Pieter

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
squadra
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2008 19:02
WoonplaatsCOLON Vianen

Onze zoon is twee jaar en op zijn tijd lekker druk.
Bij deze twee foto's.
Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om goeie scherpe foto's te maken van kinderen.
Deze foto's zijn vandaag gemaakt, dus veel licht en een hoge sluitertijd.
De gebruikte lens is de Tamron 17-50. Toestel op stand AI-servo.
1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144942[/img]
2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=144941[/img]
Gebruikers-avatar
RutgerEF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2009 13:41

Leuk zoontje!

Foto 1: Geslaagde omzetting naar zwart-wit. De kleuren zoals ik ze me voor zou stellen in de oorspronkelijke foto lenen zich er denk ik perfect voor.
Een diafragma als 2.8 i.p.v. 4.5 was hier mijns inziens beter geweest, omdat de scheve weg (?) mij stoort.

Foto 2: Hier dus wel een diafragma van 2.8 gebruikt ;) Leuk detail, die druppeltjes rondom zijn mond. Echter jammer van de schaduw in zijn gezicht. Desalniettemin toch twee leuke foto's van je zoontje. Eerste vind ik het mooiste, omdat je zoontje hier spontaner oogt.
EOS 350D / Sigma 24-70 f2.8 EX DG / Canon EF 50mm f1.8 / 8 GB Sandisk Extreme kaartje.
Carline*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 16:08
CONTACTCOLON

Foto1: leuk spontaan portret! ik vind het zo mooi dat jullie zoontje licht van kleur is en de achtergrond vrij donker :)

Foto2: idd jammer van de schaduw. Wel een mooie scherptediepte.

groetjes,
Carline
Canon EOS 400D - Canon Kitlens - Tamron 18-75 mm
Gebruikers-avatar
Expression
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 204
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 14:41
CONTACTCOLON

Ik vind 1 een ontzettend leuke spontane foto :D alleen is hij naar mijn inziens iets te donker, iets oplichten maakt hem net wat frisser. Ook heb je links boven in de hoek gekloond volgens mij je ziet duidelijk je penseel rondjes nog, dit zou ik even netjes bijwerken.
Canon 50D *Canon 17-85 mm IS USM***Falcon Eyes Flitsset ss110F
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar