen zitten tijdens een uitzending op KAF.. Gaaf ding is het
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Ik had het ook gelezen in onze regio krant.
Je hebt er een pracht foto aan over gehouden.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

ik zou er een watermerk doorheen knallen, aangezien het een vrij uniek (en mooi!) plaatje is moet je niet gek opkijken als deze 'geleend' zal worden op andere fora.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
van den Berg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 19:25

deze is groter :wink:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
jhintzbe
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2005 15:07
WoonplaatsCOLON Kop van Overijssel
CONTACTCOLON

_________________
[size=75]Beauty in things exists merely in the mind which contemplates them.[/size]
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

@jerone: Zeker mooie snapshot!

Mooie hoek alles staat er netjes en strak blauwe lucht! Dat zijn nog eens aangename verrassingen!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar